A
alfur
Jag behöver hjälp med att göra tillvaron dräglig för vår 8-månaders konvalecent. Han har varit i stillhet de senaste 2 månaderna och just som vi skulle börja med rehab så bröt han en tå
. Det är så jobbigt att se hans frustration och det är jobbigt att känna att man inte orkar behålla lugnet när han skäller och biter, fast man vet att han inte kan rå för det.
I alla fall. Detta gör vi:
dragkamp liggandes
toarullar med godis i
ett hundspel där han ska lyfta klossar
lära in höger och vänster
mycket klapp och smek
kontaktövningar
gå runt och nosa ute så lugnt det går...
åka med till stallet och sitta och titta på när jag mockar
bilturer
Han är i stort sett aldrig ensam, men ibland måste man plugga eller göra nåt annat som inte innefattar full fokus på honom. Har ni bra tips på psykisk stimulans så är jag jättetacksam. Även tips för att få stopp på skällandet, ignorera fungerar inte så bra, inte skälla tillbaka heller, då blir det mer som ett samtal oss emellan.
I alla fall. Detta gör vi:
dragkamp liggandes
toarullar med godis i
ett hundspel där han ska lyfta klossar
lära in höger och vänster
mycket klapp och smek
kontaktövningar
gå runt och nosa ute så lugnt det går...
åka med till stallet och sitta och titta på när jag mockar
bilturer
Han är i stort sett aldrig ensam, men ibland måste man plugga eller göra nåt annat som inte innefattar full fokus på honom. Har ni bra tips på psykisk stimulans så är jag jättetacksam. Även tips för att få stopp på skällandet, ignorera fungerar inte så bra, inte skälla tillbaka heller, då blir det mer som ett samtal oss emellan.