Hööks höst/vinter 2014

Jag är också grimmissbrukare. Fölis har 3 stycken enkom till honom. En han fick med sig, två jag har köpt. Sen har han typ 2 st ärvda med.

B-ponnyn har säkert fem stycken, och jag skänkte nyss bort tre nya med lappar kvar. Och här måste jag kanske nämna att för närvarande har fölis och B-ponnyn samma storlek på grimmor. Och de jag skänkte bort, de med lapparna kvar, de är lite för stora för ponnyn men kommer passa fölis om ett tag - men de var ju lila, det gick ju inte. Fölis ska ju ha svarta eller marinblå grimmor.

Jag behöver nog vård...
 
På tal om grimm missbruk, hade innan en svår släng av det. Har 2 proppfulla ikea kassar med nylongrimmor i varierat skick. Har dock gått över helt till lädergrimmor även i hagen. Och pga priset på nya läder grimmor har jag bara en åt gången och köper begagnat ;).
 
På tal om grimm missbruk, hade innan en svår släng av det. Har 2 proppfulla ikea kassar med nylongrimmor i varierat skick. Har dock gått över helt till lädergrimmor även i hagen. Och pga priset på nya läder grimmor har jag bara en åt gången och köper begagnat ;).
Du kan ju skicka hit några i full :rofl: så slipper jag skämmas
 
Åkte in om Hööks idag och köpte lädergrimman JH Collection på REA. Jättefin grimma, mjuk och välarbetad! :love: Provades på hästen och blir perfekt att transportera i då hans förra lädergrimma är alldeles för stor och han stod lös i trailern sist :angel:
 
Jag har hört till skaran som samlar på sig grimmor och träns till förbannelse. Nu har jag bantat ner till tre grimmor i stallet och en att ha i transporten samt fyra träns. Mindre än hälften kvar :angel:

Jag har för övrigt äntligen lyckats ta mig in på rean (via datorn) men det var inget direkt jag kände att jag vill ha faktiskt... Har tänkt kika på Kodiaktäcket lite så jag chansar kanske på att kolla i butiken i Skövde i helgen.
 
Det som fanns i skövde täckesväg var: Ridtäcket, ulltäcke, något ponnyfleece med stjärnor samt blått stalltäcke :)
 
@Pancakes Ja vi hade egentligen tänkt åka i helgen med men så fick jag remiss till läkarbesök i Skövde och eftersom det är en bit att åka så får vi passa på att ta hööks då :) Hööks i Skövde är så bra som ligger granne med Biltema, då slänger man in gubben där och shoppar i lugn och ro ;)
 
  • Gilla
Reactions: rtf
xmrSMWC3Nq


Åh, kan fortfarande inte lägga in bilder från insta :(

http://instagram.com/p/xmrSMWC3Nq/


CRW Springfield i orange. Normal i storleken och väldigt sköna att gå i iaf. Lite stora i midjan o mindre i benen men så verkar alla utom pikeur sitta på mig.
 
Tycker inte det var så mycket som var intressant faktiskt, normalt så brukar jag lätt hitta saker för några tusenlappar,men inte i år. Klickade dock hem ulltäcket och pullartränset.
 
Jag har hört till skaran som samlar på sig grimmor och träns till förbannelse. Nu har jag bantat ner till tre grimmor i stallet och en att ha i transporten samt fyra träns. Mindre än hälften kvar :angel:

Jag har för övrigt äntligen lyckats ta mig in på rean (via datorn) men det var inget direkt jag kände att jag vill ha faktiskt... Har tänkt kika på Kodiaktäcket lite så jag chansar kanske på att kolla i butiken i Skövde i helgen.

Jag har en Ikea kasse med gamla använda grimmor, men har jättesvårt att använda dom igen. Gillar nytt allt för mycke. Så borde egentligen bara slänga dom. Är inget fel på dom egentligen. Bara jag som är kinkig.
Eller så kanske man skulle skänka dom. Tar lite emot att slänga funktionsdugliga grimmor, men lär ju inte gå att sälja.

Träns har jag oxå för många. Och så svårt att göra mig av med. Trots att jag vet att de räcker med de två jag använder (ett till varje sadel då det är olika färg) och kanske nått mer som extra. Men vilka ska jag sortera bort??
Det bruna? Men då har jag ju bara ett brunt kvar (det som används)
Det svarta med turkos fodring? Men turkost är ju hans färg
Det svarta med bred nosgrimma och silverdetaljer? Men det är ju så sjuuuukt snyggt på.
Det svarta med pullarnosgrimma? Men då har jag ju ingen pullar extra...

Störda i-landsproblem :p
Schabrak måste jag rensa och skänka. Man kan inte ha tre Ikeakassar fulla, det är inte ok...
Kanske nån ridskola vill ha? Även grimmor?
Bör ju gå åt på ett sånt ställe tänker jag.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 183
Senast: Magiana
·
L
Trav jag ger upp, frågar er om min pålle... :smirk: alla (?) här har betydligt mer erfarenhet av både hästar och trav än vad jag har, så ni...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 866
Senast: Lindi
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 913
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp