Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

I en FB-grupp för svenskar i Storbritannien: "Kan mina barn fortfarande arbeta i Sverige utan särskilda tillstånd efter Bregott? De har dubbla medborgarskap."

Sen kom det: "Det skall stå Brexit, inte Bregott."

Älskar att hennes telefon är så anti-Brexit att den hellre vill skriva om smör istället! :laugh: (fast vänta lite nu, är Bregott egentligen smör...? Får gå tillbaka till Stora Smörslaget på Bukefalos och läsa på!)
 
Av någon anledning läser jag alltid bilförsäljningsföretaget "Förenade bilar" som "Förorenade bilar".. varenda gång jag ser någon bilskylt därifrån. Kommer aldrig köpa bil därifrån 🤣
 
Dessa trådar:

K(r)ockar som du har upplevt - tyckte att en tråd om kockar hade varit betydligt trevligare än krockar :D !

Värsta körupplevelsen - som läses med "k" som i kartong. DEN tråden hade jag velat läsa..... :rofl:
 
Padda- Här för att stanna eller för en fluga som kommer dö?

Trodde nån hade fått en padda i trädgården och ville veta om den var väldigt hungrig på en fluga eller om den flyttat in permanent 😅

"Padel - Här för att stanna eller en fluga som kommer dö ut?"
 
En typisk MissFideli-felsägning dök upp i facebookminnet idag.

Screenshot_20210503-075454_Facebook.jpg
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 426
Senast: LiviaFilippa
·
Fordon Om tråden inte ligger rätt så får den flyttas till rätt ställe. Lite svårt att veta var den hör hemma. Jag ska skriva upp för BE i...
Svar
2
· Visningar
536
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
565
Senast: niardasp
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 340
Senast: kubikmeter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Annonsera mera VII
  • Magsår eller kolik?

Omröstningar

Tillbaka
Upp