Jag kom in och ska nu fejsa min största fear.
Vad har du sökt?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kom in och ska nu fejsa min största fear.
Jag har sökt Sjuksköterskeprogrammet i Linköping och är rätt säker på att jag kommer in. Igår fick jag en lägenhet på förstahandskontraktoch allt känns väldigt kul och spännande. Längtar!
C-uppsatsen inom mitt programVad har du sökt?Eller alltså, vad kom du in på?
![]()
C-uppsatsen inom mitt program. Som jag förut inte slutförde pga dåligt mående, och sedan har jag haft en massa roligt för mig istället, som jobb och resor. Men nu ska skiten bli klar!
![]()
Tack!I see! Starkt gjort att ta tag i det igen, inte alla som skulle göra det![]()
Reservplats 1. SERIÖST?! VAD ÄR DET HÄÄÄÄR?! GE MIG MIN PLAAAATS
Vågar jag räkna med att komma in?
Det som gör mig tveksam är att det bara är 15 personer i min antagningsgrupp. Hade känts bättre om det varit 50Du kommer in. Grattis!
Nämen! Det låter ju helt fantastiskt lovande! Måste bara lösa bostadsproblemet nu då, om det inte går att fixa till med den lägenheten jag har på gång sen innan.@cili - Du borde komma in! Det var folk som kom in efter ha vart på 20:e plats nånting när jag började plugga. Välkommen till ett roligt yrke
Jag kom in på kardiologi-kursen efter att ha blivit bortlottad två gångeroch sen kursen kost vid träning
![]()
Haha ja jag kan tänka mig det! Var det i Göteborg du läste förresten?Jag tror det blir tufft första året, jag läste 150% sista året men då hade jag examensarbetet och kurser med inte så många föreläsningar. Första terminen framförallt gick en massa energi åt bara till att lära sig hitta till alla lokaler :P
Jag har ju bara gymnasiet att jämföra med (har ju bara läst på distans samt enstaka kurs på plats förut), där satte dom alla elever i gymnastiksalen och gjorde just precis sådär (fast det var nog bara ettorna?). Kan ju bara tänka mig hur lång tid det skulle ta med den mängden folk jag fått för mig att det är@cili Kanske inte just 1000 personerMen ungefär så har det gått till på alla upprop jag varit på
(3 olika universitet/högskolor)
Det som gör mig tveksam är att det bara är 15 personer i min antagningsgrupp. Hade känts bättre om det varit 50
Men det har ju faktiskt varit reserver som kommit in på HP alla tidigare år, så det ska väl förhoppningsvis vara så nu också.
Dock förbannat sugigt att inte ha ett antagningsbesked att visa upp, för nu får jag förmodligen inte den lägenheten som var klar i övrigt. Hon får bara hyra ut den till folk som studerar på GU eller Chalmers - och jag kan ju inte komma med ett intyg på att jag är reservMina fristående kurser är på andra skolor (distans).
Nån som har nåt tips där?
Gah, säg inte sådär!Förstår att du inte vill ropa hej i förskott men du kommer in, helt övertygad. Såvida inte skolan gjort ett väldigt stort överintag?