Hjälp, tror att mitt sto är dräktigt!

Sv: Hjälp, tror att mitt sto är dräktigt!

Jag som själv haft novemberföl kan bara önska lycka till! Inga problem att den blir sen, speciellt inte för en naturras som Ardenner :)
 
Sv: Hjälp, tror att mitt sto är dräktigt!

Håller tummarna för att allt ska gå bra! Vill också se bilder på ditt fina sto och kanske senare på bebisen :)
 
Sv: Hjälp, tror att mitt sto är dräktigt!

Men jag har lärt mig en läxa, trots att man får referenser och trots vad som lovas kan det gå åt h-e, välj så viktiga saker med enorm omsorg!

Verkligen, många idiotförklarade mig när jag körde iväg min unge på lösdrift 14 mil hemifrån. Det gick ju att hitta ett ställe närmare. Nu var det så att jag var 100% säker på att denna person visste vad hon pratade om och var ruskigt kompetent. Det var verkligen skönt att kunna sova lugnt om nätterna och veta att A hade det bra.
Jag hade inte tagit några referenser på personen utan skaffat mig informationen på helt annan väg.
 
Sv: Hjälp, tror att mitt sto är dräktigt!

Klokt att köra några mil extra för att vara säker! :laugh:

Jag är tyvärr blåögd, har gått på ett par rejäla smällar i mitt hästliv! :crazy: :o

Jag fick referens av en jag känner personligen, en väldigt bra hästmänniska som sköter sina kusar exemplariskt. Jag undrar än i dag hur h*n kunde rekommendera stället där jag ställde min häst! :confused:

Men nu har jag också hittat ett toppenställe! :bow:
Och otroligt nog är det i samma kommund där jag bor! Hästarna sköts exemplariskt, ägarna är toppentrevliga och seriösa, och som stor bonus så får jag lära mig avel av riktiga experter! :laugh: :bow:
 
Sv: Hjälp, tror att mitt sto är dräktigt!

Hej igen allesammans!

Nu har jag landat i det hela.

Hon var dräktig och har gått ca 3-4 månader, så fölet kommer i Maj.
Jag har suttit telefonen i 6 timmar och ringt runt till Uppfödaren till henne, vidare till nästa ägare osv osv.

Nu har jag hittat hingsten.
Han är en jättestor och fin grann Ardennerhingst, som är diplomerad och avelsgodkänd.
Så jag kan registrera fölet som renrasig Ardenner i Svenska avelsförbundert för Ardennerhästen.

Från att jag inte ville alls, så längtar jag mer än gärna nu, när jag fick beskedet så kom modersinstinkten.
Oj tänkte jag, min lilla flicka ska ha föl.
Så nu har jag tid på mig att förbereda mig och att ta hand om henne på bästa sätt och äve förbereda henne på vad som komma skall.

Men samtidigt i det hela så har jag ju blivit ljugen rakt upp i ansiktet också.
Ägarna som sålde henne till hästhandlaren sa att hon gått med hingst, men det sa han INTE till mig, så han ska få sig en avhyvling.

Men samtidigt så fick jag ju ett föl till på köpet.
Men han hade ju kunnat sagt något.

Tack för alla fina svar och bra råd, nu ska jag förbereda mig och läsa på.
För jag ska ju bli "mormor" hihiii :D

Ha det toppen alla....
 
Sv: Hjälp, tror att mitt sto är dräktigt!

Men det låter ju ändå som bästa tänkbara senario när det nu visade sig att hon var dräktig. Ingen bastard av en jättekonstig korsning som och en fölning i maj är ju bra :)

Och just det: Grattis, du ska ju bli mormor :D
 
Sv: Hjälp, tror att mitt sto är dräktigt!

Men det är ju verkligen inte normalt att stoet har mjölk i juvret om hon endast är dräktig i 3-4e månaden?
 
Sv: Hjälp, tror att mitt sto är dräktigt!

vad härligt, grattis!!
Och vad skönt att det inte var längre gånget än så - och med en fin hingst :)

Men... varifrån kommer mjölken? :crazy:
 
Sv: Hjälp, tror att mitt sto är dräktigt!

Säger som många andra grattis. Toppen att det var en "bra pappa". Håller verkligen tummarna för er.
Men, som ironwill skriver...hon ska väl verkligen inte ha mjölk redan om beräkningen stämmer? Vad sa vet. Om det?
Har du bild på ditt sto?
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 921
Senast: Freazer
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 119
Avel Mitt sto ska föla månadsskiftet juni/juli och jobbar på logistiken nu. Är bara ett dräktigt sto på gården så vill ta in ett till så...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: Mia_R
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 549
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp