Hööks vår och sommar 2015

Jag är ju normalt sett absolut inget fan av Hööks. Men så såg jag att de hade rabatt på sina träns nu, och smög in i Hööks när min pappa skulle gå in och handla färg (där jag bor ligger det en färgaffär vägg i vägg med Hööks). Kollade på tränsen, och häpnade; Läderkvalitén var ju oftast jättebra! :eek:

Föll i alla fall för ett dressyrträns, som jag fick för ungefär halva priset tack vare lite bonuscheckar och sånt. :love:
Men alltså herregud, lädret är ju minst lika bra som på mitt PS träns?! Och till 1/4 av priset!!
10253840_704981209625214_3628322783257668914_n.jpg
 
Jag är ju normalt sett absolut inget fan av Hööks. Men så såg jag att de hade rabatt på sina träns nu, och smög in i Hööks när min pappa skulle gå in och handla färg (där jag bor ligger det en färgaffär vägg i vägg med Hööks). Kollade på tränsen, och häpnade; Läderkvalitén var ju oftast jättebra! :eek:

Föll i alla fall för ett dressyrträns, som jag fick för ungefär halva priset tack vare lite bonuscheckar och sånt. :love:
Men alltså herregud, lädret är ju minst lika bra som på mitt PS träns?! Och till 1/4 av priset!!
10253840_704981209625214_3628322783257668914_n.jpg
Ja... såvitt jag vet så är PS inte känd för sin "kvalite" på lädret. :p
 
Jag har nyligen köpt en avlastande dressyrgjord på Hööks, och är så nöjd! Sitter som en smäck verkligen och allt ligger helt stilla. Enda möjliga nackdelen var att remmarna man skulle sätta i stropparna i innan man spänner/själva överdelen av gjorden, var något smal men det funkar bra. Pålle är nöjd.

Har även köpt ett billigt svansskydd eftersom jag upptäckt att häst kletar bajs i hela svansen när han åker transport..vilket är lite tråkigt om man ska träna/tävla och svansen är bajsbrun istället för silvervit :banghead: Hur detta svansskydd ska sitta kvar är dock en gåta, vi får väl se..billigt var det ju iaf.
 
Jag är ju normalt sett absolut inget fan av Hööks. Men så såg jag att de hade rabatt på sina träns nu, och smög in i Hööks när min pappa skulle gå in och handla färg (där jag bor ligger det en färgaffär vägg i vägg med Hööks). Kollade på tränsen, och häpnade; Läderkvalitén var ju oftast jättebra! :eek:

Föll i alla fall för ett dressyrträns, som jag fick för ungefär halva priset tack vare lite bonuscheckar och sånt. :love:
Men alltså herregud, lädret är ju minst lika bra som på mitt PS träns?! Och till 1/4 av priset!!
10253840_704981209625214_3628322783257668914_n.jpg

Tycker faktiskt att det har blivit mycket bättre de senaste åren. Jag har flera saker där lädret är väldigt bra, ffa med tanke på vad man betalar för pris för det. Kan väl tycka att det ibland kan vara lite stelt men räcker oftast med en omgångs smörj och sen är det mjukt.
 
Tycker faktiskt att det har blivit mycket bättre de senaste åren. Jag har flera saker där lädret är väldigt bra, ffa med tanke på vad man betalar för pris för det. Kan väl tycka att det ibland kan vara lite stelt men räcker oftast med en omgångs smörj och sen är det mjukt.
Jag tycker det varierar något enormt. Jag köpte ett träns förra sommaren som har jättefin läderkvalité, och ett par tyglar samtidigt som är jättetrista, torra och "smuliga". Båda var i det lägre prissegmentet och har hållit sig likadana som de var från början trots samma omvårdnad.
 
Jag tycker det varierar något enormt. Jag köpte ett träns förra sommaren som har jättefin läderkvalité, och ett par tyglar samtidigt som är jättetrista, torra och "smuliga". Båda var i det lägre prissegmentet och har hållit sig likadana som de var från början trots samma omvårdnad.

Tror som du säger att det varierar väldigt. Jag brukar kolla igenom alla exemplaren ordentligt när jag är intresserad av något. Hööksgrjerna är ju såklart inte som mitt tärnsjöläder men helt ok med tanke på det pris jag har betalat för det :)
 
Jag är ju normalt sett absolut inget fan av Hööks. Men så såg jag att de hade rabatt på sina träns nu, och smög in i Hööks när min pappa skulle gå in och handla färg (där jag bor ligger det en färgaffär vägg i vägg med Hööks). Kollade på tränsen, och häpnade; Läderkvalitén var ju oftast jättebra! :eek:

Föll i alla fall för ett dressyrträns, som jag fick för ungefär halva priset tack vare lite bonuscheckar och sånt. :love:
Men alltså herregud, lädret är ju minst lika bra som på mitt PS träns?! Och till 1/4 av priset!!
10253840_704981209625214_3628322783257668914_n.jpg

Jag tror du hade tur!
Min upplevelse av Hööks träns är att många är av ganska dålig kvalitet (typ så illa att det känns som att man inte ens får det man betalar för). Lädret är okej ibland, det kan variera vädligt från träns till träns även i samma modell. Men sömmar och eventuella dekorstenar är allt för ofta under all kritik, enligt mig.
Senaste tränset jag köpte gick sönder i en söm efter två användningar. Inget som gjorde att tränset inte kan användas, men ändå väldigt retligt.
 
Nytt favorithuvudlag: Heritage! :D

Blir nog ett brunt.


Angående kvalitén på Hööks läder så tycker jag nog att den är väldigt prisvärd på CH-grejorna, om man klämmer på dem i butiken först. Det billiga ligger i att de är lite ojämna. Gold Medal är bättre generellt , men också lite dyrare. :)
 
Jag går och funderar på när riktiga rean börjar? Nån som har insideinformation? Brukar ju vara så här efter midsommar nån gång har jag för mig.
 
Jag undrar verkligen vilka träns man jämför med när man tycker PS håller sämre kvalitet än hööks, har bara motsatta erfarenheter, mina ps träns är toppenfina i kvaliteten medans alla hööksträns genom åren känns som papper oavsett prislapp :D
 
Jag undrar verkligen vilka träns man jämför med när man tycker PS håller sämre kvalitet än hööks, har bara motsatta erfarenheter, mina ps träns är toppenfina i kvaliteten medans alla hööksträns genom åren känns som papper oavsett prislapp :D

Nu äger inte jag några PS-träns av nämnda anledning, men jag har känt på flera och även olika modeller. Gemensamt för alla är att de varit relativt nya, det ena använt 2 gånger. Det hade sömmar som släppt på tyglarna (båda sidor), läder som släpper färg och på köttsidan är som sandpapper. Ser ut som noppiga strumpor, horribelt för träns i den prisklassen. Med tanke på hur det ser ut i fabriken hade jag inte förväntat mig något mer heller.
 
PS-tränsen av indiskt läder är inte roliga, då är Hööks bättre. Men PS engelska läder som vissa modeller sedan februari tillverkas av är av en helt annan kvalitet.
 
Jag går och funderar på när riktiga rean börjar? Nån som har insideinformation? Brukar ju vara så här efter midsommar nån gång har jag för mig.

Jag som började intressera mig för hööks när Lundbutiken öppnade följer denna tråd mest för sån här info :D hoppas någon mer insatt vet!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 923
Senast: Therese1988
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
458
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 111
Senast: Tilly_85
·
Kläder & Bli fin Jag får varma fötter och klarar inte av heltäckande skor på sommaren. Jag har precis köpt ett par Birkenstock som jag ändå tycker...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 598
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp