Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Absolut! Förstår det, jag hade också varit nervös (men det kändes elakt att skriva..). Ville bara ge lite hopp kring medicinering iaf, min kille åt medicin 3 ggr om Dan typ ett år. För honom inga problem alls. Och jag tyckte det kändes lite läskigt också innan han började äta den.
Ja medicin känns lite läskigt men de sa att man trappar in under övervakning, kollar EKG bland annat.

Hade han invärtes? Eller kollar man det om de har en?
 
Ja medicin känns lite läskigt men de sa att man trappar in under övervakning, kollar EKG bland annat.

Hade han invärtes? Eller kollar man det om de har en?
Precis! Kändes som de hade bra koll under insättningen, sen gick han på regelbundna kontroller, de övervakade extra vid doshöjning etc. Vi hade kanske tur men han var, utifrån vad jag kunde märka, helt opåverkad (mer än att han sov kasst, men det kanske han ändå skulle gjort..)
Kollades aldrig för invärtes, ingen aning om hur rutinerna är men det pratade de väldigt lite om. (Däremot var de lite oroliga för att han skulle få dålig syn och att märket skulle växa ner över ögat. Gjorde det aldrig, men var som sagt stort..)
 
Precis! Kändes som de hade bra koll under insättningen, sen gick han på regelbundna kontroller, de övervakade extra vid doshöjning etc. Vi hade kanske tur men han var, utifrån vad jag kunde märka, helt opåverkad (mer än att han sov kasst, men det kanske han ändå skulle gjort..)
Kollades aldrig för invärtes, ingen aning om hur rutinerna är men det pratade de väldigt lite om. (Däremot var de lite oroliga för att han skulle få dålig syn och att märket skulle växa ner över ögat. Gjorde det aldrig, men var som sagt stort..)
Okej, vad skönt att det inte blev något mer. Här kollar man vidare om bebisen har fler än fem. De på kroppen är helt släta och växer inåt, vi trodde det var vanliga födelsemärken först.
 
Okej, vad skönt att det inte blev något mer. Här kollar man vidare om bebisen har fler än fem. De på kroppen är helt släta och växer inåt, vi trodde det var vanliga födelsemärken först.
Håller tummarna imorgon! (Min sons växte utåt, hade en bula stor som typ ett plommon i pannan..det var inte jättetjusigt och inget någon missade..)
 
Nu kom pappan hem och kläckte att det är bra om vi tränar henne på att kunna sova själv så jag inte behöver bära henne. Det är ju lätt att säga, men med en bebis som inte somnar själv och vaknar av minsta lilla är jag inte så pepp på att träna på det när hon väl sommar. Samtidigt hade det varit skönt att kunna fixa fritt här hemma när hon sover.

Hur söver ni bebisarna? Jag bär eller ammar. Hon tar inte napp och ogillar bil och vagn. På nätterna liggammar vi och samsover, pappa i annat rum. Jag och bebis trivs med det men inte pappa 😪😂. Samtidigt hade jag inte pallat dagarna om jag skulle gå upp och hämta bebis, amma vaken och lägga henne igen.

Känns jobbigt att vi tänker olika faktiskt, jag är mer "nära".
Den kommentaren kläckte sambon med sonen också. Jag orkade inte lyssna på allas kommentarer om att sonen skulle vänja sig vid att sova ensam i en spjälsäng osv osv. Han vägrade sova i den sängen, och hade tutten som napp typ nätterna igenom. Men vi klarade oss igenom det stadiet också med någorlunda sömn.
Nu är han 2 år och sover i sin säng nedanför våran men kommer upp till oss varje natt, och Lilly ligger o ammar i min famn hela kvällarna tills vi till slut går upp o lägger oss i sängen. Hon sover fortfarande intill mig nätterna igenom ❤️Finns inget mysigare❤️ Förstår inte alla hysterin över att tvinga småttingarna sova i eget rum i den åldern. Måste bara bli ett jäkla massa spring. På detta vis får vi allihop mesta möjliga sömn. Och sambon har inte sagt ett ord denna gången 😂 han vet att det inte är lönt. Plus att han har inte behövt gå upp en enda natt knappt sen hon föddes. Nog för att det är lite trångt i sängen emellanåt, men mysigt ❤️
 
tack 🙏
Undersökningen gick bra men vi har inte fått utlåtandet än. Jag frågade läkaren som gjorde undersökningen hur det såg ut men hon hänvisade till att jag kommer få svaret via barnläkaren. Så drygt att vänta. Hade varit skönt att få fira helg med ett bra besked!
Åh, men verkligen. Om det ändå var en läkare som gjorde ultraljuden så kunde den väl lugnat lite liksom.
 
Alltså, fy. Läste precis artikel i Aftonbladet om en 6-månaders som dog av luftvägsinfektion, att sjukhuset sa hem med Alvedon och att febern kan komma och gå.
Var länge sen jag hade sån ångest. Min värsta mardröm 😭 .

Innan barnen tyckte jag sånt var sorgligt, nu börjar tårarna rinna av det. Det ska vara inte få hända.
 
Alltså, fy. Läste precis artikel i Aftonbladet om en 6-månaders som dog av luftvägsinfektion, att sjukhuset sa hem med Alvedon och att febern kan komma och gå.
Var länge sen jag hade sån ångest. Min värsta mardröm 😭 .

Innan barnen tyckte jag sånt var sorgligt, nu börjar tårarna rinna av det. Det ska vara inte få hända.
Ånej så vidrigt! Jag råkade komma in på en tråd på familjeliv häromdagen om en bebis som dog i plötslig spädbarnsdöd och har fortfarande inte hämtat mig 😭😭. Usch vilken ångest.
 
Alltså, fy. Läste precis artikel i Aftonbladet om en 6-månaders som dog av luftvägsinfektion, att sjukhuset sa hem med Alvedon och att febern kan komma och gå.
Var länge sen jag hade sån ångest. Min värsta mardröm 😭 .

Innan barnen tyckte jag sånt var sorgligt, nu börjar tårarna rinna av det. Det ska vara inte få hända.

😭😭😭

Usch vad ont i magen jag fick! Tintin som är förkyld nu 😰
 
😭😭😭

Usch vad ont i magen jag fick! Tintin som är förkyld nu 😰
Ingen förkylning här, men tror andningslarmet åker på ett tag i natt. Hade det häromnatten, första timmarna, när hon sov i liggdelen till vagnen, nedanför min säng (hos mormor). Sen när hon vaknade och ville äta fick hon sova vidare intill mig i sängen.
 
Ingen förkylning här, men tror andningslarmet åker på ett tag i natt. Hade det häromnatten, första timmarna, när hon sov i liggdelen till vagnen, nedanför min säng (hos mormor). Sen när hon vaknade och ville äta fick hon sova vidare intill mig i sängen.
Jag har på vårt varje natt. Har lyckats få på det fint nu så vi slipper falsklarm. Känns ändå tryggt att det larmat trots att vi samsover så vet jag att det funkar. Glad att jag köpte heroin och inte plattan man lägger under, det hade troligtvis inte funkat med bebis intill.
 
Jag har på vårt varje natt. Har lyckats få på det fint nu så vi slipper falsklarm. Känns ändå tryggt att det larmat trots att vi samsover så vet jag att det funkar. Glad att jag köpte heroin och inte plattan man lägger under, det hade troligtvis inte funkat med bebis intill.
Förlåt men heroin 😂 Det är nog bäst att slippa det om man samsover. 😩

På tal om saker som man mår dåligt över så är det just nu alla omhändertagna barn i Tunna blå linjen som triggar mig 😢
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
37
· Visningar
2 366
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 341
Senast: Barbabelle
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 904
Senast: lilstar
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 342
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp