Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har spenderat ett par timmar i stallet och tvättat häst och borstat typ. Nu har jag haft sammandragningar sen jag kom hem med bara minuter emellan och dom håller i sig längre än de brukar. Men dom gör absolut inte ont. Är det bara överansträngning eller kan det vara på g? :confused:
 
Nu har sambon flyttat ut ur sovrummet. Tydligen är mina snarkningar otroligt höga, visst hör jag dem ibland men igår kändes det verkligen som att jag var helt vaken när han tröttnade.
Har tydligen att göra med att slemhinnorna blir svullna så vi får hoppas att det går över sen. Annars kommer jag ju väcka bebis också.
Testat tejpa munnen men snarkar ändå ☹

Snarkar ni?
Inte vad jag vet, men om jag skulle göra så överröstas jag av sambons snarkningar som hörs från övervåningen ända ner 😂 får ligga o sparka honom varje natt tills han slutar snarka 😂
 
35+1, bm idag och huvudet ruckbart. Förra gången var det rörligt, så hon tar sig åt rätt håll. Misstänkte det igår när det ilade nåt så in i...nedåt.
 
Förresten, nån som vet om de brukar göra gyn undersökning också när man åker in på extra koll på egen begäran, eller bara CTG? Är i 38+6 idag. Skulle gärna vilja att de kollar om det börjat komma igång något därnere, pga förvärkar. Trodde det var på G i fredags men falskt alarm.
 
Har spenderat ett par timmar i stallet och tvättat häst och borstat typ. Nu har jag haft sammandragningar sen jag kom hem med bara minuter emellan och dom håller i sig längre än de brukar. Men dom gör absolut inte ont. Är det bara överansträngning eller kan det vara på g? :confused:

Men storebror hade jag likadana känningar dagen innan vattnet gick. Hur har det gått?
 
Förresten, nån som vet om de brukar göra gyn undersökning också när man åker in på extra koll på egen begäran, eller bara CTG? Är i 38+6 idag. Skulle gärna vilja att de kollar om det börjat komma igång något därnere, pga förvärkar. Trodde det var på G i fredags men falskt alarm.
Det beror nog på varför man söker och hur långt man är gången. Med sonen tog de CTG och gjorde ultraljud.
 
Förresten, nån som vet om de brukar göra gyn undersökning också när man åker in på extra koll på egen begäran, eller bara CTG? Är i 38+6 idag. Skulle gärna vilja att de kollar om det börjat komma igång något därnere, pga förvärkar. Trodde det var på G i fredags men falskt alarm.

När jag har varit inne har det bara varit ctg och en gång även ultraljud men kanske är skillnad när du är så långt gången!
 
Men storebror hade jag likadana känningar dagen innan vattnet gick. Hur har det gått?
Tack det är ganska lugnt än så länge. Sammandragningarna fortsatte komma ganska tätt hela kvällen och även natten, dock inte onda direkt. Imorse hade jag tid hos BM och hon tyckte att jag skulle vila hela dagen idag och ta en Alvedon, men om dom tilltar ska jag ringa in till förlossningen direkt. Jag ska ju vara på förlossningen ändå imorgon bitti kl 7 så jag får försöka vila hoppas att det håller sig lugnt fram tills dess :)
 
Förresten, nån som vet om de brukar göra gyn undersökning också när man åker in på extra koll på egen begäran, eller bara CTG? Är i 38+6 idag. Skulle gärna vilja att de kollar om det börjat komma igång något därnere, pga förvärkar. Trodde det var på G i fredags men falskt alarm.
För mig har dom aldrig gjort det när jag varit inne på koll för minskade fosterrörelser. Men om man vill så kanske man kan be dom :) håller tummarna att allt går bra!
 
Allt bra även här. Ctg såg fint ut. De kollade även fostervatten och navelsträngen samt gynundersökning. 3 cm kvar av livmoderhalsen (?) och nån cm öppen så läkaren kände på bebis huvud. Fick blödning efter vilket hon förvarnade om. Nu ska jag googla vad detta kan tänkas innebära i tid till förlossning sätter igång!

Blev väldigt väl bemött, alla var supersnälla och fina, blev ombedd att höra av mig igen om jag kände mig orolig. ❤️
 
Varit inne nu och gjort CTG, allt såg fint ut 😌 men skulle jag vara minsta orolig igen skulle jag ringa igen. Kändes som de verkligen tog en på allvar, så det känns bättre nu. De var väldigt måna om att fråga att det kändes okej innan jag lämnade.
Allt bra även här. Ctg såg fint ut. De kollade även fostervatten och navelsträngen samt gynundersökning. 3 cm kvar av livmoderhalsen (?) och nån cm öppen så läkaren kände på bebis huvud. Fick blödning efter vilket hon förvarnade om. Nu ska jag googla vad detta kan tänkas innebära i tid till förlossning sätter igång!

Blev väldigt väl bemött, alla var supersnälla och fina, blev ombedd att höra av mig igen om jag kände mig orolig. ❤
Så skönt att allt såg bra ut för er båda! :heart

Här är bf om 3 dagar men börjar tro att denna lille plutt aldrig kommer ut.. Har en del sammandragningar till och från men det är det enda.. 😅 Sist jag var hos bm var han dessutom helt rörlig.. :meh:

Hur är det med alla er annars?
 
Så skönt att allt såg bra ut för er båda! :heart

Här är bf om 3 dagar men börjar tro att denna lille plutt aldrig kommer ut.. Har en del sammandragningar till och från men det är det enda.. 😅 Sist jag var hos bm var han dessutom helt rörlig.. :meh:

Hur är det med alla er annars?
Plötsligt händer det... 🙄 Kom storasyskonet i utsatt tid?

Läste att det kan ta tid trots att man är öppen nån cm. Är det nu färdknäppen är effektiv? Försöker övertala sambon som är ganska hispig över att "huvudet är halvvägs ute" 😂
 
Plötsligt händer det... 🙄 Kom storasyskonet i utsatt tid?

Läste att det kan ta tid trots att man är öppen nån cm. Är det nu färdknäppen är effektiv? Försöker övertala sambon som är ganska hispig över att "huvudet är halvvägs ute" 😂

körde med en färdknäpp i förrgår. Tyvärr ingen baby här ännu 🤣. Enda som hände var att jag fick otroligt sjukt i framfogarna mitt i natten sedanO_o

Vet dock inte alls om jag ens har börjat öppna mig. Hoppas det med alla sammandragningar/förvärkar(?) jag har. Senaste gång var jag jag öppen 2 cm och tappen runt 2,5 cm (skall vara 4 vill jag minnas) när de lade igång mig. Och så hade de varit i över en månads tid
 
Bm besök idag, bebis har fixerat sig 😅 det har känts! V35, kommer inte ihåg när dottern fixerade sig... men skönt att den redan gjort det nu, låg ju på tvären förra besöket så var lite orolig för att få vändningsförsök.

SF måttet har inte växt så mycket, ska eventuellt få ett extra besök eller tul. Hon skulle återkomma senare idag vilket det blir. Hade likadant med dottern, jag har liten mage helt enkelt. Med dottern låg hon långt ner från början med, hon var ändå inte liten. Men det är ju bra att det kollas ändå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 857
Senast: Sasse
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 957
Senast: Barbabelle
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 601
Senast: Trott
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 222
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp