Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som ammar, hur ofta bajsar era bebisar? De första två månaderna så bajsade Lilly typ varje dag, men nu kan det gå ca en vecka emellan och det är uppenbart att hon tycker det är jobbigt. Konsistensen är inte lös utan snarare åt det fastare hållet (ursäkta för detaljerna..) samt att hon är väldigt gasig i magen. Har inte direkt tagit upp detta på BVC för där säger dom ju att allt är normalt typ...
Elsa bajsar kanske var 3-4 dag? Storebror bajsade varje dag och gör så fortfarande. Tycker också hon verkar ha ont i magen ibland. Ligger och bökar och stångas på nätterna. Är lite orolig för att börja med mat faktiskt...
 
@Monkie Nej jag kommer köra ”traditionellt” men puré och mos. Jag har dels inte ork att sätta mig in i blw och vi körde så med storebror och det gick bra så jag lever på den erfarenheten ☺️
Jag körde pureer med mina stora också. Funkade hur fint som helst egentligen, men jag är nyfiken på plockmaten.

Sonens favorit för 20 år sedan var potatis och rödspätta.... Kommer fortfarande ihåg lukten som inte gick bort och hamnade överallt 😅
 
@hemlig hur var det med din flicka igår efter vaccinationen? Jag är lite nervös inför idag. Bvc har förvarnat om att vi ska ha Alvedon hemma.

Fick hon rota också? Tror att du skrivit att någon av er inte tål levande vaccin. Min bebis blev ju ledsen i flera dagar efteråt sist.
 
Alltså HUR kan någon som är 68 cm lång ta upp en hel 180-säng alldeles själv? Det övergår mitt förstånd. :cautious: Sambon har fått byta säng och egentligen skulle jag nog behöva göra det samma. Det finns ingen plats längre 😂

Lilleman ålar sig och snurrar runt så mycket på nätterna just nu att jag håller på att bli tokig. Helt plötsligt ligger ungen upp och ner för att i nästa stund befinna sig i andra änden av sängen och sedan komma tillbaka igen 😅
Igår natt var han dessutom vaken mellan 02 och 04 och hade massa ljud för sig medan han stökade runt, jättelätt att försöka sova då...
 
@hemlig hur var det med din flicka igår efter vaccinationen? Jag är lite nervös inför idag. Bvc har förvarnat om att vi ska ha Alvedon hemma.

Fick hon rota också? Tror att du skrivit att någon av er inte tål levande vaccin. Min bebis blev ju ledsen i flera dagar efteråt sist.
Det har gått hur bra som helst. Lite tröttare igår och kanske lite ledsen, men ingen feber.
Och det stämmer, hon får inte ta levande vaccin sina första 6 månader, så ingen rota här.
 
@hemlig hur var det med din flicka igår efter vaccinationen? Jag är lite nervös inför idag. Bvc har förvarnat om att vi ska ha Alvedon hemma.

Fick hon rota också? Tror att du skrivit att någon av er inte tål levande vaccin. Min bebis blev ju ledsen i flera dagar efteråt sist.
Vi tog vaccinerna förra veckan. Tyckte inte hon reagerade nått, lite dålig i magen av rota och kanske lite tröttare. BVC tyckte vi kunde ge värkmedicin i förebyggande när vi kom hem men hon spottade ut allt


Är det någon mer som ska köra BLW? Jag tycker det verkar bra men det verkar inte vara jättevanligt.
vi har inte kört direkt blw men båda äldre har börjat äta själva runt 10 månader. Kört med skruvmakaroner, korvbiten och annat som är lätt att gripa
 
Det har gått hur bra som helst. Lite tröttare igår och kanske lite ledsen, men ingen feber.
Och det stämmer, hon får inte ta levande vaccin sina första 6 månader, så ingen rota här.
Vad skönt att det inte blev större reaktion än så! Är hon som vanligt idag?

Jag måste ta med min flicka på ett viktigt möte imorgon och hoppas på noll reaktion.
 
Vi tog vaccinerna förra veckan. Tyckte inte hon reagerade nått, lite dålig i magen av rota och kanske lite tröttare. BVC tyckte vi kunde ge värkmedicin i förebyggande när vi kom hem men hon spottade ut allt



vi har inte kört direkt blw men båda äldre har börjat äta själva runt 10 månader. Kört med skruvmakaroner, korvbiten och annat som är lätt att gripa
Jag har suppar 👍🙂

Ska ni köra pureer nu med flickan?
 
Är det någon mer som ska köra BLW? Jag tycker det verkar bra men det verkar inte vara jättevanligt.

Vi körde blw med storebror, för han vägrade pureer och ville äta själv. Han åt gröt och välling men annars körde vi mat i stavar. Kokade rotsaker, kyckling, fisk, gjorde grötpinnar och matmuffins och gud vad jag höll på. Han blev jätteduktig på att äta själv och åt med bestick när han var 8 månader, men tror nog att vi börjar med att introducera pureer till lillebror ändå 😅 Smidigt att ta med sig en burk när man ska iväg. Sen kan man ju ge både och. Koka lite stavar när man är hemma som han kan pilla med.
 
Vi körde blw med storebror, för han vägrade pureer och ville äta själv. Han åt gröt och välling men annars körde vi mat i stavar. Kokade rotsaker, kyckling, fisk, gjorde grötpinnar och matmuffins och gud vad jag höll på. Han blev jätteduktig på att äta själv och åt med bestick när han var 8 månader, men tror nog att vi börjar med att introducera pureer till lillebror ändå 😅 Smidigt att ta med sig en burk när man ska iväg. Sen kan man ju ge både och. Koka lite stavar när man är hemma som han kan pilla med.
Haha, jag som tänkte att en anledning är att slippa hålla på 🙈, att hon ska äta samma som oss ungefär. Hade ni boken?
 
Vad skönt att det inte blev större reaktion än så! Är hon som vanligt idag?

Jag måste ta med min flicka på ett viktigt möte imorgon och hoppas på noll reaktion.
Alltså, vi har precis kommit ur sängen efter att ha legat och snackat ett tag - hon och jag. Eller ja, jag fick typ väcka min Törnrosa :p. Men ja, hon tycks vara sig själv idag :).
 
Haha, jag som tänkte att en anledning är att slippa hålla på 🙈, att hon ska äta samma som oss ungefär. Hade ni boken?

Tyckte det var svårt att ge av våran mat. Vi äter nog inte så bebisvänligt så det blev att man gjorde egen mat åt honom 😅 Nej vi har inte boken, finns mycket tips och recept på nätet 👌
 
Vi kommer för övrigt börja med smaka mat när hon själv vill. Inte absolut vid 4 månader som jag upplever att BVC propsar på.
Sonen var intresserad vid 5,5 månader.
Fram till han fyllde två åt han allt, sen har han blivit väldigt selektiv i vad han vill ha, men har förstått att det är rätt vanligt.
 
Phu, det var jobbigt på bvc. Prickarna är mycket bättre, men ssk kallade in sin kollega och de kallade också in läkaren som sa att det kunde vara allergi. Eller att hon har anlag för allergi. Han skrev ut något milt kortison till en början.

Sen fick han syn på smultronmärkena och frågade om dem och sa att det måste följas och kollas upp och att det går att medicinera. Om det inte är farligt, varför vill man medicinera? 🤔😪 Jag har alltid frågat, hon har på huvudet, och fått svar att det är ofarligt. Sen har hon märken på kroppen som vi trott var födelsemärken men det är tydligen underliggande hemangiom.

Sen var det vaccinet som såklart var jobbigt, men det var två ssk som stack samtidigt, väldigt bra.

Bebis slocknade i min famn innan vi hunnit ut ur väntrummet.

6120 gram och 61 cm ❤️
 
Phu, det var jobbigt på bvc. Prickarna är mycket bättre, men ssk kallade in sin kollega och de kallade också in läkaren som sa att det kunde vara allergi. Eller att hon har anlag för allergi. Han skrev ut något milt kortison till en början.

Sen fick han syn på smultronmärkena och frågade om dem och sa att det måste följas och kollas upp och att det går att medicinera. Om det inte är farligt, varför vill man medicinera? 🤔😪 Jag har alltid frågat, hon har på huvudet, och fått svar att det är ofarligt. Sen har hon märken på kroppen som vi trott var födelsemärken men det är tydligen underliggande hemangiom.

Sen var det vaccinet som såklart var jobbigt, men det var två ssk som stack samtidigt, väldigt bra.

Bebis slocknade i min famn innan vi hunnit ut ur väntrummet.

6120 gram och 61 cm ❤️

Vad konstigt med smultronmärkena, sa de varför man skulle medicinera?
 
I natt sov båda barnen mellan 00-05, en sån dröm! Jag har sovit som ett litet barn 🥳. Efter maten somnade båda om och sov till kl 8, helt otroligt! Kanske snart är möjligt att börja med lite kvällsrutiner för känns som att de börjar få koll på dygnsrytmen även om det eventuellt är tillfälligt 😅.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 855
Senast: Sasse
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 953
Senast: Barbabelle
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 495
Senast: Trott
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 221
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp