Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag på morgonen fick jag en brun flytning på pappret när jag torkade mig. Nu är jag sjukt orolig att något är fel :( Tycker också att symtomen har försvunnit lite fast det kan ju som sagt bero på spökveckor. Och jag kräktes ju igår...
 
I dag på morgonen fick jag en brun flytning på pappret när jag torkade mig. Nu är jag sjukt orolig att något är fel :( Tycker också att symtomen har försvunnit lite fast det kan ju som sagt bero på spökveckor. Och jag kräktes ju igår...
Jobbigt ☹️. Jag har läst massor om det, verkar som att det är rätt vanligt och att det inte brukar vara någon fara. Och, det hade nog inte lugnat mig heller, men håller tummarna att allt är ok! Kram 🤗
 
  • Gilla
Reactions: Eli
I dag på morgonen fick jag en brun flytning på pappret när jag torkade mig. Nu är jag sjukt orolig att något är fel :( Tycker också att symtomen har försvunnit lite fast det kan ju som sagt bero på spökveckor. Och jag kräktes ju igår...
Förstår att du blir orolig! Men känns som var och varannan gravid får en brun/rosa flytning nån gång utan att det är någon fara. Som du säger är det ju spökveckorna som närmar sig. Så minns jag att jag kände förra graviditeten också när illamåendet osv började lägga sig, man funderade ständigt på om man verklogen var gravid eller inte.
 
Förstår att du blir orolig! Men känns som var och varannan gravid får en brun/rosa flytning nån gång utan att det är någon fara. Som du säger är det ju spökveckorna som närmar sig. Så minns jag att jag kände förra graviditeten också när illamåendet osv började lägga sig, man funderade ständigt på om man verklogen var gravid eller inte.

Ja det är faktiskt sant. Mått väldigt illa nu på förmiddagen så det är väl ett gott tecken.
 
Drygt två veckor till VUL. Vill bara stänga in mig nånstans och sova bort tiden. Tror hela tiden jag ska börja blöda då det moler mer eller mindre konstant. Det är också enda symptomet. MA eller X gissar jag på.
5+ nånting idag, 2 Kanske.

Om en vecka är praktiken slut i alla fall, så då kan jag kura hemma i soffan medan jag pluggar i alla fall.
 
Drygt två veckor till VUL. Vill bara stänga in mig nånstans och sova bort tiden. Tror hela tiden jag ska börja blöda då det moler mer eller mindre konstant. Det är också enda symptomet. MA eller X gissar jag på.
5+ nånting idag, 2 Kanske.

Om en vecka är praktiken slut i alla fall, så då kan jag kura hemma i soffan medan jag pluggar i alla fall.

Jag förstår hur du känner, det är jobbigt att inte veta och bara gå och vänta. Jag har inte heller några direkta symptom, men har å andra sidan aldrig varit gravid heller så jag har inget art jämföra med. Lite molvärk i magen emellanåt (mest på nätter och morgnar), ömma bröst (kan lika gärna bero på lutinus) och lite obehagskänsla om jag sträcker på mig och sträcker ut magen. Annars inget. Vi har VUL om en vecka, om jag räknat rätt så är det 6+1 idag och kommer vara 7+2 vid VUL.
 
Drygt två veckor till VUL. Vill bara stänga in mig nånstans och sova bort tiden. Tror hela tiden jag ska börja blöda då det moler mer eller mindre konstant. Det är också enda symptomet. MA eller X gissar jag på.
5+ nånting idag, 2 Kanske.

Om en vecka är praktiken slut i alla fall, så då kan jag kura hemma i soffan medan jag pluggar i alla fall.
Har du testat med fler test?

Jag tror X brukar göra väldigt ont, eller är det först om ett tag?

Kram
 
Jag förstår hur du känner, det är jobbigt att inte veta och bara gå och vänta. Jag har inte heller några direkta symptom, men har å andra sidan aldrig varit gravid heller så jag har inget art jämföra med. Lite molvärk i magen emellanåt (mest på nätter och morgnar), ömma bröst (kan lika gärna bero på lutinus) och lite obehagskänsla om jag sträcker på mig och sträcker ut magen. Annars inget. Vi har VUL om en vecka, om jag räknat rätt så är det 6+1 idag och kommer vara 7+2 vid VUL.
Har bara molvärk som symtom, också främst nätter och morgnar. Inte minsta ömma bröst. Förra graviditeten hade jag dock lutinus, så vet inte om det var det.

Hittade lite jag skrivit förra graviditeten och hade tydligen rätt mycket molvärk då med.

Bara att vänta och se. Håller tummarna för oss båda.
 
Har idag varit på inskrivning hos BM. Fick tid för tidigt ultraljud 6 april. Kändes inte så tidigt ändå? :confused: Då kommer jag vara i vecka 14+6. Har ju tänkt att berätta för alla i familjen samt chefen efter det ultraljudet men då har jag tänkt att det är i vecka 12 så nu kändes det så himla långt att hemlighålla det så länge. Magen borde ju börja bli synlig då. Får nog se hur vi gör.
 
Har idag varit på inskrivning hos BM. Fick tid för tidigt ultraljud 6 april. Kändes inte så tidigt ändå? :confused: Då kommer jag vara i vecka 14+6. Har ju tänkt att berätta för alla i familjen samt chefen efter det ultraljudet men då har jag tänkt att det är i vecka 12 så nu kändes det så himla långt att hemlighålla det så länge. Magen borde ju börja bli synlig då. Får nog se hur vi gör.

Ännu senare tidigt ultraljud än mig :confused: Jag har imorgon och är då i 13+4. Magen syns rejält så de flesta vet förutom på jobbet där jag går i vårdkläder så det syns inte så mycket, men tror många misstänker. Det blir ju inte många veckor mellan tidigt ultraljud och RUL, speciellt inte för dig.
 
Har bara molvärk som symtom, också främst nätter och morgnar. Inte minsta ömma bröst. Förra graviditeten hade jag dock lutinus, så vet inte om det var det.

Hittade lite jag skrivit förra graviditeten och hade tydligen rätt mycket molvärk då med.

Bara att vänta och se. Håller tummarna för oss båda.

Jag har också haft väldigt mycket molvärk, både den här gången och förra. Ibland har jag nästan velat ta en Alvedon för det värker så hemskt.
 
Ännu senare tidigt ultraljud än mig :confused: Jag har imorgon och är då i 13+4. Magen syns rejält så de flesta vet förutom på jobbet där jag går i vårdkläder så det syns inte så mycket, men tror många misstänker. Det blir ju inte många veckor mellan tidigt ultraljud och RUL, speciellt inte för dig.
Men åh så spännande med ultraljud imorgon! :love: Lycka till! Nä verkligen inte, speciellt inte om man får RUL tidigt i vecka 17-18, blir ju bara typ 3-4 veckor emellan 🤔
 
  • Gilla
Reactions: Eli
Första dagen på nya jobbet. Väldigt tungt och ovant. Dessutom lunch en timme senare än vad jag är van med. Blev rätt illamående och kan inte heller gå ifrån och slänga in ett kex eller så
 
Vi har KUB på måndag är då i 13+0. Den här graviditeten går så mkt fortare än förra. Tycker inte det syns än så har inte varit så svårt att vänta med att berätta.

Är dock nära på att försäga mig dagligen. Folk frågar typ om sommarsemester och när vår pojk ska skolas in på fsk och jag vill bara svara att jag inte kommer jobba så mycket efter sommaren och att F inte ska börja fsk eftersom vi ska få syskon 🙄 Sen är det ju lite jobbigt på jobbet eftersom de hade svårt att rekrytera vikarie sist och alla är så glada att ha ordinarie tillbaka. Man bara; det blir inte länge den här gången 🙄

Känner igen det där med hunger. Jag äter ofta en frukt på fm men är ändå svimfärdig av hunger typ 11.30
 
Andra dagen gick inte så mycket bättre. Äldsta pojken hade tydligen kräkts i egen säng i natt. För att sedan komma in och sova i vår säng. Rolig överraskning på morgonen så är hemma med sjukt barn idag :angel:
 
Behöver lite räknehjälp, igen! Jag har fått kallelse till KUB. Där står att jag bör vara i 12 fullgångna veckor, jag kommer vara i 11+6 dagen för KUB. Men vad är 12 fullgångna veckor? 12+6 eller 12+0?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 003
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 160
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 077
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 319
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp