Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då tycker jag att du ska vara tydlig. Jag tycker att det funkar bra, om du vill ”träna” får du fixa det själv för jag är inte motiverad just nu/ det känns inte bra. Och du; jag tycker inte du behöver känna nån osäkerhet över hur du tar hand om ditt barn. Du låter ju väldigt lyhörd och omtänksam för bebisens behov ❤️
Alla barn är individer. Jag kan ibland också fundera på om det inte vore bra om både storebror och lillasyster hade egen säng, men jag har också gärna bebis nära :heart . Och storebror behöver vara nära också, uppenbarligen.

Tids nog får vi tillbaka sängen för oss själva, gissar jag.
Tycker inte att du ska må dåligt över att du vill ha henne nära, det är en instinkt. Och som du säger, det är en väldigt kort tid. Med storebror kunde min man också vräka ur sig att han tyckte bebis skulle sova i egen säng eller att jag inte skulle bära honom hela tiden för då vänjer han sig :meh: Han ändrade sig när han gick på föräldraledighet och var själv med bebis hela dagarna. Då insåg han att man gör det som är enklast, man orkar inte annat.
Tack för pepp ❤️❤️ ❤️ 🥰 Nu känns det lite bättre 🤩
 
Här är vi förkylda hela familjen. Hatar att vara sjuk själv när man har barn :arghh: Dessutom är båda barnen också sjuka så det blir ännu mindre tid att vila själv... Har fått sitta och sova med Tintin i natt för han är så täppt. Försöker amma ofta för att han ska svälja ner slemmet men som vanligt vägrar han ens ta en liten slurk om han inte är hungrig. Hade tid på BVC förra veckan som jag fick boka om för då hade han feber. Får boka om den igen nu då, plus boka tid för covid-provtagning som är så himla mysigt :meh:
Ånej vad jobbigt. Ska de testa bebis också? Har du testat Physiomersprayen?
 
Ånej vad jobbigt. Ska de testa bebis också? Har du testat Physiomersprayen?

Nej, här får man testa från 1 år. Skulle kunna testa storebror men känns onödigt. Är vi positiva så är ju han det med. Tror dock det här är en vanlig förskoleförkylning :grin:

Ja! Den sprayen är toppen!
 
Det är drygt när man tycker olika. Jag känner att jag vill, orkar och mår bäst av att vara nära Elsa, det känns inte bra i hjärtat annars. Önskar att han kunnat hålla tyst och låta mig göra som känms bäst.

Vad skönt att de är så lättsövda, båda. Skriker en så vaknar kanske den andra också?
Ja, jag känner samma, vill helst ha båda i famnen hela tiden. Min sambo är mer så att han tycker det är bra när de sitter i babysittern eller ligger på lekfilten själva och tar bara upp dem om de är missnöjda, jag tar upp dem hela tiden bara för att mysa ❤️. Jag upplever att han tycker att jag skämmer bort dem lite men jag tror inte på att man kan skämma bort så små barn, dessutom finns det redan stunder där de behöver ligga och gnälla en stund för sig själva om jag är ensam hemma och håller på med den andra eller om maten håller på att koka över osv, kommer aldrig tycka att det är rimligt att de ska ligga ensamma och missnöjda så länge det finns en ledig famn.
Och ja, förut vaknade de aldrig av varandra, kändes typ immuna mot den andras ljud men nu verkar de störa varann rätt mycket, det är synd.
 
Här är vi förkylda hela familjen. Hatar att vara sjuk själv när man har barn :arghh: Dessutom är båda barnen också sjuka så det blir ännu mindre tid att vila själv... Har fått sitta och sova med Tintin i natt för han är så täppt. Försöker amma ofta för att han ska svälja ner slemmet men som vanligt vägrar han ens ta en liten slurk om han inte är hungrig. Hade tid på BVC förra veckan som jag fick boka om för då hade han feber. Får boka om den igen nu då, plus boka tid för covid-provtagning som är så himla mysigt :meh:
Usch vad jobbigt! Hoppas verkligen inte det är covid, känns sjukt jobbigt att ha det och behöva ta hand om barn...
 
Blev uppringd och
Ja, jag känner samma, vill helst ha båda i famnen hela tiden. Min sambo är mer så att han tycker det är bra när de sitter i babysittern eller ligger på lekfilten själva och tar bara upp dem om de är missnöjda, jag tar upp dem hela tiden bara för att mysa ❤️. Jag upplever att han tycker att jag skämmer bort dem lite men jag tror inte på att man kan skämma bort så små barn, dessutom finns det redan stunder där de behöver ligga och gnälla en stund för sig själva om jag är ensam hemma och håller på med den andra eller om maten håller på att koka över osv, kommer aldrig tycka att det är rimligt att de ska ligga ensamma och missnöjda så länge det finns en ledig famn.
Och ja, förut vaknade de aldrig av varandra, kändes typ immuna mot den andras ljud men nu verkar de störa varann rätt mycket, det är synd.
Jag håller med precis, jag tror inte man kan skämma bort barn med för mycket närhet. Tror man har igen det i form av trygga barn. Plus att barnen blir trygga med att man lyssnar på deras behov.

Här blir Elsa störd av allt, jag kan knappt titta på henne när hon äter, då måste hon släppa taget och flina upp sig och så kommer hon av sig. Är hon trött kan hon få totalt bryt av ett snörvel.
 
Blev uppringd av Barnkliniken som ville jag skulle komma in med bebis redan imorgon. Så nu blev jag orolig för att vi ska komma så fort. 🤦
Var det pga smultronmärken? Det kan ju vara så att de fått återbud och vill använda tiden till någon annan. Oavsett, lycka till och hoppas att det går bra ❤️
 
Jag är lite nyfiken på att testa babytecken. Nån mer som tänker testa?
Jag är ju logoped så kan en del tecken. Hade nån idé om att jag skulle teckna med honom men det har inte riktigt blivit så. Lat mamma. 😂 Men, det är jättebra för alla barns språkutveckling. Tipset är väl att börja med några få tecken som du lär dig så att ni kommer igång. Gärna tecken som har en funktion för barnet. Typ ”mer” ”vatten” eller nån mat eller aktivitet som blir poppis 👍🏻
 
Var det pga smultronmärken? Det kan ju vara så att de fått återbud och vill använda tiden till någon annan. Oavsett, lycka till och hoppas att det går bra ❤️
Tack! Det gick bra, men de vill göra ultraljud på buken för att utesluta att det finns inre, kunde finnas på levern. Om de på huvudet börjar blöda eller det finns inre kommer hon få medicinera, annars väntar vi ut att de försvinner av sig själva.
 
Jag är ju logoped så kan en del tecken. Hade nån idé om att jag skulle teckna med honom men det har inte riktigt blivit så. Lat mamma. 😂 Men, det är jättebra för alla barns språkutveckling. Tipset är väl att börja med några få tecken som du lär dig så att ni kommer igång. Gärna tecken som har en funktion för barnet. Typ ”mer” ”vatten” eller nån mat eller aktivitet som blir poppis 👍🏻
Å vad kul! Jag har tittat en hel del men lyckas blanda ihop dem ganska lätt 😇
 
Tack! Det gick bra, men de vill göra ultraljud på buken för att utesluta att det finns inre, kunde finnas på levern. Om de på huvudet börjar blöda eller det finns inre kommer hon få medicinera, annars väntar vi ut att de försvinner av sig själva.
... Och nu ringde de in oss till imorgon klockan 08. Bra att det går snabbt men eftersom jag själv jobbar inom vården vet jag att det ibland innebär att de är oroliga. 😪
 
... Och nu ringde de in oss till imorgon klockan 08. Bra att det går snabbt men eftersom jag själv jobbar inom vården vet jag att det ibland innebär att de är oroliga. 😪
Håller tummarna för att det ser bra ut!
Ett av mina barn har medicinerats för sitt (jättestora) smultronmärke i ansiktet. Det var inget han mådde dåligt av och nu när han snart är 5 år är det nästan helt borta. Men förstår att du är orolig, ville bara säga att medicinera inte behöver vara alls dramatiskt om det skulle bli så..
 
Håller tummarna för att det ser bra ut!
Ett av mina barn har medicinerats för sitt (jättestora) smultronmärke i ansiktet. Det var inget han mådde dåligt av och nu när han snart är 5 år är det nästan helt borta. Men förstår att du är orolig, ville bara säga att medicinera inte behöver vara alls dramatiskt om det skulle bli så..
Vad skönt att det nästan är borta! Jag är mest orolig att det ska sitta något dåligt till invärtes och börja blöda eller att det är jättemycket på insidan.
 
Vad skönt att det nästan är borta! Jag är mest orolig att det ska sitta något dåligt till invärtes och börja blöda eller att det är jättemycket på insidan.
Absolut! Förstår det, jag hade också varit nervös (men det kändes elakt att skriva..). Ville bara ge lite hopp kring medicinering iaf, min kille åt medicin 3 ggr om Dan typ ett år. För honom inga problem alls. Och jag tyckte det kändes lite läskigt också innan han började äta den.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 794
Senast: Rosett
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 386
Senast: Barbabelle
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 924
Senast: lilstar
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 361
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp