Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur är det med er, har ni fått covid svaren?

Äsch det är ingen fara. Tintin är mest bara täppt han med. Har inte haft någon feber alls någon av oss. Dock var Tintin väldigt ledsen igår kväll och jag tänkte att han kanske hade örvärk men han har sovit bra i natt och vaknade som en solstråle nyss så det är nog lugnt :p Vi har inte fått covidsvaren än...
 
Efter byte till sittdelen funkar det att köra vagnen! Ringde affären och frågade om vi inte fått med fotsäcken... Men den ingick inte, så 799 fick vi kosta på den.

Så idag gjorde jag ett experiment med termometern i vagnen, 10 minus ute och sol, ingen blåst. Temperaturen i åkpåsen sjönk med 10 grader på en halvtimme. Ganska mycket ändå! Har ändå en fleecefilt undertill för att stoppa kylan, och en ullfilt inuti åkpåsen.
 
@Monkie Somnar hon i vagnen eller funkar det bäst om hon är vaken? Skönt att komma ut i vilket fall som helst ❤️

Jag har gett mig ut när jag vet att hon ska sova, hon har somnat efter 200 meter typ. Jag har öppet suffletten så hon kam se både mig och omgivningen. Hon brukar sova ungefär 30 minuter på förmiddagen och det har hon gjort i vagnen också. Om jag inte stannar 😅. Nu har jag hållt mig ganska nära hemmet, men hon har legat nöjd och spanat de 5-10 minuterna det tagit att komma in.

Sen har jag safeat med ringsjalen under jackan om det skulle bli ett bryt 😅
 

Bifogade filer

  • 20210206_100451.jpg
    20210206_100451.jpg
    259 KB · Visningar: 45
Jag har gett mig ut när jag vet att hon ska sova, hon har somnat efter 200 meter typ. Jag har öppet suffletten så hon kam se både mig och omgivningen. Hon brukar sova ungefär 30 minuter på förmiddagen och det har hon gjort i vagnen också. Om jag inte stannar 😅. Nu har jag hållt mig ganska nära hemmet, men hon har legat nöjd och spanat de 5-10 minuterna det tagit att komma in.

Sen har jag safeat med ringsjalen under jackan om det skulle bli ett bryt 😅
Det är iaf ett steg i rätt riktning även om hon vill att vagnen rullar. Tycker din flicka påminner jättemycket om vår pojke som liten ❤️ Och han är ju världens härligaste och smidigaste nu ❤️
 
Jag har gett mig ut när jag vet att hon ska sova, hon har somnat efter 200 meter typ. Jag har öppet suffletten så hon kam se både mig och omgivningen. Hon brukar sova ungefär 30 minuter på förmiddagen och det har hon gjort i vagnen också. Om jag inte stannar 😅. Nu har jag hållt mig ganska nära hemmet, men hon har legat nöjd och spanat de 5-10 minuterna det tagit att komma in.

Sen har jag safeat med ringsjalen under jackan om det skulle bli ett bryt 😅
Men gud så söt hon är ❤️❤️❤️
 
Jag har gett mig ut när jag vet att hon ska sova, hon har somnat efter 200 meter typ. Jag har öppet suffletten så hon kam se både mig och omgivningen. Hon brukar sova ungefär 30 minuter på förmiddagen och det har hon gjort i vagnen också. Om jag inte stannar 😅. Nu har jag hållt mig ganska nära hemmet, men hon har legat nöjd och spanat de 5-10 minuterna det tagit att komma in.

Sen har jag safeat med ringsjalen under jackan om det skulle bli ett bryt 😅
Men ögonen :love:
 
Alltså, vad GÖR ni med era babysar när de är vaknar? Man skulle ju kunna tro att jag borde "veta" det men näää. Hon börjar ju vara vaken lite längre pass, upp mot två timmar ibland och speciellt när vi är ensamma på dagarna känns de lite långtråkigt. (erkänner att jag är en av dem som tycker spädbarn är tråkiga) Samtidigt har jag inte samvete att låte henne ligga på sin filt på golvet för att "roa sig själv" men leksaker om jag tex läser eller stickar. Blir mest att jag plockar i köket och hon sitter i babysitter. Ibland ett bad. lite lek och skoj, trams och sånger. Vi träffar ju inte heller några andra människor
 
Bebisen ligger i sitt gym eller på filt på golvet och leker med sina skallror så länge hon är nöjd så får hon ligga där. Jag yogar eller gör sjukgymnastik under tiden. Vi plockade fram hoppgungan igår. Funkade bra. Är hon nöjd får hon sitta i sin tripp trapp under tiden jag lagat mat. Börjar hon bli missnöjd får hon sitta eller stå i knäet och jag sjunger sånger för henne. Nej, att ha ett spädbarn blir enformigt i längden 🙄
 
Alltså, vad GÖR ni med era babysar när de är vaknar? Man skulle ju kunna tro att jag borde "veta" det men näää. Hon börjar ju vara vaken lite längre pass, upp mot två timmar ibland och speciellt när vi är ensamma på dagarna känns de lite långtråkigt. (erkänner att jag är en av dem som tycker spädbarn är tråkiga) Samtidigt har jag inte samvete att låte henne ligga på sin filt på golvet för att "roa sig själv" men leksaker om jag tex läser eller stickar. Blir mest att jag plockar i köket och hon sitter i babysitter. Ibland ett bad. lite lek och skoj, trams och sånger. Vi träffar ju inte heller några andra människor
Allt från att sjunga och prata med henne till att ha henne på filt på golvet med nån leksak att kolla på medan jag viker tvätt osv.
 
Jag bär mest runt på min bebis medan jag försöker städa och fixa, eller sitter och pratar leker/tränar. Eller så somnar hon på mig när jag ammar och så är jag fast. Blir alltid så godissugen då!
 
Alltså, vad GÖR ni med era babysar när de är vaknar? Man skulle ju kunna tro att jag borde "veta" det men näää. Hon börjar ju vara vaken lite längre pass, upp mot två timmar ibland och speciellt när vi är ensamma på dagarna känns de lite långtråkigt. (erkänner att jag är en av dem som tycker spädbarn är tråkiga) Samtidigt har jag inte samvete att låte henne ligga på sin filt på golvet för att "roa sig själv" men leksaker om jag tex läser eller stickar. Blir mest att jag plockar i köket och hon sitter i babysitter. Ibland ett bad. lite lek och skoj, trams och sånger. Vi träffar ju inte heller några andra människor

I hear you! Tycker första bebistiden är så mysig men sen blir det tråkigare ju mer man måste engagera sig 😅 Tintin ligger i sitt gym eller på filt på golvet när han är vaken. Han är dock inget jättefan av det utan vill helst sitta. Brukar lägga amningskudden runt honom så kan han sitta själv på golvet. Jag lagar mat och pysslar så länge han är nöjd. Storebror leker lite med honom emellanåt. Just nu ligger han bredvid mig i soffan och fipplar med en leksak medan jag äter choklad och kollar på tv 😜
 
Alltså, vad GÖR ni med era babysar när de är vaknar? Man skulle ju kunna tro att jag borde "veta" det men näää. Hon börjar ju vara vaken lite längre pass, upp mot två timmar ibland och speciellt när vi är ensamma på dagarna känns de lite långtråkigt. (erkänner att jag är en av dem som tycker spädbarn är tråkiga) Samtidigt har jag inte samvete att låte henne ligga på sin filt på golvet för att "roa sig själv" men leksaker om jag tex läser eller stickar. Blir mest att jag plockar i köket och hon sitter i babysitter. Ibland ett bad. lite lek och skoj, trams och sånger. Vi träffar ju inte heller några andra människor
Känner så igen mig, känns som att det precis blev lite roligare att vara med dem för att de skrattar och ler och pratar men nu när de är vakna längre stunder är det så långtråkigt 🙈🙈. Jag blir så trött av att sitta och skratta och skoja med dem och de orkar hålla på så LÄNGE. De ligger mycket på en filt på golvet men eftersom de ännu inte riktigt fattat vad de ska göra med leksakerna de greppar tag i ligger de liksom bara och tittar upp i taket om inte jag är där och pratar med dem. Annars har de precis börjat uppskatta babysittern men bara korta stunder. Försöker ha dem där när nån av oss grejar i köket för de verkar uppskatta att vara med och bara titta på. De är en del i famnen också, tycker det är skönt att de korta stunder kan sitta i knät nu så man slipper ha båda armarna upptagna av att ha dem i liggande ställning. Jag hoppas att de snart ska få lite utbyte av varandra, skulle vara skönt om de kunde le och skratta mot varann till exempel, som det är nu söker båda hela tiden kontakt med samma person även om både jag och min sambo sitter med dem. Det är så stressande att ha två par förväntansfulla ögon på sig 😅.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 795
Senast: Sasse
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 871
Senast: Barbabelle
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 172
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 941
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp