Asko
Trådstartare
En matbutik i närheten gör en så himla god skagenröra i deras egen butik
Jag har tänkt att man borde kunna lista ut receptet med hjälp av ingredienserna som står på klisterlappen.
Problemet är att lappen innehåller allt som kan tänkas ingå och det blir väldigt mycket som en okompentent person i köket inte kan lista ut
Så jag tänkte att ni kanske kunde hjälpa till.
Utifrån vad jag kan utläsa så verkar ingredienserna, förutom alla E-nummer, utgå från:
- 75% räkor som troligen varit i lak?
- Troligen något som innehåller majonnäs, rapsolja, vatten, äggula, socker, salt, ättika, senapsfrö då dessa står på egen rad med punkt efter. Är det vanlig majonnäs eller en röra?
- Creme fraiche
- Röd lök, dill, caviarmix, vatten, rapsolja, sherry, lökpulver (egen rad men jag tror att det är egna punkter som de blandat i i butik?)
- Pepparrot, rapsolja, vatten, salt (någon pepparrot i tub eller nåt?)
- Salt
- Svartpeppar
Jag lade särskilt märke till sherryn, tyckte att det var intressant
Bifogar två foton av klisterlappen i nästkommande inlägg också så kan ni kika om ni vill. Och ja, den är dyr men så jäkla god!
Problemet är att lappen innehåller allt som kan tänkas ingå och det blir väldigt mycket som en okompentent person i köket inte kan lista ut
Utifrån vad jag kan utläsa så verkar ingredienserna, förutom alla E-nummer, utgå från:
- 75% räkor som troligen varit i lak?
- Troligen något som innehåller majonnäs, rapsolja, vatten, äggula, socker, salt, ättika, senapsfrö då dessa står på egen rad med punkt efter. Är det vanlig majonnäs eller en röra?
- Creme fraiche
- Röd lök, dill, caviarmix, vatten, rapsolja, sherry, lökpulver (egen rad men jag tror att det är egna punkter som de blandat i i butik?)
- Pepparrot, rapsolja, vatten, salt (någon pepparrot i tub eller nåt?)
- Salt
- Svartpeppar
Jag lade särskilt märke till sherryn, tyckte att det var intressant
Bifogar två foton av klisterlappen i nästkommande inlägg också så kan ni kika om ni vill. Och ja, den är dyr men så jäkla god!