Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Globus har just gjort en tredelad stång men än så länge bara i 11,5. De skall dock eventuellt i framtiden fixa en storlek mindre också vilket vore kanon, för priset på den är mycket bättre. www.emmi.se har den större modellen, som alltså är den enda som finns i dag.
De mindre storlekarna är inte lätta att få tag i. Jag letade med ljus och lykta och fick till slut beställa från Island. Titta på www.astund.is vad de har och prova kontakta någon av deras återförsäljare i Sverige, så kan de beställa hem åt dig.
Om du går in på www.agersta.nu och sen in på deras ridshop så hittar du isländska stångbett i strl 10.5 cm. De är ganska dyra så annars kan jag rekommendera det tredelade stånbettet från top reiter/saga collection lite längre ner på sidan. Det är visserligen i 11.5 men passar utmärkt på mitt lilla sto som i vanliga fall har en "10.5 mun". Hoppas du hittar något som passar din häst.
Hundavel & Ras Jag antar att det beror på hur allvarliga svårigheterna är.
Jag har mycket lättare att anpassa mitt liv efter en hund som till exempel...