Hjälporganisationer

Jag ger varje månad till Röda Korset och Plan International. Planen är väl egentligen att även ge till någon typ av organisation för natur/miljö/klimat (vilken är bäst?) och kanske något annat, men det får vänta till ekonomin blir bättre.
 
Jag ger varje månad till Röda Korset och Plan International. Planen är väl egentligen att även ge till någon typ av organisation för natur/miljö/klimat (vilken är bäst?) och kanske något annat, men det får vänta till ekonomin blir bättre.
Angående vilken naturorganisation som är bäst så beror det lite på var du vill lägga fokus. Svensk lobbypåverkan, internationella klimataktioner, bevarandearbete etc. Men som sagt, inte WWF.
 
Jag ger till, Plan: Flickafadder, WWF, Läkare Utan Gränser, UNHCR och Naturskyddsföreningen. När jag gick ur kyrkan valde jag att ge till dessa organisationer istället. Förutom det ger jag mikrolån till kvinnor via Kivra
 
Är månadsgivare till Fågelcentralen och Stockholms vildfågel rehab. Älskar fåglar 🐦 Tycker de gör fantastiska insatser för djur som ofta kommer till skada pga oss människor och önskar jag bodde så jag kunde bli volontär. Jag valde dem pga ovanstående och för att mina bidrag verkligen behövs.
Å dom har jag ringt dom två gångerna jag har hittat skadade fåglar i sthlm :) . I bägge fallen har dom kommit och hämtat fåglarna.
 
Jag ger månadsvis till Vi-skogen, WWF, Amnesty och Läkare utan gränser. Sen kan jag pytsa in ganska mycket till Blågula bilen (roligt att så många nämner den!) eftersom det känns som ett ställe där hjälpen verkligen når fram till väldigt stor del.
 
Skänker hyfsat ofta till Röda korset, framförallt deras färdiga "paket" från gåvoshopen så som olika katastrof- och nödpaket. Dock stör jag mig på att jag får så otroligt mycket reklam efter att jag gjort det, och att de fortsätter skicka mejl trots att jag avprenumererar.
Sen ger jag semi-ofta till en väns projekt via Clowner utan gränser. Har nu varit med och donerat till hans senaste 2 resor till Kambodja.
 
Jag tycker inte dom större organisationerna har gett något vidare intryck speciellt när det gäller Ukraina. Nuförtiden finns det gott om mindre organisationer som är väldigt öppna med hur dom jobbar och jag föredrar dom. Har skänkt pengar regelbundet till Blågula bilen, lokala katthemmet, Mossy Earth (miljörelaterade insatser) osv.
 
Min ekonomi går upp och ner så månadsdonationer fungerar inte utan jag ger när jag har råd. Senaste gångerna har det blivit RIA-stugan i Falun (pengar, mat och kläder). Visserligen kristen grund vilket skaver för mig men de gör verkligen ett bra arbete samt att jag tycker det är en skam att människor sover ute och fryser på vintern i Sverige :cry:

Sedan har jag gett till Ukraina genom mindre organisationer som blå-gula bilen. Jag läser alltid på innan jag donerar något, det är för många organisationer som är tveksamma.
 
@Acto Ja de är fantastiska och hjälper allt från kaja och gråsparvar till berguv och havsörn. De avlivar också vid riktigt dålig prognos, något jag tycker många djurorganisationer brister på. Fint att du ringt!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Vad är er största besvikelse i en facklig fråga? Jag känner mig nu som jag fått en sista käftsmäll av min föregående arbetsgivare MTR...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 760
Senast: Manji
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 672
Senast: vtok
·
Samhälle En av mina mostrar har dött och jag och min bror tillhör dödsbodelägarna, eftersom hon inte hade några barn och vår mor är död. Det...
Svar
9
· Visningar
1 792
Senast: Ramona
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 138
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp