hönät, höpåse eller hösegel?

Jag har en kyllingetransport och jag använder IKEA-påse. krokar upp inre handtagsöglan på sprinten i mittbommen och binder fast motsatt sidas "långa" handtag i samma rep som jag har fäst i mitt öppningsbara stora fönster i fram.
Enkelt att bara hänga ner påsen då jag ska tränsa osv. När jag kör så har jag påsen står på golvet på den sida hästen inte står.
 
Jag tycker segel (IKEA-påse...) är trevligast, men min häst plockar då ur allt hö. Han lägger det under sig och använder det som matta att kissa på, så hönät funkar bäst om han ska få något kvar att äta av. :D
 
Jag tycker segel (IKEA-påse...) är trevligast, men min häst plockar då ur allt hö. Han lägger det under sig och använder det som matta att kissa på, så hönät funkar bäst om han ska få något kvar att äta av. :D
Är väll bara bra med en häst som ordnar eget strö :p.
 

Liknande trådar

Utrustning Tänkte att jag skulle skaffa ett hösegel från Hööks till hästtransporten. Vilket ska jag ha, det trekantiga eller det rektangulära? Har...
Svar
7
· Visningar
2 764
Senast: Unafraid
·
Utrustning Jag har i nuläget en Ifor 510 som är allt jag vill ha av en transport :), stor, stabil och med bra lösningar. Men.. jag saknar bil för...
2 3
Svar
50
· Visningar
12 027
Senast: Buck
·
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 459
Träning förlåt men måste få skriva av mig, idag så skulle jag iväg på min första tävling med min häst, då pollan är svår lastad så har jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 626
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp