HJÄLP! Vad är det?

B

boppan

Min häst är svullen på skapet.. inte på själv snoppen utan på det som syns när snoppen är indragen... den är liksom svullen och hård... är det nån som vet vad det är, så snälla hjälp mej!!! tacksam för svar!! kram caroline :confused:
 
kan vara en inflammation. känn om det är varmt och om han har ont.

nu vet jag inte hur din häst är i hullet men om det råkar vara så att den är överviktig så sätter sej fettet där. då blir de svullna och trånga och får tillslut inte ut snoppen när de ska kissa.
 
han är inte varm, har int ont och är inte överviktig, snarare underviktigt... vad kan d va???
 
Kan han ha fått sig en spark? Min fd. häst fick en känga ungefär i det området och det bildades en varm, hård utgjutelse.

Det fick läka av sig själv, men har för mig att det skulle tömts om det blivit värre. Kanske bäst att ta ut vet. om du är orolig!
 
Har han svårt att kissa?
Min kompis ponny hade de symptomen och det visade sig vara cancer... :(
 
ok.. nja jag har varit i stallet o försökt se när han kissar men har aldrig gjort det när jag varit där så jag vet inte riktig, men det är kiss i boxen efter en natt. Ok d låter allvarligt, måste nog kolla upp detta bättre!! :(
 
ca hur lång tid tog det innan det hade läkt ut? kunde du rida även om det var svullet?
 
En tjej som hade sin häst i mitt stall fick samma problem fast på vårvintern.

Veterinären var där och kollade. Han kissade normalt och visade inte upp några besvär och han drack som han skulle.
Veterinären konstaterad helt enkelt ett det inte var något utan att det skulle gå bort av sig själv efter några dagar och det gjorde det också.

Även människor kan ju få skumma svullnader lite varstans som inte är något och som förvinner av sig själv, men det kan ju vara bra att kolla upp om han visar besvär av det.
 
Jag menar inte att göra dig lessen eller mer upprörd eller vad man ska säga, men man ska alltid ha nåt sånt i åtanke, tkr jag... :crazy:
Kolla så att när nån är i stallet eller så om hästen kissar. Ibland har hästar svullnader som kommer och går, men ja hör till dom som kollar upp allt en gång för mkt.
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
789
Senast: Habina
·
Hästvård Någon som känner till detta? Vår D-ponny har en ”kant” på båda sidor typ mitten på revbenen. Över denna kan uppleva hon lite svullen...
Svar
3
· Visningar
1 189
Senast: Efwa
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 237
Senast: cf234k
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp