Bukefalos 28 år!

Oxxx

Trådstartare
I stallet där jag står ska vi få börja betala hö:t för sig, istället för att det skall vara inräknat i stallhyran.
Dom har tänkt ta 3,60 kr exl moms /kg . Är det normalpris? Hö:t har bra värden, men ganska så låga.

:confused:
 
Jag betalar 1.80 kr plus moms och inkl. frakt.
Det är superbra hö som lagras enligt konstens alla regler!
Det är provat så man vet alla värden!

ditt pris är över pris gånger 3!! Vårat hö är bra pris för sån kvalite! Köp eget om det finns möjlighet och var noga med hygienisk kvalité och värden!!

Mvh MaLinn
 
hmm det var det jag tänkte!

Tack så mycket för ditt svar! :bow:

Fast jag tror man inte får köpa in eget hö. Känner mej ganska så lurad just nu :mad:
 
DYRT!! (men det vet du redan att jag tycker :)).I området du har din häst borde du kunna få för runt 2 - 2.40kr/kg INKL. moms!
 
Jag betalar 2 kr kg för mitt hö (inkl. moms).
Värdena är väl inte kanon direkt, men inte så att man gråter heller :smirk:
Hämtar höt själv.

Tycker att "ditt" hö låter väldigt dyrt...
 
Det var väldigt dyrt, men kan du inte leta upp en annan häleverantör som ni kan använda er av istället?
 
Så mkt hö som min häst äter skulle jag bli ruinerad om jag betalde 3,60kr/kg exkl moms... :crazy: Jag betalade för årets hö 1,75kr/kg (ej analys)
 
Jag tror nog inte att man får ta dit eget hö av stallägaren :(
Kan ju alltid fråga, men jag tror nog att hon kommer säga att hon inte har plats eller något.
 
Vårt hö kostar 1.50 kr/kg + att vi hämtar det själva så lite fraktkostnad blir det ju. Det är mycket bra hygieniskt kvalitet men lite lågt smrp värde, men annars är det jättefint.
 
Låter som om det är i högsta laget, men du betalar för att slippa jobbet med höet(frakt, lastning osv).
Sedan ligger höpriserna nog ganska högt i år och värdena är inte så bra iallafall här i Halland.
 
Det var en i stallet som frågade stallägaren idag. Hon sa att man fick köpa in eget hö, men då tänker inte hon utfodra med det, även fast man hänger "påsar" utanför boxen. Man får då alltså åka ut själv för att fodra morgon, lunch, middag och kväll. Tror nog inte att jag kan ta så många fodringar varje dag för att jag pluggar :( . Kanske om man ordnar det kollektivt.
 
Jag betalar 1.10kr/kg inkl moms men jag hämtar själv. (Tar 5 min med bil att ta sig dit)
För 3,60kr/kg + moms så skulle i allafall jag bli ruinerad!
 
Vi kan sköta det här kollektivt om vi går ihop. (Min häst står också i det här stallet). Det är många av inackorderingarna som inte vill gå med på det här. Stallägaren utnyttjar vår beroendeställning gentemot henne och det är olagligt. Hon får ta max 10% över marknadsvärde när det gäller hö. Dessutom skall hon ALLTID ange alla priser inklusive moms när hon riktar sig till privatpersoner. Det hö hon tänker pracka på oss kostar oss alltså 4.50/kg.
Om hon vägrar fodra skall hon dra ifrån den kostnaden på stallhyran. I dag betalar vi för fodrings-tjänsten (fodring 4 ggr per dag) - det ÄR (tvärt imot vad hon påstår) en service-inrättning hon driver, det är VI som betalar för en tjänst och hon skall utföra den. Väljer hon att inte göra det kan hon inte heller ta betalt för det.
Finns det någon i stallet som har en jurist i familjen kanske?
I kontrakten står det dessutom att eget foder skall förvaras i avgränsat utrymme, det står inget om att vi inte får lagra det där, så länge vi inte ställer in det i själva stallet.
Skriv inte på något kontrakt ännu.
/FÖRBANNAD
:mad:
 
Grovt räknat så får ni alltså betala 1260 kr i mån. bara för höet :eek:
Hoppas ni löser det på nåt sätt.
 
Vad bra att du har koll på sådant. Blev väldigt orolig när jag läste lappen.
kollektivt skulle vara en väldigt bra lösning,

Dom nya som skall komma, vet dom om det?

Har också hört att en hel del klagar, men hon verkar inte bry sej :confused: . Hoppas att det blir ett stallmöte om detta.
Sen det där med att hon inte anger moms för att det skall låta billigare är väldigt oklokt av henne :mad: .

jag tänker verkligen inte skriva på nått kontrakt.
Eftersom jag inte är "färdigutbildad" än så frågade jag pappa lite om det här. Han sa att man kan gå till domstol med detta. Men det är ingen jag kan garantera att det stämmer.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 134
Senast: Smurfoff
·
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 954
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 738
Senast: Lhas
·
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 902
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp