Hjälp med Eberspächer

• Fordon
  • Trådstartare Trådstartare tott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 701

Bukefalos 30 år!

tott

Trådstartare
Köpte en bil med Eberspächer. Hur f_n gör man för att få igång den (och hållas på)? Bruksanvisning finns men den är något av det mest otydliga jag sett.
Här finns säkert någon som kan förklara, tänker jag.

Bifogade filer

• 20260115_153343.webp
    20260115_153343.webp
    60,9 KB · Visningar: 99
Man bläddrar genom valen, börjar med P har jag för mig. Var ett tag sedan de fungerade, andra förare tryckte sönder dem, väldigt frustrerande.

Vill du starta den en gång, t ex som jag nyss startade min för jag ska åka om 30 minuter. Eller vill du programmera den så den startar samma tid varje dag e dyl?

Starta nu = tryck länge, mer än 2 sek, på övre knappen
Jag vill starta ebern "nu". Vilka alla symboler ska visas då jag är klar?

Jag vill starta ebern "nu". Vilka alla symboler ska visas då jag är klar?
Det vet jag tyvärr inte ang symbolerna. Jag har annan sort, som är betydligt enklare och tydligare. Min bekräftar med grönt ljus att allt är okej och det är startat.

Men ett långt tryck på övre knappen på din startar den. I värsta fall får du gå till bilen och starta den och se hur det ser ut på kontrollen när allt funkar. Eller inte funkar då om det inte gör det.

Du behöver dock sätta dig in i den tyvärr, för du behöver ta reda på hur länge den går när den väl startat och justera det utifrån behov (och batterihälsa)

Det vet jag tyvärr inte ang symbolerna. Jag har annan sort, som är betydligt enklare och tydligare. Min bekräftar med grönt ljus att allt är okej och det är startat.

Men ett långt tryck på övre knappen på din startar den. I värsta fall får du gå till bilen och starta den och se hur det ser ut på kontrollen när allt funkar. Eller inte funkar då om det inte gör det.

Du behöver dock sätta dig in i den tyvärr, för du behöver ta reda på hur länge den går när den väl startat och justera det utifrån behov (och batterihälsa)
Den verkar vara inställd på 30 minuter men bryter innan dess...som det är nu. Går igång, men stannar efter en stund.

Den verkar vara inställd på 30 minuter men bryter innan dess...som det är nu. Går igång, men stannar efter en stund.
Min stannar antingen när det blivit tillräckligt varmt eller om batteriet inte tål mer (men då kommuniceras det). Men jag har inte möjlighet att välja hur länge den ska gå utan kan bara starta direkt eller ställa in timer.

Min stannar antingen när det blivit tillräckligt varmt eller om batteriet inte tål mer (men då kommuniceras det). Men jag har inte möjlighet att välja hur länge den ska gå utan kan bara starta direkt eller ställa in timer.
Vår varnar för batteriet om man sitter i bilen, men det vill man ju helst inte göra, så kan vara bra att ha lite koll på om det är en äldre modell (vår är som jag skrev från 2015, iofs ingen ebersprächer (??) utan en vanlig dieselvärmare om det är någon skillnad).

Hur lång stund? Blir motorn varm?

Om den startar/försöker starta men sen slår ifrån utan att det blivit varmt är något fel. Endera med själva värmaren eller med förutsättningarna för den (batteriet, mängden bränsle)

Jag har två gånger fått byta min värmare pga trasig (har dock annat märke) så de verkar ju inte ha sådär överdrivet god livslängd

Hur lång stund? Blir motorn varm?

Om den startar/försöker starta men sen slår ifrån utan att det blivit varmt är något fel. Endera med själva värmaren eller med förutsättningarna för den (batteriet, mängden bränsle)

Jag har två gånger fått byta min värmare pga trasig (har dock annat märke) så de verkar ju inte ha sådär överdrivet god livslängd
Har sprillans nytt batteri i bilen, och igår fick jag igång ebern och den hölls igång. Hoppas det bara är fel på mig i kombination med fjärrkontrollen...😉🙄

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar