Hjälp referenshantering!! (Word och Mendeley)

Wysiwyg

Trådstartare
Jag river mitt hår här över referenshanteringen på mitt blivande arbete! Jag får inte alls till det som jag vill, gargh!

Jag vill ha: fotnoter i texten och sen samla dem på sista sidan för referensöversyn. Behöver inte vara något jättefancy, bara referera genom fotnoter längst bak. GÅR DET ENS?! Blir helt galen.

Jag river mitt hår här över referenshanteringen på mitt blivande arbete! Jag får inte alls till det som jag vill, gargh!

Jag vill ha: fotnoter i texten och sen samla dem på sista sidan för referensöversyn. Behöver inte vara något jättefancy, bara referera genom fotnoter längst bak. GÅR DET ENS?! Blir helt galen.
Men hur gör du? Använder du något program? I så fall vilket? På mitt jobb gillar många Zotero, det är gratis.

Förstår inte riktigt frågan? Kan du inte lägga till fotnoter eller får du dem inte där du vill ha dem?

Under menyn referenser finns fotnot.
Var trasslar det till sig?

Men hur gör du? Använder du något program? I så fall vilket? På mitt jobb gillar många Zotero, det är gratis.

Jag använder Word och Mendeley som referenshantering. Såg att jag i mitt upprörda sinnestillstånd inte skrivit det i inlägget utan bara i rubriken. :p

Förstår inte riktigt frågan? Kan du inte lägga till fotnoter eller får du dem inte där du vill ha dem?

Under menyn referenser finns fotnot.
Var trasslar det till sig?

Jag kan lägga till fotnoter men sen samlas de inte där jag vill ha dem för "redovisningen". Jag vill inte ha dem på samma sida som de är, jag vill ha allihop i slutet på dokumentet.

Tipsar om EndNote! Ganska lätt att använda tycker jag :)
Har provat Mendeley men tyckte att det var rätt krångligt.

Tipsar om EndNote! Ganska lätt att använda tycker jag :)
Har provat Mendeley men tyckte att det var rätt krångligt.

:cry::cry::cry::cry:

Tyckte det var så tjorvigt att få in artiklarna i endnote att jag istället valde Mendeley. Men nu biter det mig i ändan eftersom jag inte lyckas få till citeringen VILKET DEN ÄR GJORD FÖR ATT GÖRA.

Mvh mentalt stabil för tillfället

:cry::cry::cry::cry:

Tyckte det var så tjorvigt att få in artiklarna i endnote att jag istället valde Mendeley. Men nu biter det mig i ändan eftersom jag inte lyckas få till citeringen VILKET DEN ÄR GJORD FÖR ATT GÖRA.

Mvh mentalt stabil för tillfället

Haha :p
Om du vill ge EndNote ett försök till så hjälper jag dig gärna. Det är inte så knepigt när man väl hittat vägen :)

Använd dig av slutnoter istället för fotnötter. :)

Äsch, lite sen på pucken.

GARGH. Det funkade inte heller. Alltså snart tappar jag det. För nu har word bestämt sig för att sätta in fotnoter (eller slutnoter) där det inte finns någon samt göra radbyte mitt i ett stycke. Och jag får inte tillbaka det.

Och jag vill inte ha mina slutnoter i i, ii, iii osv utan i 1, 2, 3. Bytte men sen när jag la till en slutnot SÅ VAR DEN I DET GAMLA SYSTEMET. Alltså kära word, jag vill ha alla slutnoter i samma stil tack.

Vill inte lämna in en bajsdålig plan till min handledare men alltså snart ger jag upp och så får han det jag lyckats skapa. Orkar ej polera denna korv mer.

Ursäkta mitt största bukebreakdown hittills. Med tanke på hur det här projektet lyckas frustrera mig (och det har knappt börjat) så kommer det nog mer. To be continued and enjoyed...

Ursäkta mitt största bukebreakdown hittills. Med tanke på hur det här projektet lyckas frustrera mig (och det har knappt börjat) så kommer det nog mer. To be continued and enjoyed...
Om det är till någon tröst så är det iaf underhållande läsning med tanke på att du alltid uttrycker dig så diplomatiskt och bra ;) :D

(Hoppas att det har blivit bättre och du fått ihop referenserna!)

Har du inte valt fel inställning i mendeley?

Kan inget om fotnötter, använder parenteser själv. Men mendeley brukar samarbeta jättefint med mig!

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 547
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 950
Senast: malumbub
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
14 257
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna... 24 25 26
Svar
516
· Visningar
23 956
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka