F

fjordlovers

har en gammal fjordvalack(nyss fått hem honom)som är helt ouppfostrad.är van att göra som han vill,alla människor har tydligen flyttat sig för honom för han går rakt på en.
är annars väldigt snäll och mysig men går på som en ångvält.
vet att det är ledarskapsträning som behövs men ge mig lite råd om övningar,tack.han är ju som ni förstår väldigt stark och det är tyvärr inte jag.en jobbig tid väntar. :crazy:
 
Testa att söka efter ledarskapsövningar i forumet, tror du hittar massor där :D

Hoppas du hittar! :bow:
 
sjävlklart är det en jobbig tid som ligger framöver. men det är ju även nu och då som ni ska lära känna varandra.
jag tycker oftast att det är en rolig utmaning att ta sig an en häst med lite olater eller vad man ska kalla det för.

hur gammal är han?
har blivit en nyrekryterad fjording älskare! har följt med min kompis på lite utställningar och tävlingar och verkligen fått sett de riktigt fina fjordingarna som finns. :bow:

kram
 
hai....läste om din häst:P ja skulle ha övat mycket på att stanna och gå framåt....när du vill stanna så ska han stanna och när du vill gå framåt ska han gå framåt:) om han inte vill stanna så är det bara att stå still och låta honnom gå runt i små cirklar....dom tröttnar tillslut och lär sig att det inte hjälper att försöka:) vänskap är nyckeln:) bestämt men alltid berömm och vänlighet:) lycka till med honom //Sandra
 
han ska vara 13 enligt förre ägaren finns inga papper på honom så jag är inte säker.visst är de goa fjordingarna,man ack så starka.
 
om han är bulig att gå med så kan du ta ett kedje grimskafft under hakan på honom och dra till lite försiktigt när han bular i väg!! annars kan du ha med lite godis i fickan som han tycker om då brukar dom lyssna lite mer :rofl:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 600
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 315
Senast: Sirap
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 943
Senast: kolblakkur
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 530
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp