Bukefalos 28 år!

S

shkit

hej..

Jag & min kille har haft oskyddat samlag under drygt 4 år..jag blir verkligen inte gravid ....vad är det som kan vara "fel "
har ej uppsökt läkare,men tänkte höra här först och så !
 
Sv: hjälp..

*kl*
Ugglor i mossen..
Första inlägget av dig här och hon som skrev att hon hade försökt bli gravid i ett år och var 16..också ett inlägg bara.
 
Sv: hjälp..

nej jag skapade ett nytt nick för att jag tycker att det är "pinsamt"och vill inte använda mitt andra nick nu.
ja nej det vet vi ju inte om det är fel på han..
men som sagt har ju inte vart till läkarn..men tänkte om ni hade nå funderingar.
 
Sv: hjälp..

Du kan ju be din pv att göra ett test för att se om dem simmar omkring som dem ska? Och kolla dig själv?
 
Sv: hjälp..

Jaha! Då förstår jag. Förlåt!

Är ni överviktiga?
Hans spermier kanske är av dålig kvalité, eller få.

Men ärligt talat, om ni försökt i fyra år då skulle jag nog ta kontakt med läkare. Det kan ju finnas otroligt många orsaker till varför.
 
Sv: hjälp..

Ja hon undrade ju om vi hade några funderingar och har man försökt i 4 år och det inte tagit sig så kan man ju alltid pröva att byta hål :angel:

Att man ens orkar försöka i 4 år utan resultat, när jag försökt i 6 månader vet jag inte hur många tårar jag grät om kvällarna för de inte tagit sig och jag läste på om allt som kan vara fel.
 
Sv: hjälp..

nej jag skapade ett nytt nick för att jag tycker att det är "pinsamt"och vill inte använda mitt andra nick nu.
ja nej det vet vi ju inte om det är fel på han..
men som sagt har ju inte vart till läkarn..men tänkte om ni hade nå funderingar.

Gå till läkaren! Det är omöjligt att säga vad som är fel utan undersökning och provtagning. Utredningen tar ett tag, och sen är det långa köer för behandling, så ju förr ni ställer er i kö desto bättre.
 
Sv: hjälp..

nej vi är inte överviktiga..ja vi får ta och kolla upp oss bägge två !
man tänker ju på det värsta så klart eftersom inget hänt på drygt 4 år..:(
men som sagt vi ska ta och kolla upp oss och hoppas på det bästa !!
 
Sv: hjälp..

Det är ett ganska stort spann mellan att inte kunna bli gravid på naturlig väg och att inte kunna bli gravid alls, så jag skulle absolut inte ge upp hoppet! Det finns många som blir gravida med lite hjälp som aldrig skulle få till det utan.

Efter fyra år skulle jag säga att era chanser att få till det naturligt är ganska små, så ju förr ni ställer er i kö desto bättre.
 
Sv: hjälp..

Ja precis.men ändå kan vi inte sluta tänka på det värsta..
alltså nu kanske det låter dumt men hur går vi till väga nu?
vem ska man kontakta först osv ?
nån som gjort nå liknande..eller haft svårt att få barn ?
 
Sv: hjälp..

Många mödravårdscentraler gör också fertilitetsutredningar, läs på deras hemsida så ser du. När du hittat ett ställe ringer du och bokar tid med en läkare, det kan vara en viss väntan.

När ni träffar läkaren så var det så för oss att han berättade lite allmänt om fertilitetsutredningar. Sen gjorde han en gynekologisk undersökning där och då, för att kolla att allt var fysiskt ok hos mig. Frågade lite om sjukdomar, arbetsmiljö och så.

Sen fick vi varsina remisser för provtagning:

För mig blodprov för sexuella sjukdomar, plus två remisser för blodprov för hormonnivåer som ska tas två specifika dagar i ägglossningscykeln (dag 9 och 22, vill jag minnas).

För min man blodprov för sexuella sjukdomar och spermaprov.

När bägge gjort våra prover och fått resultaten (och, gissar jag, de inte visar att vi är helt sterila) ställer läkaren oss i kö till provrörsbefruktning.

Så det är inte mycket till utredning egentligen, om man säger så.

Utan man kollar om det går att göra provrörsbefruktning, och i så fall gör man det.
 
Sv: hjälp..

Okej tack så mycket för infon :idea:
jepps ska ta och leta runt...
 
Sv: hjälp..

Bor du nära Stockholm kan jag varmt rekommendera Sophiahemmet.

Om det är någon tröst så försökte vi i många år, men precis när vi skaffade hjälp så tog det sig på naturlig väg!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 895
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 202
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 488
Senast: Milosari
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp