Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

Min man och jag körde en sväng upp mot fjället, då jag ser det jag tror är en Ren i diket...
Ja ja, jag borde bytt linser för länge sedan.
Jag pekar och säger
-Ser du "den"?
- Va? menar du storken, säger min man

Det var varken en Ren eller en Stork. Det var en Trana.....

* Jenny *
 
Min man och jag körde en sväng upp mot fjället, då jag ser det jag tror är en Ren i diket...
Ja ja, jag borde bytt linser för länge sedan.
Jag pekar och säger
-Ser du "den"?
- Va? menar du storken, säger min man

Det var varken en Ren eller en Stork. Det var en Trana.....

* Jenny *
Jag "ser" en katt varje gång vi kör förbi på ett visst ställe. Det är i verkligheten en avbruten "vägstolpe" (ingen aning om vad de heter på riktigt, men en sådan där kort bred vit sak)... Men på lite avstånd ser det PRECIS ut som en sittande katt. Tycker jag i alla fall... :D
 
Jag ska resa utomland om några veckor och är med i lite Facebookgrupper för resmålet.
Kollar upp sånt som busskort, hur man tar sig runt, bra å ha-tips osv.
Läste ett inlägg i en grupp: Vad kostar ett Spanskt simkort och var köper man det?

Min tanke: What? Behöver man ett kort för att få bada i havet?!!! :jawdrop:

Sekunden senare trillade poletten ner :bag:
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 443
Senast: LiviaFilippa
·
Fordon Om tråden inte ligger rätt så får den flyttas till rätt ställe. Lite svårt att veta var den hör hemma. Jag ska skriva upp för BE i...
Svar
2
· Visningar
540
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
568
Senast: niardasp
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 352
Senast: kubikmeter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp