hjälp till pålle som behöver energi!

MaRomer

Trådstartare
jag har en fjord/nord korsning på 5 år. ett stort problem med honom på sommaren är att få i honom mer energi. jag ger honom: havre 1 kg, betfor 200g torr, kraft grund ½kg och grov 200 gr. för övrigt går han på bra bete. han har även svårt att lägga på hullet. då menar jag på kroppen. han får en jättemage men inget mera. han behöver mycket energi men jag vill slippa ha så mycket kraft och ge honom. jag rider 5 dagar i veckan. dressyr och distans.
hjälp mig att lösa problemet!
 
Hmm... jag ger inte min häst nåt extra foder alls på sommaren när han går på bete.
Vad är problemet med hästen då? Mager, lat eller nå annat? :confused:
Är den avmaskad?
 
Sv: Re: hjälp till pålle som behöver energi!

ja du inte mager..det e en fjording...och inte lat direkt men kan han slippa så försöker han...man får lixom sitta och driva..så går han framåt å så...men slutar man så går han snart och lunkar igen..

inte kul alls. man vill ju inte sitta oxh banka honom i magen hela toiden....dåp blir han bara sur =/..

//Malin
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 585
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 828
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
5 660
Foder & Strö Fick hem min 25 år gamla valack. Han har tappat vikt :( Överlinjen saknas så gott som helt. Han är insjunken vid manken, har inga "lår"...
2
Svar
22
· Visningar
3 605
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp