eldione

Trådstartare
En katt, vit långhårig angorakatt, är som en stor fästingbomb med öronskabb.
Vad ska man göra!?
Har prövat Frontline och fästinghalsband men det fungerar inte. I öronen har även testats nåt starkt medel som veterinären skrivit ut, ingen verkan. Om det är andra katter som smittar, hur märker man vilken?! Katten som bor i samma hem har ingen synlig skapp iaf. Ska testas med Fronline i öronen men hur mycket ska man ta då?
Hjälp!
 
Man kan använda Frontline Spot on mot öronskabben, fungerar jättebra. 2 droppar i vardera öra för vuxen katt, vänta 3 veckor är öronskabben kvar så gör man om det igen.
 
Finns ett medel som heter Expot eller nåt liknande som är bra mot fästingar, säljes i hästaffärer har jag sett.
 
Behandla alla katter i hemmet mot skabb, det kan mycket väl vara någon som inte får problem som är smittbärare.
 
jag ser nu att det står lite slarvigt, jag menade att frontline skulle testas i öronen på den andra katten i hemmet. Men enligt ägarna så syns det inte minsta lilla på den andra katten. (det är altså inte min katt)
 
Finns ett medel som heter Expot eller nåt liknande som är bra mot fästingar, säljes i hästaffärer har jag sett.

Hjälp! Exspot är GIFTIGT för katt och ska ABSOLUT inte användas på katt! Exspot är godkänt för hund, och ska inte has på hund som katt gosar med ens, just för det är farligt för katt!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
1 946
Senast: hoppsann
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 360
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 343
Senast: QueenLilith
·
Katthälsa Min ena katt har fått hudproblem. Jag upptäckte det första symtomet i helgen. Då var det ena bröstvårtan som var sårig. Eller typ som...
Svar
1
· Visningar
905
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp