Hööks vår/sommar 2013

Sv: Hööks vår/sommar 2013

*KL*
Igår shoppade jag på "halva priset på reapriset", och kom därifrån med två par benskydd i XL ("professional choice-kopior). De var tyvärr lite för smala och lite för långa, men de får duga tills jag hittar några som är "megabreda och korta", vilket inte lär hända :grin:
Fick även med mig ett par handskar och ett remontträns som också var på rean; 75 kr (tänkt att ha som reservträns), och en svart magic brush för 29 kr.
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Fick min katalog igår och har redan varit och handlat :D
Har länge velat ha ett tredelat babypelham men det har inte blivit något för alla jag hittat har kostat en bra bit över tusen kronor.
Nu fanns det ett för under trehundra :banana:
Ska prova det direkt imorgonbitti.
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

*kl*

Har nog aldrig blivit så besviken som detta året! Enligt tradition intogs soffläge med penna för att kryssa i allt man "ska" köpa :rofl: men ICKE, blev inte sugen på något! :eek::crazy:
I vanliga fall brukar det finnas en del, men den här gången endast ett par nya bett jag vill ha till min samling...
 
Senast ändrad:
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Jag hittade massa kläder som jag tyckte om.

Det bästa med hela katalogen måste ju vara att de har alla schabrak i dressyrmodell!! :bow:

Wohoo! :bow:

Jag har rätt långt till närmsta Hööks, och fick inte katalogen innan helgen heller :( men vi ska förhoppningsvis iväg till IKEA snart, och då ska jag ta med sambon in på Hööks också tänkte jag... även om jag inte lär rida igen förrän tidigast till hösten - men det hindrar ju inte att jag köper grejjor till hästarna ;)
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

MH är tyvärr för smala för mina ben så dom passar INTE om vaderna är 45+ cm i omkrets :cry:

Däremot har jag otroligt nog hittat shortchaps både på Börjes och GeKås som passat :O

Fast inga stövlar så klart :mad: :cry:
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Kl

Jag är lite sugen på dom nya stallbandagen och triumph-schabraket. :)

Skulle även vilja ha dom bruna shortchapsen + skorna. Men då måste något annat ut först. ;)
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

KL

Jag var väl inte jätteimpad av den nya katalogen. Grimmorna var fruktansvärt trista, däremot de på ponnysidorna med ludd var ju bara :love: En sån där röd disco-grimma ska jag nog köpa.

Blev lite besviken på westernavdelningen. Fanns inga nya snygga träns eller paddar :mad:
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

KL

Var gaaaaalet sugen på det nya kandaret och grät hela vägen hem från affären här hemma när jag fått reda på att det bara ska komma i svart....:cry:
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

*knapplån*

va på hööks idag och shoppade lite :) bilder kommer nästa gång jag är i stallet
(svart schabrak med lila kant, lila lindor, lila grimskaft, svart nos o nackludd o lite godis)

Jag roade mig med att prova en del jackor då jag ska köpa en, den jag hade tänkt var inte alls skön och passade inte mig..(Jacka Austin CRW Sports®) så testade den andra jag sett på och den ska jag köpa :P (Jacka Softshell Meredith CRW®) men jag ska inte ha den i stallet utan som vanlig jacka.

testade även shortchaps (de billiga för 189) men dom var så tunna o sladdriga och satt inte alls bra på mig.. jag har breda vader och då blev dom lite för långa och stora där jag inte är bred så det var ett nej.
Och när jag då ändå testade shortchaps så drog jag på mig ett par stövlar.. Och det finns bara en modell som ska passa mig enligt måtten och det är Läderridstövel Trento CRW® men gud så konstigt sydd den är i x-vid så det korvade sig och blev helt bubbligt och skit mysko långs med dragkedjan och så var dom lite för höga...

Då säger min kära mor "du skulle ha några med snörning hela vägen.." och jag visar de vackra bruna Ridstövel Veneto CRW® och säger "mmm jag vill ha dessa men deras mått ska inte passa mig :(" men mamma tyckte äh prova.. och jag provade och dom PASSADE! hur bra som helst så dom ska inköpas (typ nästa lön :P )
så jag tror att man bör prova hööks stövlar och inte bara gå på måtten som står =)
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Aachenträns Kilkee Claridge House® hade typ 3 olika bruna färger (sidostycken en färg, nosgrimman en färg och pannbandet ett) så det var inte alls snyggt.. det såg lite ut som om nosgrimman var gjord i fodringen som sitter under pannbandet och nackstycket
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Hur kraftiga vader har du ?

Min är 46 resp 47 cm just nu, det kan variera up till 1.5 cm beroende på hur mycket vätska jag samlat på mej...
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Såg nyss en underbar HV Poloväst, den röda :love:

Men som vanligt finns den bara up till L.... :cry:

Varför tänker dom aldrig på oss lite "storbystade" ? ? ?

Alla kan ju inte vara trådsmala :cry:
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

Håller med när det gäller stövlar. Jag har 38 cm runt vaden (utan byxor) nu och Har jättesvårt att hitta stövlar som passar. Inte ens de vidaste är upp i den omkretsen och då har jag drygt 10 kg övervikt. Dvs inte så mycket.
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

*kl*

Alltså jag gillar verkligen kavajen för 599:-:o. Ett ponnybarn jag känner har den och den har väldigt fin passform. Är nästan lite sugen... Gillar även tävlingsskjortan med krås, men där vill jag nog hellre ha Equlines orginal.
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

*KL*

Har varit och shoppat loss på Hööks. Har bytt min svarta utrustn till brun då allroundsadlen är brun (har kvar den svarta till min svarta dressyrsadel).

Blev:
* JH bruna benskydd fram + bak :love:
* Claridge House brunt träns med vita sömmar (det för 249 kr). Det enda bruna som föll mig i smaken och som har samma bruna nyans som sadlen.
* Claridge House matchande förbygel med vita sömmar. Då detta exemplaret hade lite mer gula sömmar (syns bara på riktigt nära håll) fick jag den billigare ;) stör inte mig så mkt
* Claridge House bruna stigläder
* Bruna smala gummityglar (gillar inte dem söm följde med tränset)

Nu ska jag hitta en matchande sadelgjord och har siktat in mig på den bruna lösa breda nosgrimman (har samam nyans som tränset) och ett blingat pannband med två svängda ramar (Claridge House).

Kollade in Kilkee tränset men fy usch! olika bruna nyanser på de olika delarna. Såg mkt billigare ut än det jag köpte.
 
Sv: Hööks vår/sommar 2013

*KL*
Dom nya bruna stövlarna ska absolut provas men annars är jag inte överdrivet sugen på någonting annat. Är lite småtjurig över att dom fortfarande inte har gjort något träns/kandar med alla spännen i nacken och på att det rundsydda remonttränset envisades med att ha fula spännen vid bettet. :cry:
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
639
Senast: Lady_S
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 664
Senast: Gabby_Ossi
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
2 617
Senast: doppler
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 820
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp