Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får inte heller partner stanna?
Här har de inga besökstider, tillåter inte besök, men har flera familjerum då partner får lov/uppmuntras att stanna kvar om de inte har helt fullt och behöver rummen/sängen till annan mamma+barn.
Den äldre barnmorskan som höll i visningen när vi var där höll rätt hårt på att de första dagarna är det familjen mamma+partner+barn som ska vara tillsammans. Träffa släkten kan ni göra senare + smittorisk med för mycket folk på avdelningen. Sedan vet jag inte hur det är med syskon då det inte var aktuellt att ta reda på för oss.
Det är intressant att se hur det är på olika ställen! :)

Det finns rum som partner får stanna över i, men eftersom vi har ett barn redan så går inte det då barn inte får sova över.
Besökstiderna gäller alltså partner och egna barn. Andra än dessa får inte hälsa på alls. :)
 
Våran fjärde dotter föddes i morse, det blev en lång och jobbigt förlossning men vi mår bra och är redan hemma igen. Storasystrarna vill att hon ska heta Ida så vi provar det namnet. Förlossningsberättelse kommer om ngn är intresserad.

Gillar för att bebis är ute, inte för att det var en lång och jobbig förlossning :)
 
Våran fjärde dotter föddes i morse, det blev en lång och jobbigt förlossning men vi mår bra och är redan hemma igen. Storasystrarna vill att hon ska heta Ida så vi provar det namnet. Förlossningsberättelse kommer om ngn är intresserad.

Grattis! Skönt att få komma hem så fort igen :)

Det är någon absolut intresserad av! ;) Ska jobba på min också :p
 
Det finns rum som partner får stanna över i, men eftersom vi har ett barn redan så går inte det då barn inte får sova över.
Besökstiderna gäller alltså partner och egna barn. Andra än dessa får inte hälsa på alls. :)

Vad olika det kan vara! Här tog alla för givet att partnern skulle stanna hela tiden typ. Finns inget annat än rum med dubbelsängar. Även syskon är välkomna hur mycket som helst och fick även sova över. Men inga andra får komma på besök.
 
Vad olika det kan vara! Här tog alla för givet att partnern skulle stanna hela tiden typ. Finns inget annat än rum med dubbelsängar. Även syskon är välkomna hur mycket som helst och fick även sova över. Men inga andra får komma på besök.

Vet dock inte om det är olika avdelningar med olika regler. På den avdelningen jag var på verkade det nämligen som att det var extra insatser och kontroller pga bakterier eller annat, jag hade GBS tex (och även denna gången... ), så det var regelbundna rundor för att kolla andning, hjärtslag, temp, osv.
Där var det dubbelrum med enkelsängar och draperi emellan, toa och dusch fanns gemensamt i korridoren så det var inget fancy. Jag tyckte dock det var bra ändå :D
 
Vet dock inte om det är olika avdelningar med olika regler. På den avdelningen jag var på verkade det nämligen som att det var extra insatser och kontroller pga bakterier eller annat, jag hade GBS tex (och även denna gången... ), så det var regelbundna rundor för att kolla andning, hjärtslag, temp, osv.
Där var det dubbelrum med enkelsängar och draperi emellan, toa och dusch fanns gemensamt i korridoren så det var inget fancy. Jag tyckte dock det var bra ändå :D

Ja det viktigaste är ju självklart att det medicinska är bra och att man är nöjd med själva vården!

Men jag tycker ändå att det är rätt tufft att inte partnern får vara kvar. Inte minst för deras skull att vara tvungen att åka hem själv när man precis har fått barn.

Men å andra sidan är ju problemen med att det är fullt överallt och man knappt vet om man får komma dit öht desto värre :meh: Men det borde ju inte vara varandras motsatser...
 
Ja det viktigaste är ju självklart att det medicinska är bra och att man är nöjd med själva vården!

Men jag tycker ändå att det är rätt tufft att inte partnern får vara kvar. Inte minst för deras skull att vara tvungen att åka hem själv när man precis har fått barn.

Men å andra sidan är ju problemen med att det är fullt överallt och man knappt vet om man får komma dit öht desto värre :meh: Men det borde ju inte vara varandras motsatser...

Jag håller med dig. Det var på håret att sambon inte kunde stanna kvar men i sista sekund sa de att det var okej eftersom det inte skulle komma någon ny patient i sängen bredvid min.

Känns oerhört omodernt att inte låta partnern vara kvar år 2017...
 
11.37 idag föddes våran lilla tjej på 2510g med snitt på grund av total panikångest hos mig. Hon var lite pömsig pga narkosen men vi båda mår nu prima. Ska skriva ett separat inlägg om det senare och då som spoiler då det nog är rätt rejäl TW.
Mycket nöjd med all personal på sjukhuset dock!
 
11.37 idag föddes våran lilla tjej på 2510g med snitt på grund av total panikångest hos mig. Hon var lite pömsig pga narkosen men vi båda mår nu prima. Ska skriva ett separat inlägg om det senare och då som spoiler då det nog är rätt rejäl TW.
Mycket nöjd med all personal på sjukhuset dock!
Grattis!! Skönt för er också att ha det "överstökat" och förhoppningsvis lite mindre oro och istället få njuta av er bebis!
 
Jag håller med dig. Det var på håret att sambon inte kunde stanna kvar men i sista sekund sa de att det var okej eftersom det inte skulle komma någon ny patient i sängen bredvid min.

Känns oerhört omodernt att inte låta partnern vara kvar år 2017...
Ja verkligen!! :meh: Tyvärr är ju många sjukhus väldigt omoderna i form av lokaler osv och inte anpassade efter dagens sjukvård. När de väl bygger om så är det ju oftast någon som inte är insatt i hur vården fungerar som gör ritningarna och planerar bygget vilket inte brukar bli optimalt...:crazy:
 
Ja verkligen!! :meh: Tyvärr är ju många sjukhus väldigt omoderna i form av lokaler osv och inte anpassade efter dagens sjukvård. När de väl bygger om så är det ju oftast någon som inte är insatt i hur vården fungerar som gör ritningarna och planerar bygget vilket inte brukar bli optimalt...:crazy:

Precis. BIVA på sjukhuset i stan är nybyggt och har enbart familjerum :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
511
Senast: Mineur
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 458
Senast: Shixle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 073
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 103

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Roliga bilder och memes om katter!

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp