Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

Ja cryptonit känner jag till men det blev omöjligt att fatta vad det andra ordet var eftersom du inte skrev ut det. Man ska inte behöva söka på forumet för att hitta rätt tråd, tycker jag.

Men jösses.
Jag har inte fattat alla skämt i tråden eller ens tyckt att vissa är kul. Men då skrollar jag.
Man måste inte gilla allt. Tycker jag.
Det handlar inte om att gilla eller inte gilla skämten, det handlar om att få en chans att förstå vad felläsningen var för ord egentligen.
Jag tycker att det är du som har en trist attityd. Som dissar andras skämt och kräver en förklaring bara för att du inte förstår skämtet.
Skulle vi ha som krav att alla skulle förstå alla skämt faller hela tråden.
Hur svårt kan det vara att bara scrolla om det inte funkar?
Jag tycker det känns skittrist att få nån typ av omdömme på något som är skrivet som en kul grej.
Hur hade du själv upplevt det?
Jag har inte dissat nåt skämt.
Hade jag varit otydlig och fått omdöme på det så hade jag såklart förtydligat vad jag menade.
Det händer hyfsat ofta att nån inte förstår, både här och i andra trådar och då ber man om förtydligande. Jag har aldrig sett nån annan klaga på att de behöver förklara bättre.

Vitsen med tråden är felläsningar/sägningar/skrivningar/hörningar och skrivs det inte ut vad det stod/hördes egentligen så blir det ju inget sammanhang.
Observera det fetade.
Jag förklarade ju och du blir ändå inte nöjd.
Jag tyckte det här var en kul tråd där man slapp uppsträckningar och trista påpekande men jag hade fel.
Jag låter din tråd med osynliga regler vara ifred i fortsättningen.
Det finns inga osynliga regler. Om man tänker logiskt så förstår man att andra inte kan veta vad man läst/hört/sagt/skrivit fel om de inte får veta det.
Upprepar det jag skrev förut: Vitsen med tråden är felläsningar/sägningar/skrivningar/hörningar och skrivs det inte ut vad det stod/hördes egentligen så blir det ju inget sammanhang.
 
Det handlar inte om att gilla eller inte gilla skämten, det handlar om att få en chans att förstå vad felläsningen var för ord egentligen.

Jag har inte dissat nåt skämt.

Observera det fetade.

Det finns inga osynliga regler. Om man tänker logiskt så förstår man att andra inte kan veta vad man läst/hört/sagt/skrivit fel om de inte får veta det.
Upprepar det jag skrev förut: Vitsen med tråden är felläsningar/sägningar/skrivningar/hörningar och skrivs det inte ut vad det stod/hördes egentligen så blir det ju inget sammanhang.
Varför fortsätter du? Kan du bara inte lägga ner? Jag har ju lämnat tråden sen över en vecka tillbaka.
Som jag sagt. Jag kommer INTE skriva mer i den.
 
Jag och syrran är bägge fysiklärare, jag ville skriva till henne att jag önskade briefa lite ang Ström och Spänning men skriver ”Kan du ringa när det passar, behöver briefa väldigt snabbt stön och spänning ❤️🤭

Ja, de kan höra ihop, "stön och spänning"! :laugh:
 
Läste min journal från kiropraktorn. H*n hade skrivit att jag äter Levaxin för ADHD.
Ehm ... det står faktiskt så. O_o Under medicinering var det det enda som stod så h*n kan inte ha blandat ihop ord i flera meningar.
Åh, den hade passat fint för insta kontot journalgrodor 😄 (där finns massa kul )
 
@Rosett Vad stämmer? Äter du Levaxin? Har du ADHD? Äter du Levaxin men inte för din ADHD? (@cambodia upplyste mig om att det är för sköldkörteln så det har jag koll på nu)
Jag äter Levaxin för sköldkörteln och en annan medicin för ADHD.
Hon blev nog lite förvirrad när jag sa alla mina mediciner, har många, jag kom på efteråt att jag glömde säga två.
 
Nu var inte detta så mkt skriva fel men var så roligt skrivet ändå...Kollar annonser på kläder i en app, någon som säljer en regnjacka med texten:

"Säljer denna jackan då jag inte längre behöver den. Har bestämt mig för att sluta gå ut när det regnar."

😆
 

Liknande trådar

Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
97
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 519
Senast: LiviaFilippa
·
Fordon Om tråden inte ligger rätt så får den flyttas till rätt ställe. Lite svårt att veta var den hör hemma. Jag ska skriva upp för BE i...
Svar
2
· Visningar
549
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
585
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp