Hjälp mig nu.

Bukefalos 30 år!

annie_cool

Trådstartare
Det börjar bli riktigt jobbigt nu vill knappt gå till platsen där jag är på just nu. Alltså på daglig verksamhet Jag trivs väldigt bra i stallet men där är jag två dagar i veckan. Men de dagar som jag inte är där så vet jag inte vad jag vill göra kan ju inte vara hemma hela dagen utan att göra något . Men nu känns det det så behöver kanske miljö ombyte eller något i den stilen men kan inte komma på något annat vad jag vill göra. Nu känns allt bara jobbigt vill inte känna så..

Jag vill må bra men just nu känns det som allt är jobbigare än vad jag vill att det ska vara.

Alla tips och råd är välkomna.

Det börjar bli riktigt jobbigt nu vill knappt gå till platsen där jag är på just nu. Alltså på daglig verksamhet Jag trivs väldigt bra i stallet men där är jag två dagar i veckan. Men de dagar som jag inte är där så vet jag inte vad jag vill göra kan ju inte vara hemma hela dagen utan att göra något . Men nu känns det det så behöver kanske miljö ombyte eller något i den stilen men kan inte komma på något annat vad jag vill göra. Nu känns allt bara jobbigt vill inte känna så..

Jag vill må bra men just nu känns det som allt är jobbigare än vad jag vill att det ska vara.

Jag skulle kontakta arbetskonsulent och fråga om alternativ. Du kanske kan utöka i stallet eller vara i någon utflyttad verksamhet som passar dig och dina behov. Ica brukar ta emot många här, och är väldigt populära.

Vad tycker dom att göra? Vad är du bra på? Vad vill du undvika?
Har du provat andra dagliga verksamheter innan? Trivdes du där?

Jag tror också du ska försöka vända dig till någon i kommunen, en handläggare eller samordnare som känner dig. Är du beviljad daglig verksamhet enligt LSS så har du rätt till mer än två dagar i veckan, om du vill det.

Jag har precis kommit hem från valbo har köpt nya sommar klänningar behövde verkligen det plus behövde komma ut lite på andra miljöer.

Får se hur det blir just nu vill jag inte ha med dem att göra.

Liknande trådar

• Atros tips?
  • Söka vård?
  • Ännu en livskris
  • Hur långt är nu? Finns nu?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat