Bukefalos 28 år!

Höt luktar svampaktigt...

B

**BORTTAGEN**

Vad är det då? Det är rundbalshö, ser fint ut men luktar som sagt lite svampigt... :crazy:
 
Det är svårt att torka rundbalshö vad jag vet.. Så det är ju lättare att det bildas mögel också.. Om jag vore du skulle jag nog vara lite skeptiskt även till de andra balarna.. En hygienisk analys kanske kan vara på sin plats? Det kan vara mögelsvampspåverkat även om det ser fint ut, tro mig jag vet! Har sett flera partier hö, varav ett som hade kanonvärden och luktade så gott och var jättegrönt och fint, men som hade massor av mögelsvamp.. :(
 
Förmodligen inte bra i alla fall. Det är rundbalar och de kan ju vara lite sådär ibland. Har kasserat denna, ska lämna tillbaka den till bonden, jag fick byta mot en ny om det var någon som var dålig. Men jag ska nog försöka få tag på småbalar när dessa är slut, det ska visst vara lite bättre kvalitet på dom.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 039
Senast: mily
·
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
865
Senast: Zacci
·
Kropp & Själ Senaste tiden tycker jag att jag har börjat lukta illa så fort oavsett hur ofta jag duschar. Svettas inte mer men svetten luktar...
Svar
15
· Visningar
948
Senast: tuaphua
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 499
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp