Hjälp mig med denna undersökning!

• Relationer
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 141
  • Visningar Visningar 8 354

Gillar du att få oönskade dickpics, har ni någonsin fått oönskade pussypics, gillade du det?

• Jag gillar få oönskade dickpics

• jag ogillar få oönskade dickpics

• jag har fått oönskade pussypics

• jag gillar få oönskade pussypics

• jag ogillar få oönskade pussypics

• jag är transperson

• jag är cis-man

• jag är cis-kvinna

• jag är homosexuell/bisexuell man

• jag är homosexuell/bisexuell kvinna

Resultat syns endast efter röstning.
Jag har fått och uppskattar dem inte. Ofta brukar dock personen fråga men "glömma" att nämna att det är en dickpic. Numera frågar jag, och klickar inte på bilder/länkar jag får skickade till mig.

Jag instämmer med dem som ställer sig frågande till uppgiften och hur du närmar dig den. Din uppgift som lärare är ju att leda dina elever in i ett venskapligt förhållningssätt. Tycket det här verkar svajigt ...
Elevernas uppgift utformad på ett helt annat sätt.

Jag avstod från att svara i enkäten då jag anser den är skevt utformad. Men jag har fått oönskade och givetvis gillade jag det inte. Jag brukar dock fälla någon kommentar om "eh, ska den verkligen se ut sådär... sned????" (Ersätt sned med annat valfritt vid behov) Och sen blockar jag.
Oftast kommer de när argumenten tar slut - dvs de är menade som en förolämpning/menat att jag ska uppfatta det negativt.
Det är ett av syftena med denna enkät, den ska inte vara "perfekt". Den ska vara diskussionsunderlag.

Svarade inte eftersom det inte fanns något relevant svarsalternativ eller "vet ej". Har aldrig fått några och har aldrig hört att något har fått det i verkliga livet (bara på nätet).

Tror också att enkäten blir helt oanvändbar som källa på att det är ouppskattat och ovanligare med "pussypics" (dessa ord :yuck:). Enkäten utgår ju från att alla har erfarenhet av "dickpicks" samtidigt som den undersöker förekomsten av erfarenhet av "pussypics". Att då sen göra en jämförelse blir ju omöjligt.

Svarade inte eftersom det inte fanns något relevant svarsalternativ eller "vet ej". Har aldrig fått några och har aldrig hört att något har fått det i verkliga livet (bara på nätet).

Tror också att enkäten blir helt oanvändbar som källa på att det är ouppskattat och ovanligare med "pussypics" (dessa ord :yuck:). Enkäten utgår ju från att alla har erfarenhet av "dickpicks" samtidigt som den undersöker förekomsten av erfarenhet av "pussypics". Att då sen göra en jämförelse blir ju omöjligt.
Som jag skrev, är den tänkt som ett diskussionsunderlag.

Som jag skrev, är den tänkt som ett diskussionsunderlag.

Fast är det diskussionsunderlaget om ifall det är ovanligare med "pussypics" eller diskussionsunderlag om huruvida enkäten som läraren gjort åt sina elever är tillförlitlig eller inte?

Är det första alternativet blir det ju lika oanvändbart för det, är det andra alternativet så är det ju väldigt långt från vad du skrev i TS :)

Tror att det är omöjligt att lägga ut en enkät på ett diskussionsforum utan att det blir diskussion om enkäten ;)

Fast är det diskussionsunderlaget om ifall det är ovanligare med "pussypics" eller diskussionsunderlag om huruvida enkäten som läraren gjort åt sina elever är tillförlitlig eller inte?

Är det första alternativet blir det ju lika oanvändbart för det, är det andra alternativet så är det ju väldigt långt från vad du skrev i TS :)

Tror att det är omöjligt att lägga ut en enkät på ett diskussionsforum utan att det blir diskussion om enkäten ;)
Fler delar;
  • Först vad säger enkäten, hur många % gillar/ogillar få dickpics, oavsett om man fått några.
  • Hur många % har fått pussypics?
  • Hur många % skulle gilla/ogilla få pussypics, oavsett om de fått några.
  • Vilka är de som har svarat?
  • Vad är webbsidan för typ av sida, är den tillförlitlig som källa i liknande undersökning?
  • Vad har enkäten för brister och fördelar?

Vill någon lägga till en punkt är det välkommet :)

Fler delar;
  • Först vad säger enkäten, hur många % gillar/ogillar få dickpics, oavsett om man fått några.
  • Hur många % har fått pussypics?
  • Hur många % skulle gilla/ogilla få pussypics, oavsett om de fått några.
  • Vilka är de som har svarat?
  • Vad är webbsidan för typ av sida, är den tillförlitlig som källa i liknande undersökning?
  • Vad har enkäten för brister och fördelar?

Vill någon lägga till en punkt är det välkommet :)
Förstår inte alls. Jag har aldrig fått nån dickpic och kan ju inte veta vad jag skulle tycka om det om jag fick en sån.
Tycker hela den här tråden är jättemärkligt upplagd.

Förstår inte alls. Jag har aldrig fått nån dickpic och kan ju inte veta vad jag skulle tycka om det om jag fick en sån.
Tycker hela den här tråden är jättemärkligt upplagd.

Ja det blir ju helt förvirrat om man ska dra in hypotetiska resonemang.

Det enda det här kommer lära eleverna är svagheten med statistik och vikten av att göra korrekta enkäter. Här brister det som det verkar redan i metodval och upplägg. Och gymnasiet ska vara studieförberedande för högre studier.

Nej @prallan jag tycker du ska vara lärare nog att inse att tanken var god men genomförandet blev fel och börja om med annat upplägg. Det här kan inte gagna eleverna alls.

Ja det blir ju helt förvirrat om man ska dra in hypotetiska resonemang.

Det enda det här kommer lära eleverna är svagheten med statistik och vikten av att göra korrekta enkäter. Här brister det som det verkar redan i metodval och upplägg. Och gymnasiet ska vara studieförberedande för högre studier.

Nej @prallan jag tycker du ska vara lärare nog att inse att tanken var god men genomförandet blev fel och börja om med annat upplägg. Det här kan inte gagna eleverna alls.
Det fetmarkerade är ju en av syften!
Men om du tror att "dicpicsfrågan" försvinner, ska jag tänka om :) Tack för din input!

Håller med @Alexandra_W helt och fullt!
Dessutom rör vi väl oss snarare inom ämnena svenska, samhällskunskap och matte om det är själva enkäten som är ifokus.
För ni ska väl inte studera anatomin på de (o) önskade bilderna:nailbiting:

Det fetmarkerade är ju en av syften!
Men om du tror att "dicpicsfrågan" försvinner, ska jag tänka om :) Tack för din input!

Fast om det är syftet borde eleverna själva fått utforma enkäten för att själva sen få se vilken betydelse det har?

Dickpicksfrågan är som jag ser det helt skild från metodproblemen, dvs metod- och uppläggaproblemen kommer bli det centrala och sakfrågan falla bort just för en så oanvändbar metod använts att inga säkra svar kan dras alls.

• Gilla
Reactions: ptr
@prallan Jag blir lite bekymrad när jag läser. Tycker inte din hållning här är 100% professionell, dvs vad jag förväntar mig av en legitimerad lärare. Nu kanske du svarar att jag inte kan dra ngn slutsats om hur du är som lärare av denna tråd, vilket är helt sant. Men det intryck du ger färgar tyvärr av sig på bilden av den redan hårt prövade och ifrågasatta lärarkåren.

Vi gjorde - på avancerad nivå på universitetet - en väl genomförd (metodiskt) undersökning om hur tillgången till viss subjektiv information påverkade yrkesverksamma personers bedömning. Hypotesen var att personerna skulle bli mer benägna att fälla om information x fanns med än om den inte fanns med.

Två gånger fick vi göra om då vi insåg just sånt som påpekas i denna tråd. Deltagarna tolkade och reagerade på annat vis än avsett och förväntat. Tredje gången höll upplägget.

Dock fick vi rakt motsatt resultat än hypotesen. Vilket var omöjligt att förklara samt dessutom går emot all annan forskning på området. Vi hade alltså någonstans ändå ett fel. I urvalsgrupp, i formulering eller i instruktioner. Och den efterföljande diskussionen kom att handla om just det - vad var orsaken till utfallet. Inte om utfallet i sig. Vilket var oundvikligt - själva resultatet var helt oanvändbart.

Så när metod- och upplägg brister eller påverkar på ett vis man inte kunnat förutse faller ju alltid själva ämnet. Eftersom det inte kunnat undersökas korrekt.

Och som jag ser det är du påväg just dit - skapa en diskussion om dåliga enkäter och inte om bilder på nakna kön. Och jag är förvånad att du som lärare dels inte ser det och dels "tillåter" det.

Kanske blir det tydligare om du berättar VAD du vill lära eleverna?

@prallan Jag blir lite bekymrad när jag läser. Tycker inte din hållning här är 100% professionell, dvs vad jag förväntar mig av en legitimerad lärare. Nu kanske du svarar att jag inte kan dra ngn slutsats om hur du är som lärare av denna tråd, vilket är helt sant. Men det intryck du ger färgar tyvärr av sig på bilden av den redan hårt prövade och ifrågasatta lärarkåren.[/QUOTE
Håller med @Alexandra_W helt och fullt!
Dessutom rör vi väl oss snarare inom ämnena svenska, samhällskunskap och matte om det är själva enkäten som är ifokus.
För ni ska väl inte studera anatomin på de (o) önskade bilderna:nailbiting:

Själva enkäten var inte i fokus, men källkritik. Såsom; Varför är denna enkät inte en trovärdig källa? Varför är Buke inte en trovärdig källa?[

@Ridinglady Själva enkäten var inte i fokus, men källkritik. Såsom; Varför är denna enkät inte en trovärdig källa? Varför är Buke inte en trovärdig källa?

@prallan Jag blir lite bekymrad när jag läser. Tycker inte din hållning här är 100% professionell, dvs vad jag förväntar mig av en legitimerad lärare. Nu kanske du svarar att jag inte kan dra ngn slutsats om hur du är som lärare av denna tråd, vilket är helt sant. Men det intryck du ger färgar tyvärr av sig på bilden av den redan hårt prövade och ifrågasatta lärarkåren.

Förklara gärna hur du menar, att min hållning inte är professionell. @Alexandra_W kom med konstruktiv kritik som jag tar till mig och reflekterar över hur jag kan förbättra uppgiften.

Men, jag ville ha Buke som källa! Det var ett av målen.

SÅ hur jag skulle kunna göra enkäten på andra medier har jag många tankar kring, men gör gärna om denna för detta medium om jag får konkreta tips.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 357
Senast: Johanna1988
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester... 11 12 13
Svar
258
· Visningar
13 345
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa... 2
Svar
30
· Visningar
6 063
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver ventilera. Få lite frisk luft i en annars ganska het luft. Min partner har barn sedan innan. Vi hade en rätt bra relation... 2
Svar
39
· Visningar
4 859
Senast: Ciccio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Årets skattebesked
  • Masked singer 2025

Hund, Katt, Andra Djur