Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2021, del 3

@Piaff skönt att det gick bra! Man blir ju så orolig ❤️

Känner för övrigt igen det där med toaletten, Arvid tycker att det är SÅ kul att stå och leka med toalocket och blir vansinnig om jag gör så att han inte kan öppna det 😅 vill också gärna slå locket mot min rygg när jag är på toa, mysigt 🤪
 
Mannen ringde barnomsorgskontoret i förmiddags för att kolla vart E står i kö då bröderna fått fritidsplats. Som tur är så hade förskolechefen på sönernas gamla förskola redan planerat att E ska till dom så nu har vi ett bestämt datum för inskolning. Så fort mannen kommer hem från stan så ska vi planera kring hans jobb och min semester för att se vem som ska ta vad. Har ju en c-uppsats att revidera också till opponeringen i januari då jag kuggade i maj. För övrigt är det 4 arbetsdagar kvar på min provanställning, och även om jag vet att jag får vara kvar så är det skönt att snart vara tillsvidare-anställd :banana:
 
M har börjar få en framtand där uppe nu. Den har bara kommit upp pyttelite men jag tycker att det ser ut som att den sitter åt fel håll O_o Alltså vriden 90 grader. Får se om det stämmer när den kommer fram lite mer.
 
Dags för fortsatta tester på ongen. Nu ska vi göra genetiktester på oss alla tre, tydligen har läkarna inte gett upp syndromet de misstänkte från början 😅🙈

Alltså, hon känns ju helt frisk och redig, men vad vet jag. Och det är ju såklart bra att de utreder vidare. Så vi vet. Ifall vi vill ha fler barn osv. Men jag blir ju lite knäpp. Går och letar fel på henne istället, trots att jag tycker att hon är som vilken unge som helst 🤷

I övrigt har hon börjat käka mer och mer mat, men ogillar fortfarande när det blir för mycket bitar. Gav henne risotto igår och hon såg ut som att jag försökte döda henne 😅😂

Nästa vecka drar vi till Spanien (och får vårt hus! I Sverige alltså, inte i Spanien 😅) och det ska bli SÅ underbart.
En sista vecka med njut innan jobbet drar igång igen för min del 😊
 
Sigrid har helt klart knäckt koden för att gå, nu går hon på riktigt, långa sträckor! Tappar hon balansen kan hon ställa sig upp utan att ta stöd, det är så häftigt att följa henne!

Nu börjar hon hitta det här med att skopa upp mat på sked och gaffel själv, och hon kan skruva av korken på flaskor så det börjar bli ganska sjåigt att hålla koll på henne 😆
 
Dags för fortsatta tester på ongen. Nu ska vi göra genetiktester på oss alla tre, tydligen har läkarna inte gett upp syndromet de misstänkte från början 😅🙈

Alltså, hon känns ju helt frisk och redig, men vad vet jag. Och det är ju såklart bra att de utreder vidare. Så vi vet. Ifall vi vill ha fler barn osv. Men jag blir ju lite knäpp. Går och letar fel på henne istället, trots att jag tycker att hon är som vilken unge som helst 🤷

I övrigt har hon börjat käka mer och mer mat, men ogillar fortfarande när det blir för mycket bitar. Gav henne risotto igår och hon såg ut som att jag försökte döda henne 😅😂

Nästa vecka drar vi till Spanien (och får vårt hus! I Sverige alltså, inte i Spanien 😅) och det ska bli SÅ underbart.
En sista vecka med njut innan jobbet drar igång igen för min del 😊

Ja det är väl bra att de utreder grundligt antar jag! Men även om det skulle vara något syndrom kan hon ju inte ha någon särskilt ”grav” version. Om inget märks och det är så svårt att hitta menar jag?
 
Ja det är väl bra att de utreder grundligt antar jag! Men även om det skulle vara något syndrom kan hon ju inte ha någon särskilt ”grav” version. Om inget märks och det är så svårt att hitta menar jag?

Nej, det lär hon inte ha. Men det känns ju ledsamt ändå såklart. Man vill ju helst att ens barn ska vara så friskt som möjligt. Och eventuella framtida barn.
Så det är ju jättebra att de verkligen kollar upp det, för hennes (och vår) och eventuella syskons skull.
Men ja, hon verkar må strålande.
 
Nej, det lär hon inte ha. Men det känns ju ledsamt ändå såklart. Man vill ju helst att ens barn ska vara så friskt som möjligt. Och eventuella framtida barn.
Så det är ju jättebra att de verkligen kollar upp det, för hennes (och vår) och eventuella syskons skull.
Men ja, hon verkar må strålande.

Ja såklart! Menade inte att låta som att jag viftade bort det, självklart vill man att barnen ska få vara friska ♥️ Vår äldsta har ju nyligen fått diabetes och det är en sorg, hur bra det än går. Hoppas att de fortsätter att inte hitta något avvikande!
 
Jag är numera tillsvidare-anställd och har en massa semesterdagar att ta ut. Det innebär att jag kommer vara hemma en del dagar med E. Hon kommer nämligen bara gå 4 dagar i veckan fram till årsskiftet. Och eftersom jag har så många semesterdagar så kommer jag även lägga en del vid hennes inskolning. Kommer vara så skumt eftersom jag började jobba i februari efter att ha varit föräldraledig på halvtid från hon föddes då jag pluggade. Herrejösses, vilken semester det blir :crazy::rofl:
 
Jag är numera tillsvidare-anställd och har en massa semesterdagar att ta ut. Det innebär att jag kommer vara hemma en del dagar med E. Hon kommer nämligen bara gå 4 dagar i veckan fram till årsskiftet. Och eftersom jag har så många semesterdagar så kommer jag även lägga en del vid hennes inskolning. Kommer vara så skumt eftersom jag började jobba i februari efter att ha varit föräldraledig på halvtid från hon föddes då jag pluggade. Herrejösses, vilken semester det blir :crazy::rofl:

Jag insåg för någon vecka sedan att jag glömt ta några veckor semester i sommar istället för FL. Plus att jag har 20 dagar sparade sen förra året 😅🙈
 
Jag insåg för någon vecka sedan att jag glömt ta några veckor semester i sommar istället för FL. Plus att jag har 20 dagar sparade sen förra året 😅🙈

Får ni spara hur mycket ni vill varje år? :)
Vi får spara allt över 20, dvs vi måste ta ut 20 dagar. Då jag får 31 nya dagar vid årsskiftet så kan jag lika gärna ta ut det alla årets dagar så mannen också kan spara lite föräldradagar.
 
Får ni spara hur mycket ni vill varje år? :)
Vi får spara allt över 20, dvs vi måste ta ut 20 dagar. Då jag får 31 nya dagar vid årsskiftet så kan jag lika gärna ta ut det alla årets dagar så mannen också kan spara lite föräldradagar.

Nej vi får spara 20 per år. Bryt vid årsskiftet. Så jag har en del att göra av med innan dess :p
 
Snacka om att A blev nöjd när han lärde sig gå :) Så stolt! Nu tar han sig fram gåendes runt i hela huset och även utomhus om han är barfota. Skor är lite klurigt än så länge.

I övrigt dreglar han absurda mängder, det borde verkligen inte vara fler tänder på gång nu så jag fattar inte riktigt varför :p
 
Snacka om att A blev nöjd när han lärde sig gå :) Så stolt! Nu tar han sig fram gåendes runt i hela huset och även utomhus om han är barfota. Skor är lite klurigt än så länge.

I övrigt dreglar han absurda mängder, det borde verkligen inte vara fler tänder på gång nu så jag fattar inte riktigt varför :p
Hur många tänder har A? :)

Lilla E fick ju 6 tänder på ganska kort tid kring 8 månader men sen har det varit stilla på den fronten. Får se när resten dyker upp. Storebror hade fått de flesta tänderna vid förskolestart vid 18 månader men detta verkar vara ännu en grej där syskonen skiljer sig radikalt åt :D
 
... men detta verkar vara ännu en grej där syskonen skiljer sig radikalt åt :D
Tålamod är för övrigt en annan. lilla E har hittills enormt fokus och kan sitta länge och pilla med en och samma grej. Nu imorse har hon lekt med "megabloks" (tänk ännu större typ Lego än Duplo) och trots i princip obefintlig framgång när det gäller att sätta ihop klossar har hon snart ägnat en halvtimme åt att försöka få ihop två av dem. Storebror hade antagligen slängt dem all världens väg i frustration för länge sen, när han var i samma ålder :p
 
Hur många tänder har A? :)

Lilla E fick ju 6 tänder på ganska kort tid kring 8 månader men sen har det varit stilla på den fronten. Får se när resten dyker upp. Storebror hade fått de flesta tänderna vid förskolestart vid 18 månader men detta verkar vara ännu en grej där syskonen skiljer sig radikalt åt :D
Åtta stycken har han, fyra uppe och fyra nere. Första kindtänderna borde inte dyka upp än på några månader enligt vad som verkar vara vanligt. Å andra sidan har jag hört om barn som inte fått några tänder alls förrän vid 18 månader så det kan vara väldigt olika.
 
Hur är det med separationsångest för era höstbebisar?

Här hoppas jag vi har nått någon slags peak för A är helt otroligt klängig på mig och blir helt förtvivlad om han inte vet var jag är. Gråter hysteriskt om jag går hemifrån , ibland lugnar han ner sig men ibland är han ledsen hela tiden (även om jag är borta 1-2 timmar). Vill ofta sova med bröstet i munnen hela natten. Det börjar bli ganska tärande och dessutom så himla jobbigt att se honom så ledsen och förtvivlad :( ❤️
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
1 085
Senast: Badger
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 230
Svar
1 762
· Visningar
93 074
Senast: sthu
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 583
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Presentation och frågor 💖🦄
  • Föl 2020
  • Insektsspray

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp