hjälp!! Tappat respekt för elstängslet.

Sv: hjälp!! Tappat respekt för elstängslet.

sätt två trådar i varje grindisolator på ena sidan. dra två rakt över som vanligt. ta sen den andra som sitter nere och fäst i den övre på andra grindstolpen. Den andra som sitter uppe fäster du i den nedre på andra stolpen. Då blir det ett kryss i mitten mellan över och undertråden.
 
Sv: hjälp!! Tappat respekt för elstängslet.

Det blir då en över o undertråd samt ett kryss.

Ta över o undertråden o sätt fast i ett handtag o se till att det är sträckt.

Sen tar du en separat ny tråd o fäster på den sidan där handtagen ej ska sitta o sätt fast i den nedre isolatorn, dra till andra sidan o dra genom handtaget o sen tillbaka till andra sidans övre isolator- grindisolator.

Justera sen så att det är sträckt!!!
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 018
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Jag köpte nyligen en tredje häst, en unghäst, vilket med facit i hand visade sig vara ett dåligt beslut. Jag upptäckte nämligen ganska...
Svar
13
· Visningar
4 189
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 031
Senast: MattiZ
·
Ridning Jag har en häst på foder sen 1,5 år tillbaka. Han är en valack på 9 år, en pre. Enligt ägaren ska han vara utbildad LA dressyr, vilket...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 043
Senast: ainasoja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp