Bukefalos 28 år!

stormarn99

Trådstartare
Jag ´ska kanske skaffa häst/ ponny.
Jag är 172 cm lång och väger ca 60 kg.
Jag ska börja tävla hoppning igen tänkte jag.
Tycker ni att jag ska ha ponny eller stor häst ??
Tacksam för svar !
 
Sv: Hjälp ??

Vilken höjd vill du hoppa på? Viktmässigt är det inga problem för dig att skaffa en D-ponny, men man vill ju gärna ha hästen längre tid än ett par år... Jag skulle satsa på en mindre storhäst om jag var du.

Jag gick över till storhäst i ungefär din ålder, och var då i ungefär samma storlek, alltså 171 och 65 kg. Kändes skönt att inte oroa sig över att vara för lång.
 
Sv: Hjälp ??

Jag skulle nog också satsat på en liten storhäst om jag va du. Du har användning för den så mycket längre då och dessutom bär den upp dig snyggare,ser mer proportionerligt ut som ekipage,om du nu vill tävla och så^^ annars tycker jag det kvittar om du bara skulle haft den till hobbyridning,så länge du inte väger för mycket för hästen.
Själv är jag också 172 cm och väger ca 56 kg (är dock 20 år),och ligger i startgroparna för att köpa min allra första egna häst :D men när jag letar i annonser nu så letar jag framförallt efter en häst som är minst 160 cm i manken,just pga min längd^^
 

Liknande trådar

  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 626
Senast: Gunnar
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
1 813
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 059
Senast: Juli0a
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
329

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp