Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

Det står Cytopoint som används mot allergi på hund.
Cryptonit däremot används av Stålmannens ärkefiender för att göra Stålis svag.
Ja cryptonit känner jag till men det blev omöjligt att fatta vad det andra ordet var eftersom du inte skrev ut det. Man ska inte behöva söka på forumet för att hitta rätt tråd, tycker jag.
 
Ja cryptonit känner jag till men det blev omöjligt att fatta vad det andra ordet var eftersom du inte skrev ut det. Man ska inte behöva söka på forumet för att hitta rätt tråd, tycker jag.
Men jösses.
Jag har inte fattat alla skämt i tråden eller ens tyckt att vissa är kul. Men då skrollar jag.
Man måste inte gilla allt. Tycker jag.
 
Men jösses.
Jag har inte fattat alla skämt i tråden eller ens tyckt att vissa är kul. Men då skrollar jag.
Man måste inte gilla allt. Tycker jag.
Trist attityd du har. Jag tycker att man kan åtminstone skriva vad man läste/skrev/hörde/sa fel, annars blir det ju bara vissa insatta som får en chans att se det roliga.

Är ju som att skriva t.ex: "maskerad"

Jaha? Vadå maskerad? :confused:
 
Trist attityd du har. Jag tycker att man kan åtminstone skriva vad man läste/skrev/hörde/sa fel, annars blir det ju bara vissa insatta som får en chans att se det roliga.

Är ju som att skriva t.ex: "maskerad"

Jaha? Vadå maskerad? :confused:
Jag tycker att det är du som har en trist attityd. Som dissar andras skämt och kräver en förklaring bara för att du inte förstår skämtet.
Skulle vi ha som krav att alla skulle förstå alla skämt faller hela tråden.
Hur svårt kan det vara att bara scrolla om det inte funkar?
Jag tycker det känns skittrist att få nån typ av omdömme på något som är skrivet som en kul grej.
Hur hade du själv upplevt det?
 
Jag tycker att det är du som har en trist attityd. Som dissar andras skämt och kräver en förklaring bara för att du inte förstår skämtet.
Skulle vi ha som krav att alla skulle förstå alla skämt faller hela tråden.
Hur svårt kan det vara att bara scrolla om det inte funkar?
Jag tycker det känns skittrist att få nån typ av omdömme på något som är skrivet som en kul grej.
Hur hade du själv upplevt det?
Hade jag varit otydlig och fått omdöme på det så hade jag såklart förtydligat vad jag menade.
Det händer hyfsat ofta att nån inte förstår, både här och i andra trådar och då ber man om förtydligande. Jag har aldrig sett nån annan klaga på att de behöver förklara bättre.

Vitsen med tråden är felläsningar/sägningar/skrivningar/hörningar och skrivs det inte ut vad det stod/hördes egentligen så blir det ju inget sammanhang.
 
Senast ändrad:
Läser butikserbjudanden:
”Temat, soltorkad”

Hmm ja te soltorkas väl men vad är temat? :confused:

*tomat, soltorkad
 
Hade jag varit otydlig och fått omdöme på det så hade jag såklart förtydligat vad jag menade.
Det händer hyfsat ofta att nån inte förstår, både här och i andra trådar och då ber man om förtydligande. Jag har aldrig sett nån annan klaga på att de behöver förklara bättre.

Vitsen med tråden är felläsningar/sägningar/skrivningar/hörningar och skrivs det inte ut vad det stod/hördes egentligen så blir det ju inget sammanhang.
Jag förtydligade ju vad jag menade när du skrev att du inte förstod. Men du fortsatte att klaga på mig.
Vissa förstod tydligen och det räcker för mig. Jag tar inget ansvar för att roa alla.
 
Jag förtydligade ju vad jag menade när du skrev att du inte förstod. Men du fortsatte att klaga på mig.
Vissa förstod tydligen och det räcker för mig. Jag tar inget ansvar för att roa alla.
Jag klagade inte på dig, jag förklarade bara att skämten är omöjliga/svåra att förstå om det inte står vad det verkliga ordet var.
Och då faller ju meningen med att skriva skämtet eftersom det blir ett halvt skämt.
Men om det är så besvärligt för dig att skriva ut det verkliga ordet också så kan du ju fortsätta skriva halva skämt.
Avslutar denna diskussion här.
 
Jag klagade inte på dig, jag förklarade bara att skämten är omöjliga/svåra att förstå om det inte står vad det verkliga ordet var.
Och då faller ju meningen med att skriva skämtet eftersom det blir ett halvt skämt.
Men om det är så besvärligt för dig att skriva ut det verkliga ordet också så kan du ju fortsätta skriva halva skämt.
Avslutar denna diskussion här.
Jag förklarade ju och du blir ändå inte nöjd.
Jag tyckte det här var en kul tråd där man slapp uppsträckningar och trista påpekande men jag hade fel.
Jag låter din tråd med osynliga regler vara ifred i fortsättningen.
 

Liknande trådar

Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
105
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 565
Senast: LiviaFilippa
·
Fordon Om tråden inte ligger rätt så får den flyttas till rätt ställe. Lite svårt att veta var den hör hemma. Jag ska skriva upp för BE i...
Svar
2
· Visningar
552
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
589
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp