Hjälp mig köpa transport och räkna vikt?

Sv: Hjälp mig köpa transport och räkna vikt?

Ska du köra på BE så kan du ju köpa ett släp med totalvikten 3500 kg om du vill, huvudsaken är att tjänstevikten är låg.

Låg totalvikt är inte bara av godo för andrahandsvärdet, det innebär ju att släpet får lasta väldigt lite, vilket ju inte passar alla som ska köpa släp. Vilket i sin tur betyder mindre kundkrets och potientiellt lägre andrahandsvärde den dag du vill byta upp dig.

Jovisst, men eftersom min bil inte är så stark så kör jag hellre runt med ett lätt släp som passar mig och min häst, än ett tungt släp som jag får ett bättre värde på sen.

hehe sorry, jag är trött :). jag förstår vad du menar nu!

Jaha kära medhjälpare, såhär blev det nu:

Jag fick tag på ett boggiesläp med totalvikt 1270, och lastvikt 650 kg. Släpet fick jag för 18 000, med några år på nacken (från -95) men inget som inte lite renovering kan hjälpa. Så jag behöver inte ta något BE-körkort trots allt :) (det blir säkert i framtiden ändå).

Tack alla för all hjälp i tänkandet! :bump:

Liknande trådar

Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 454
Senast: _Taggis_
·
Utrustning Jag har bestämt mig för att köpa en transport. Det stressar mig lite att vara beroende av att låna/hyra.. Har lite funderingar kring... 2 3
Svar
45
· Visningar
6 299
Senast: Mimmimamma
·
Utrustning Nu har jag tröttnat på att låna, hyra, pussla... Dags att köpa egen transport! Jag har två hästar just nu, men en ska troligen säljas... 2
Svar
30
· Visningar
7 474
Senast: Novalisa
·
Äldre Vi ska under veckans frakta hem ganska mycket tunga saker på släpkärra. Såklart tänkte vi försöka hålla oss till de angivna vikterna för... 2
Svar
24
· Visningar
6 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?