Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså att vissa barn sover 2-4 timmar i sträck på dagen känns helt sjukt för mig 😅 Tintin sover inte längre ens i vagnen om den rör sig. Vaknar nästan alltid efter 40 min oavsett.

Brukar säga att tredje gången gillt fick vi en som sov :angel: Trodde mellanbarnet hade bra sömn men enligt något diagram så var den kass. Och äldstas är ännu i dag 4 år senare helt urusel, kan kan ligga vaken ett par timmar mitt i natten
 
Vi har fått hänga upp grinden uppe vid trappan igen. Lillasyster flyttade sig en meter nu ikväll, genom att vrida hit och dit.
Är nog inte undra på att hon är snuttig och vill ha närhet som hon utvecklas just nu.
Jag sa nyss nästan samma till sambon. Sista veckan har Elsa hittat sina fötter, börjat vända sig och sagt HEJ. Haha, såklart inte på riktigt, men vi började asgarva innan när pappa sa hej och Elsa sa HÄÄÄJJJEE😅
 
Brukar säga att tredje gången gillt fick vi en som sov :angel: Trodde mellanbarnet hade bra sömn men enligt något diagram så var den kass. Och äldstas är ännu i dag 4 år senare helt urusel, kan kan ligga vaken ett par timmar mitt i natten

Har äldsta barnet sovit så dåligt hela tiden? Lilleman här har alltför ofta ett par timmars vakentid på nätterna. 🙄 Jag är väldigt glad över att han sover bra på dagarna för det mesta för nätterna är verkligen inte roliga och har aldrig varit.
 
Har äldsta barnet sovit så dåligt hela tiden? Lilleman här har alltför ofta ett par timmars vakentid på nätterna. 🙄 Jag är väldigt glad över att han sover bra på dagarna för det mesta för nätterna är verkligen inte roliga och har aldrig varit.
Tyvärr ja. Och vi har bråkat nått massor med förskolan att han inte skulle sova middag där (vem somnar liksom inte till slut om du tvingas ligga stilla i ett mörkt rum en timme) då var han 2,5 år. Nu går han på stora sidan och har sovit 1 gång sedan i höstas, men hade feber då. Förskolan har aldrig träffat på ett barn som inte sover 🙄.
 
Phu vilken natt. Jag har börjat titta på en spännande serie och passade på när jag nattade Elsa och sen kunde jag inte sluta titta och sen fick jag mardrömmar 🙄😅 Plus att Elsa blev orolig i magen och bajsade både klockan 03 och 05 och hade svårt att somna efteråt. Jag har också känt mig torr i halsen och behövt smutta på vatten hela natten och misstänker att även Elsa känner något då hon småammat hela natten.
 
Phu vilken natt. Jag har börjat titta på en spännande serie och passade på när jag nattade Elsa och sen kunde jag inte sluta titta och sen fick jag mardrömmar 🙄😅 Plus att Elsa blev orolig i magen och bajsade både klockan 03 och 05 och hade svårt att somna efteråt. Jag har också känt mig torr i halsen och behövt smutta på vatten hela natten och misstänker att även Elsa känner något då hon småammat hela natten.
Jag har haft olustiga drömmar/mardrömmar i helgen och i natt. Och en snuttig bebis. Är det nåt i luften? :p
 
Jag har haft olustiga drömmar/mardrömmar i helgen och i natt. Och en snuttig bebis. Är det nåt i luften? :p
Det måste det vara! Har traskat ner till havet och fyllt på med luft så en av oss fick sova ordentligt i alla fall 😅
 

Bifogade filer

  • 20210315_113155.jpg
    20210315_113155.jpg
    274,1 KB · Visningar: 31
Potta, har ni börjat? Vilken är bra? Har testat en från Ikea som vi har ärvt men Elsa satt inte alls bra på den. Jag orkar inte potta alltid, men de gånger man märker att något är på gång skulle jag vilja testa 🙂
 
Potta, har ni börjat? Vilken är bra? Har testat en från Ikea som vi har ärvt men Elsa satt inte alls bra på den. Jag orkar inte potta alltid, men de gånger man märker att något är på gång skulle jag vilja testa 🙂
Vi har inte börjat än, men det är bara för att hon inte kan sitta utan stöd än.
Storebror började vi med potta vid 8 månader, så räknar med att börja i sommar med henne.
 
Vi har inte börjat än, men det är bara för att hon inte kan sitta utan stöd än.
Storebror började vi med potta vid 8 månader, så räknar med att börja i sommar med henne.
Kanske därför Elsa inte satt så bra, hon sitter inte helt utan stöd. Har du tips på bra potta?
 
Potta, har ni börjat? Vilken är bra? Har testat en från Ikea som vi har ärvt men Elsa satt inte alls bra på den. Jag orkar inte potta alltid, men de gånger man märker att något är på gång skulle jag vilja testa 🙂

har aldrig pottat de två äldre men de har blivit torra vid 2,5 och 2 år. Nu har vi ju pottor framme (vi satsar ekonomiskt på de billigaste i handeln och byter ut dem 3 gånger i året 🤫) så kan ju hända hon blir intresserad tidigare. Alt att vi måste ta tag i att träna gossarna att använda toaletten innan hon börjar plaska med innehållet i pottorna 🤣
 
Så jobbig dag 😔

Elsa somnar i bilen när vi lämnar brorsan men vaknar efter 15 minuter. Somnar efter en timme igen och när hon vaknat ska vi äta lunch. Matar henne först och ska sen äta lite själv. Hon börjar gnälla så jag får ha henne i knäet. Hon spyr över min omelett och spyr ner båda mig och sig själv. Ner och byta kläder under gnäll. Jag skyndar mig upp och gör iordning lite yoghurt med müsli för att få nån lunch. Hon gnäller och är missnöjd så får slänga i mig maten. När jag kommer mer har hon spytt ner också det nya ombytet. Byter igen under gallskrik. Sen är hon övertrött och jättesvår att söva. 😔

Jo men det är ju semester att vara föräldraledig. Not.

Just det. Glömde ju säga att storebror hann riva upp två paket jag slagit in och som jag ska ge bort imorgon innan vi hunnit iväg till förskolan i morse.

Jag är så trött 😢
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
5 917
Senast: farin
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
833
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 527
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
96 97 98
Svar
1 953
· Visningar
104 581

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp