Hööks höst/vinter 2014

Förlåt, jag har syndat :o
Skyller på feberyra men det blev ett schabrak :angel:
Och ett fleecetäcke ;)

Ska fixa bilder senare när de ska provas :p
 
Ja
Tanken har aldrig slagit mig.
Jag har några ponnyschabrak och lite annat smått jag inte får sålt på tradera. Så det ligger bara hemma och skräpar. Men då kan jag ge bort dom till en ridskola :)
Får nog googla upp en först bara. Ingen aning om vilka som finns här.
Jag gav bort en överfull Ikea-kasse till ridskolan förra veckan. De blev överlyckliga.
 
Samma här. Lämnade massa allroundschabrak, mindre grimmor, vävribbtyglar (som jag hatar men som envist ingår i träns man köper) osv. Även stigläder mm. De blev helglada :) Så ibland ser man sina schabrak på hästarna :p
 
Precis som påpekats brukar ridskolorna blir jätteglada om de får utrustning (i vettigt skick såklart, men ingen ger väl bort 'skräp' ändå), de förbrukar ju en hel del grimmor, schabrak osv. Och i princip varenda ridskola har väl ansträngd ekonomi.
När jag slutade med hönät gav jag bort 12 st till "min" hästklinik, som också blev väldigt glada.
 
Nu har jag med varit in på rean. Glömde köpa longerlinor men skitsamma.

Köpte tre croco-grimmor - de hade lite bättre utbud i min butik. Kollade på lila schabrak men för mörkt. I övrigt MASSOR med fina träns och massor med kläder men de gick jag bara förbi. Kollade inte så supernoga men såg inga täcken alls.
 
Kontaktade de två ridskolor som ligger närmast stallet och den ena nappade direkt.
Så ska rensa ut ordentligt och lämna dit. Har så mycke så det är pinsamt, och det tar ju så mycke plats!!
Så en kasse schabrak, en massa grimmor och funderar på att rensa bland täcken oxå.

Ang rean så var det väldigt (!!) mycke kläder. Tittade bara som hastigast då de så sällan passar mig ändå.
En hel del schabrak var det ju, en del träns, några grimmor (men i för små storlekar), borstar, grimskaft, lindor, fleecetäcken (som jag köpte) nått regntäcke och nått shettistäcke.
 
Jag som inte skulle ha något, fick med mej en rosa borste, en rosa pannborste, ett schabrak (Granat, i petrolfärg) som jag har tittat på läääänge, Ulltäcket Fergus och en tröja till mig :) Blev jämna slantar 600 kr :) Hade velat ha ett träns, men fanns inga snygga pullarträns :/
 
Vår och sommar katalogen skulle komma t runt den 20e sa de till mig igår. Frågade om de visste om det skulle komma in några akryl lindor till våren, då sa hon att nya katalogen kommer då.
Såg att det kommit in lite nyheter i butiken redan igår. Iaf lite som jag inte sett innan. Var några schabrak, som i vår verkar gå i mörkare färger typ marint och vinrött.
Sen fanns det handskar med paljettmönster i blått och grönt, för att väga upp de dova schabrak-färgerna? :p

Iaf, min lilla shopping igår
Täcket som var lite stort. Men som för en gång skull passa i bogen på biffen. Funderar på om jag ska göra ett försök att byta till mindre :/
8CF93917-8AB6-4466-995F-065CDE7990B0_zpsls2ijpqu.jpg

Schabraket som kommer bli grymt snyggt med turkosa lindor till ;)
9AAA18B9-713F-4395-ABE9-DFA07163A143_zps1gmyxamj.jpg
 
Någon som har erfarenhet av JH Collection regntäcket? Verkar ju faktiskt vara 1680 d på det. Men hur är passformen egentligen? :meh:
 
Någon som har erfarenhet av JH Collection regntäcket? Verkar ju faktiskt vara 1680 d på det. Men hur är passformen egentligen? :meh:
Jag funderade lite på det, men jag tycker det ser så långt och stort ut på bilderna. Min lilla häst är en nätt sak så jag misstänker att han drunknar i det.
 
Lämnade tillbaka. Har en ädlare kille (halvblod) och såg ut som jag slängt mitt duntäcke över honom. För stort, långt och låg piss :p Så rekommenderar en mer biffig tror jag för det :rofl:
Ah, bra, då kan jag släppa det. Mitt sto är iofs den rejäla typen, är de långa i ryggen så att man kan gå ner en storlek?
 
@lady_vip jag tror likadant som du att det kommer hänga ner massor av tyg och att min lång/smala häst liksom kommer försvinna under skynket :D:o;)

@Ackio du sparade mig just 500 kr :) Har en stor häst, men ingen biff så det blir inget sådant.
 
Ah, bra, då kan jag släppa det. Mitt sto är iofs den rejäla typen, är de långa i ryggen så att man kan gå ner en storlek?

Inte så jätte tyckte jag. Min kille har 145 och det var liksom.. mitt i mellan. Hade jag tagit 135 hade det blivit för kort tror jag :(
 
En i mitt förra stall hade JH täcket på sin grova dam korsning Welsh Cob och Halvblod. Jag tyckte att det såg ut som ett trevligt täcke, om man nu gillar att täcket hänger ner ordentligt. Tror iofs att hon hade en eller två stl för stort för att få plats med frampartiet .Har dock inte sett nån annan som har det så kan inte uttala mig om hur det ligger på nättare hästar.
Jag har en ju en halvgrov halvblodsdam och jag tror att det kanske kan ligga bra på henne men tyvärr behöver jag att 400g snarare än regn...
 
Haha, ALLA mina favoriter på rea! 50 % på allt men det kanske det alltid är?

Två tröjor jag har sedan innan, CRW Kola och Bocka. 174 resp 199 kr.

Enda stalltäcket som håller bra som jag skulle köpt ett till av oavsett pris, Declan. 199 kr.

En annan modell förbygel jag funderat på fanns en min färg o storlek på rea, resten ordinarie? CH. 319.50 kr.

Tränset jag tittade på igår oxå på rea och ett fint exemplar, Harleston. 294 kr

Och så fanns det ju oranga ridbyxor! CRW Springfield. Ej rea, ska prova hemma. 749 kr.

Sjukt kul, aldrig varit på deras rea innan.

Bilder:
http://instagram.com/p/xqzaHi3HW/

http://instagram.com/p/xrDfHsi3Ku/
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 183
Senast: Magiana
·
L
Trav jag ger upp, frågar er om min pålle... :smirk: alla (?) här har betydligt mer erfarenhet av både hästar och trav än vad jag har, så ni...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 866
Senast: Lindi
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 913
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp