Hockeytråden säsong 20/21

Usch, tung start och riktigt billigt skräpmål (som kostade oss dyrt) som kvittering från Växjö idag. Men får se fram emot två hemmamatcher och hoppas vi inte tappar fler spelare till skador. Ännu kan det gå vägen men hade hoppats på 1-1 efter de två första matcherna.
 
Snart smäller det i Ängelholm. Hoppas på en bra match och trots att jag är smålänning hoppas jag på en skånsk revansch!
 
Onekligen starkt så här långt! Men är det något jag lärt om Växjö, så är det att de gärna gnager sig fast på de mest obehagliga sätt även när de inte alls borde sett till spelbilden i övrigt. Och liksom gnetar och maler sig till så många mål de behöver.
 
Onekligen starkt så här långt! Men är det något jag lärt om Växjö, så är det att de gärna gnager sig fast på de mest obehagliga sätt även när de inte alls borde sett till spelbilden i övrigt. Och liksom gnetar och maler sig till så många mål de behöver.
Ja jäklar vilken energi och fart.
 
Men jävla skit då! Nu ska jag passa på att gå ut och gräva nya odlingsbäddar medan jag är tillräckligt upprörd och speedad.
 
Vad skönt, jag hade gärna också sluppit se det målet... å andra sidan hade jag händerna framför ansiktet hela tredje perioden och det som hann vara av den jävla förlängningen, så jag har kanske sett 25 % av skärmen mellan spretande fingrar.
 
Men nu är det över. Och efter en liten liten stunds besvikelse över sura domslut, skador i kritiska skeden och andra nyckfulla tillfälligheter, så måste säsongen ändå bara summeras med enorm stolthet och oreserverad kärlek till mitt och hela Nordvästskånes bästa, grönvita, älskade RBK. Och sedan blickar vi framåt, och uppåt.
 
Växjö värdiga vinnare även om jag tycker att domarna hjälpte dem i förra matchen genom tveksamma beslut. Men årets Rögle har varit en frisk fläkt med ett konsekvent fokus på snabbt, roligt spel i anfallszon. Växjö lite mer avvaktande och nedmalande - märkligt hur de så ofta vinner sistaperioder och därmed vänder.

Nästa år blir SHL(inkl dess föregångare) betydligt mindre intressant för första gången på 30 år. Krävs nog slutspel för att det ska nå över ”vilja-se-något”-nivån.
 
Jag hatar, Hatar slutspel.

Sitter som på nålar, håller för ögon och öron. Och de har precis startat :nailbiting:

Mina nerver kommer garanterat kollapsa och bli ännu sämre än vanligt. Men Capitals gjorde en hyfsad bra match mot Boston ändå. Är fortfarande lite nervös över Wilson. Jag hoppas, hoppas verkligen att han sitter ner i båten och inte gör nåt dumt nu under slutspelet.
 
Jag hatar, Hatar slutspel.

Sitter som på nålar, håller för ögon och öron. Och de har precis startat :nailbiting:

Mina nerver kommer garanterat kollapsa och bli ännu sämre än vanligt. Men Capitals gjorde en hyfsad bra match mot Boston ändå. Är fortfarande lite nervös över Wilson. Jag hoppas, hoppas verkligen att han sitter ner i båten och inte gör nåt dumt nu under slutspelet.

Jag vet!!! Usch nu när Vanecek är skadad så. Men Craig Andersen gjorde en stormatch. Möjligtvis är Samsonov tillbaka, men man vet inte hur rostig han är efter att inte ha spelat i två veckor.

Får se om Marchand slickar några fler spelare och Tom Wilson kan hålla sig borta från utvisningsbåset. Han och Caps vet att han har ögonen på sig.

Jag är inte ens en Caps fan, men Caps-Bruins är kul. Förhoppningsvis orkar jag vara uppe tills Tampa-Florida. Och ja! Islanders slog Pens.
 
Jag vet!!! Usch nu när Vanecek är skadad så. Men Craig Andersen gjorde en stormatch. Möjligtvis är Samsonov tillbaka, men man vet inte hur rostig han är efter att inte ha spelat i två veckor.

Får se om Marchand slickar några fler spelare och Tom Wilson kan hålla sig borta från utvisningsbåset. Han och Caps vet att han har ögonen på sig.

Jag är inte ens en Caps fan, men Caps-Bruins är kul. Förhoppningsvis orkar jag vara uppe tills Tampa-Florida. Och ja! Islanders slog Pens.

Skulle ju vara lite roligt om han försöker sig på att slicka Willy i fejset :rofl:
Wilson är aldelles för bra för att göra idiotiska saker. Han behövs verkligen på isen, inte i utvisningsbåset.

Lite orolig över Vanecek. Och faktiskt över Samsonov också. De skulle även behöva Kuzy nu i slutspelet. Men men. Förhoppningsvis fortsätter Andy spela bra i mål.

Att islanders vann över pingvinerna var en stor lättnad. Men det är många matcher kvar :nailbiting:
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 074
Senast: Fiorano
·
Fritid Äntligen en ny säsong, ett av mina favorithösttecken! Och för Rögles del rivstart med derby på hemmaplan, spännande fastän jag inte är...
Svar
2
· Visningar
259
Senast: LadySara
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 112
Fordon Jag ska till hösten kolla på en ny bil. Jag har en 20 år gammal bil som börjar åka på sin sista resa så att säga. :bump: Jag planerar...
Svar
7
· Visningar
916
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp