Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner så igen mig, känns som att det precis blev lite roligare att vara med dem för att de skrattar och ler och pratar men nu när de är vakna längre stunder är det så långtråkigt 🙈🙈. Jag blir så trött av att sitta och skratta och skoja med dem och de orkar hålla på så LÄNGE. De ligger mycket på en filt på golvet men eftersom de ännu inte riktigt fattat vad de ska göra med leksakerna de greppar tag i ligger de liksom bara och tittar upp i taket om inte jag är där och pratar med dem. Annars har de precis börjat uppskatta babysittern men bara korta stunder. Försöker ha dem där när nån av oss grejar i köket för de verkar uppskatta att vara med och bara titta på. De är en del i famnen också, tycker det är skönt att de korta stunder kan sitta i knät nu så man slipper ha båda armarna upptagna av att ha dem i liggande ställning. Jag hoppas att de snart ska få lite utbyte av varandra, skulle vara skönt om de kunde le och skratta mot varann till exempel, som det är nu söker båda hela tiden kontakt med samma person även om både jag och min sambo sitter med dem. Det är så stressande att ha två par förväntansfulla ögon på sig 😅.

Man får lite prestationsångest och du som har två att roa 😅 Men snart roar de nog varann.
 
Screenshot_20210208-095756.jpg

Hand upp den som känner igen sig 🖐😅
 
Jag är helt slut efter våran helg... 😴
Fick egentid - promenera själv till stan fram och tillbaka. För att fixa ärenden, tog en kaffe i farten påvägen också 😌

Här får ju lillan bara hänga med på allt vi gör hela dagarna. Har ju storasyster att roa, men lillan verkar gilla att bara få vara med 🙂 hon får oftast ligga i babygymmet på morgonen efter hon vaknat, sen i babysitter eller famn under dagen. Och i sjal en hel del.

Storasyster är helt klart favorit underhållningen 🥰 och vi får så mycket leenden hela tiden, väntar på det där första skrattet. Mitt hjärta smälter varje gång storasyster leker med lillan 😭❤️ De kommer ha så kul ihop! Och tror storasyster kommer tok älska när lillan reagerar mer på hennes bus 😅
 
Jag är helt slut efter våran helg... 😴
Fick egentid - promenera själv till stan fram och tillbaka. För att fixa ärenden, tog en kaffe i farten påvägen också 😌

Här får ju lillan bara hänga med på allt vi gör hela dagarna. Har ju storasyster att roa, men lillan verkar gilla att bara få vara med 🙂 hon får oftast ligga i babygymmet på morgonen efter hon vaknat, sen i babysitter eller famn under dagen. Och i sjal en hel del.

Storasyster är helt klart favorit underhållningen 🥰 och vi får så mycket leenden hela tiden, väntar på det där första skrattet. Mitt hjärta smälter varje gång storasyster leker med lillan 😭❤️ De kommer ha så kul ihop! Och tror storasyster kommer tok älska när lillan reagerar mer på hennes bus 😅
Vi har väl rätt lika i ålder mellan våra? Storebror fyller 3 år i april.

Även här har vi en lillasyster som bara älskar sitt äldre syskon. Hon söker kontakt med honom med ögonen, greppar efter honom och ler stora leenden när hon ser honom. Och hon tycker inte om när han är ledsen, då blir hon också ledsen.
 
Vi har väl rätt lika i ålder mellan våra? Storebror fyller 3 år i april.

Även här har vi en lillasyster som bara älskar sitt äldre syskon. Hon söker kontakt med honom med ögonen, greppar efter honom och ler stora leenden när hon ser honom. Och hon tycker inte om när han är ledsen, då blir hon också ledsen.

Ja det stämmer 😌 storasyster fyllde 3 år i helgen.

Låter väldigt likt hur det är här mellan syskon också 🥰 lillan blir också ledsen när storasyster är ledsen. Storasyster blev ganska länge ledsen när andra barn var ledsna när hon var liten, misstänker att lillasyster blir likadan med det 😅
 
Ultraljudet var u a, så skönt. Vi skulle höra av oss direkt om det börjar blöda, "vi är här tisdag till torsdag". Jag undrade givetvis vad jag ska göra om det börjar blöda på en fredag. Svaret blev att jag ska söka akut om jag är orolig. Jag sa att jag inte är orolig om det inte är farligt och att jag gärna inte söker akut om det inte är deras rekommendation ur medicinsk synpunkt. Men fick aldrig något bra svar på det, förutom att jag ska söka akut om jag är orolig 🙄😅
 
Ultraljudet var u a, så skönt. Vi skulle höra av oss direkt om det börjar blöda, "vi är här tisdag till torsdag". Jag undrade givetvis vad jag ska göra om det börjar blöda på en fredag. Svaret blev att jag ska söka akut om jag är orolig. Jag sa att jag inte är orolig om det inte är farligt och att jag gärna inte söker akut om det inte är deras rekommendation ur medicinsk synpunkt. Men fick aldrig något bra svar på det, förutom att jag ska söka akut om jag är orolig 🙄😅
Så skönt!!
 
Försenat 5-månadersbesök på BVC för Tintin idag. 10 270 g och 68,5 cm. Har börjat plana på kurvan nu i alla fall 😅 Fick vaccinsprutor igen och han var så duktig. Skrek till i 2-3 sekunder sen var han sitt glada jag igen. Fick smörgåsrån med pastej på när vi kom hem som plåster på såren. Godaste han ätit någon gång :p
 
Ultraljudet var u a, så skönt. Vi skulle höra av oss direkt om det börjar blöda, "vi är här tisdag till torsdag". Jag undrade givetvis vad jag ska göra om det börjar blöda på en fredag. Svaret blev att jag ska söka akut om jag är orolig. Jag sa att jag inte är orolig om det inte är farligt och att jag gärna inte söker akut om det inte är deras rekommendation ur medicinsk synpunkt. Men fick aldrig något bra svar på det, förutom att jag ska söka akut om jag är orolig 🙄😅
Skönt att det gick bra! ❤️
 
Hur förhindrar man ryggbajs??? Nu blir det 1-3 gånger om dagen. Har Libero up and go på dagen och de öppna på natten. Blöjan ser ut att sitta perfekt 👌.
 
Alltså jag är så trött på vår lilla Donna och hennes sömn på dagen. Det svåra är inte att söva henne utan att få henne att sova mer än 20-30 minuter. Som idag. Hon somnar i bilen. Jag plockar fram och ska börja med maten. Hon vaknar efter 5 minuter och har då sovit totalt 20. Det tar 25 minuter att söva om henne. Hade vi varit hemma båda två hade jag nog gett upp men är själv med barnen i em och sover hon inte mer på fm blir det katastrof i em. Hon blir liksom gnälligare ju mindre hon sover. Sonen var svårare att söva men han sov iaf när vagnen eller bilen rullade och det spelar liksom ingen roll med denna lilla. Det är så jobbigt. Hela min dag går åt till att försöka få henne att sova 😢
 
Hur förhindrar man ryggbajs??? Nu blir det 1-3 gånger om dagen. Har Libero up and go på dagen och de öppna på natten. Blöjan ser ut att sitta perfekt 👌.

Provat annat blöjmärke? Jag tycker Liberos blöjor är så korta? Pampers tex går längre upp på ryggen.
 
Alltså jag är så trött på vår lilla Donna och hennes sömn på dagen. Det svåra är inte att söva henne utan att få henne att sova mer än 20-30 minuter. Som idag. Hon somnar i bilen. Jag plockar fram och ska börja med maten. Hon vaknar efter 5 minuter och har då sovit totalt 20. Det tar 25 minuter att söva om henne. Hade vi varit hemma båda två hade jag nog gett upp men är själv med barnen i em och sover hon inte mer på fm blir det katastrof i em. Hon blir liksom gnälligare ju mindre hon sover. Sonen var svårare att söva men han sov iaf när vagnen eller bilen rullade och det spelar liksom ingen roll med denna lilla. Det är så jobbigt. Hela min dag går åt till att försöka få henne att sova 😢

Usch så jobbigt. Tintin sover inte heller så bra på dagarna sedan en tid tillbaka. Svår att söva om man inte tar en promenad med vagnen och sover bara 30-40 minuter. Vet liksom inte hur man ska få till längre sovstunder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 793
Senast: Sasse
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 861
Senast: Barbabelle
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 168
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 933
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp