B

**BORTTAGEN**

Har ett vbl sto som jag fick hem för ca en månad sen, hon var mager men har gått upp en del. Mitt problem är att hon inte äter sitt hö ordentligt. Vet inte om det beror på att hon kanske har gått på höensilge innan eller vad det är.
Har kollat tänderna på henne och de var ok.
Det verkar som om hon hellre äter upp boxgrannens halm (hänger i hönät på andra sidan gallret)än käkar hö. Har provat med hönät men det funkar inte riktigt det heller.
Någon som vet vad jag ska göra? :cry:
 
Hur är den hygienska kvaliten på höt? Vissa hästar är känsliga för om höt är dåligt.

mvh Jessica
 
Det är ett väldigt fint hö. Har funderat på att testa och se om hon tycker att höensilaget är aptitligare.
 
Låter som en bra ide. :)

Det kan finnas "saker" i höt som vi människor inte känner av, som bara en hygienisk analys kan visa.

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 517
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 512
Senast: CaisaCax
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Hej, Har i ca 2 månader bytt till MUSH helfoder till min kräsna vovve, det har passat väldigt bra då hon älskar det och samtidigt på...
Svar
5
· Visningar
1 225
Senast: Rebe92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp