Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag behöver tips på mössor! Även fast mössorna är i rätt storlek åker de runt eller upp eller ner, även de som har haksnören. Jag tror att jag behöver nån sån liknande nyföddhetshjälmaktig som sitter tight, men vet inte riktigt?
Smygläser i tråden. Har haft samma problem, tills jag köpte denna till storebror när han var 1,5 år. Flyttar sig inte en millimeter, även om man inte knyter snörena! Lillebror får stå ut med snurrande mössa till nästa vinter då han får ärva denna🤣.

https://www.polarnopyret.se/barnkla...or/randig-ullmossa-mork-marinbla-60421468-483
 
Jag behöver tips på mössor! Även fast mössorna är i rätt storlek åker de runt eller upp eller ner, även de som har haksnören. Jag tror att jag behöver nån sån liknande nyföddhetshjälmaktig som sitter tight, men vet inte riktigt?
Har precis samma problem! Tycker nästan de med snören är värre för att de då får ett snöre rakt över ansiktet när de vrider på huvudet 😬
 
Den verkar bra! Är den jättetjock, eller kan man ha den i 5 10 plus också?
Överlägset den bästa mössa vi haft👏 skulle säga att den är ganska tunn, men han har hållt värmen med den när vi haft neråt -15 också. Samtidigt har han aldrig varit svettig när jag tagit av den när vi haft +10, eller när han sovit med den i bilen. Så känns som den reglerar rätt bra. 😊
 
En liknande har vi haft till Frank i vinter och den sitter jättebra, men han blir varm i den när det är +10, men det är säkert olika. Polarns ”vanliga” , tunna mössor (som matchar skaljackorna) har alltid suttit bra på sonen från typ halvåret. Ska prova den minsta på Elsa snart tänkte jag
 
Gud vad svårt med att välja mössa alltså! @julgrisen bor inte du vid kusten också? Det är inte så kallt, men blåsten kyler ner ordentligt.
 
Gud vad svårt med att välja mössa alltså! @julgrisen bor inte du vid kusten också? Det är inte så kallt, men blåsten kyler ner ordentligt.
Ja precis, vi bor i Göteborg, känns som att blåsten går igenom alla ens kläder även om det inte är så kallt i luften 😅. Tycker det är hopplöst med kläder överlag, de är alltid för varma i vagnen men om man behöver ta upp dem är det ju svinkallt 🙈.
 
Idag har Elsa vänt sig flera gånger från rygg till mage! Och några gånger från mage till rygg men det verkar vara lite svårare 🤩
Wow! Ingen av mina har fattat det där med från mage till rygg, tror de tycker det är läskigt att släppa efter för blir ju som ett litet fall?
 
Wow! Ingen av mina har fattat det där med från mage till rygg, tror de tycker det är läskigt att släppa efter för blir ju som ett litet fall?
Ja, det verkar Elsa också tycka, men nu har hon lagt ner huvudet väldigt lugnt. Allra helst börjar hon gnälla så att jag kommer och hjälper till lite 😅
 
Jag behöver tips på mössor! Även fast mössorna är i rätt storlek åker de runt eller upp eller ner, även de som har haksnören. Jag tror att jag behöver nån sån liknande nyföddhetshjälmaktig som sitter tight, men vet inte riktigt?

Har liknande problem, fast här tror jag alla mössor glider runt pga mycket hår 😂

men den som sitter bäst, är av denna modell. Tror vi har en äldre variant eller åtminstone från annan säsong.

https://www.polarnopyret.se/barnkla...sa-vindfleece-baby-mork-marinbla-60417041-483
 
Jag behöver tips på mössor! Även fast mössorna är i rätt storlek åker de runt eller upp eller ner, även de som har haksnören. Jag tror att jag behöver nån sån liknande nyföddhetshjälmaktig som sitter tight, men vet inte riktigt?
Tjuvläser också tråden då vår sommartråd är ganska död. Men här i Dk har typ alla barn rånarluvor eller vad det nu heter på svenska (elefanthue på danska :D). Om man har en tight modell sitter de jättebra och följer med huvudet, plus för att det blir som en liten halsduk med. Jag har sytt en själv, lite krånglig att få av och på men flyttar sig inte alls hur mycket de än snurrar.
 
Tjuvläser också tråden då vår sommartråd är ganska död. Men här i Dk har typ alla barn rånarluvor eller vad det nu heter på svenska (elefanthue på danska :D). Om man har en tight modell sitter de jättebra och följer med huvudet, plus för att det blir som en liten halsduk med. Jag har sytt en själv, lite krånglig att få av och på men flyttar sig inte alls hur mycket de än snurrar.
Jag har en sån här fast grå. Babystorleken, men den sitter inte tight, men jag tror den kommer passa i höst. Det är så svårt att se på bilder hur passformen är! https://www.dilling.se/Babyunderkla...zbiS_-KHcbc9hDPOJNiPjDBxPs8eaGVUaAjS2EALw_wcB
Denna sitter alltså inte still utan åker ner över ögonen, upp eller kasar lite åt sidorna. Men den sitter bra när hon sover 😂
 
Jag har en sån här fast grå. Babystorleken, men den sitter inte tight, men jag tror den kommer passa i höst. Det är så svårt att se på bilder hur passformen är! https://www.dilling.se/Babyunderkla...zbiS_-KHcbc9hDPOJNiPjDBxPs8eaGVUaAjS2EALw_wcB
Denna sitter alltså inte still utan åker ner över ögonen, upp eller kasar lite åt sidorna. Men den sitter bra när hon sover 😂
Nej de måste sitta ganska tight åt under hakan för att inte snurra när de är små.
Typ modell pixie balaclava :). Men är jättesvårt att se på bild!
 
Nej de måste sitta ganska tight åt under hakan för att inte snurra när de är små.
Typ modell pixie balaclava :). Men är jättesvårt att se på bild!
Den jag har sytt påminner om den här, går dock lite längre ner i pannan och har rund halsskäring (men det korvar sig lätt så modellen på bilden är nog bättre).
 
Nej de måste sitta ganska tight åt under hakan för att inte snurra när de är små.
Typ modell pixie balaclava :). Men är jättesvårt att se på bild!
Har du testat från moneymonths? Jag har läst goda recensioner om den. Nu var min bebis precis i gränsen mellan storlekarna så jag hoppade det. Sen kommer ju (kanske) det bli lite varmare men blåst så nu är jag helt lost över vad jag ska skaffa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
805
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 058
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
85 86 87
Svar
1 727
· Visningar
90 381
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
10 11 12
Svar
226
· Visningar
7 782
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp