Bukefalos 28 år!

Höt luktar svampaktigt...

B

**BORTTAGEN**

Vad är det då? Det är rundbalshö, ser fint ut men luktar som sagt lite svampigt... :crazy:
 
Det är svårt att torka rundbalshö vad jag vet.. Så det är ju lättare att det bildas mögel också.. Om jag vore du skulle jag nog vara lite skeptiskt även till de andra balarna.. En hygienisk analys kanske kan vara på sin plats? Det kan vara mögelsvampspåverkat även om det ser fint ut, tro mig jag vet! Har sett flera partier hö, varav ett som hade kanonvärden och luktade så gott och var jättegrönt och fint, men som hade massor av mögelsvamp.. :(
 
Förmodligen inte bra i alla fall. Det är rundbalar och de kan ju vara lite sådär ibland. Har kasserat denna, ska lämna tillbaka den till bonden, jag fick byta mot en ny om det var någon som var dålig. Men jag ska nog försöka få tag på småbalar när dessa är slut, det ska visst vara lite bättre kvalitet på dom.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag åt pasta med pesto och tomater. Tyckte det smakade lite som stallukt. :confused: Brukar ni också uppleva att saker smakar eller...
2
Svar
24
· Visningar
818
Senast: sjoberga
·
Hemmet Jag flyttar in i min nya lägenhet idag, och kylskåpet luktar illa 😖 finns det några fler knep än ättika för att få bort det? Är...
2
Svar
24
· Visningar
970
Senast: hastflicka
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 039
Senast: mily
·
Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 169
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp