Hollywoodfruar - the Robinson Edition (ulvlek)

Jag måste säga att @Blacksmithfarm s spel som borgmästare och tjuv var kreativt! Vilken oreda tjuven ställde till med!:laugh:

Hennes outning av mig var riktigt snygg - såklart ville hon ju tala om att ulvarna skulle ge fan i att försöka käka mig.

Jag nojade på riktigt att hemlig var god (till och med byfåne) och hade siat bsf som god och det var därför det ödesdigra inlägget innehöll att bsf var geniunt god. Jag tänkte att efter lynchstoppet och om hemlig varit god hade det varit svårt att inte tro att bsf var god
 
Antar att de flesta redan förstått att jag var ElenaBelle. Jag tänkte på att någon hade en teori om att ulvarna inte ville bli BM eftersom den riskerade att bli siad.

Jag tänkte så här: Även om Sasse blev siad så skulle det ändå ta två lyncher att få ut henne, vilket gav oss ett extra tillfälle att käka.
 
Antar att de flesta redan förstått att jag var ElenaBelle. Jag tänkte på att någon hade en teori om att ulvarna inte ville bli BM eftersom den riskerade att bli siad.

Jag tänkte så här: Även om Sasse blev siad så skulle det ändå ta två lyncher att få ut henne, vilket gav oss ett extra tillfälle att käka.
Yey! Jag är så dåligt på såna häringa andra-nick. Ankan kom jag ju ihåg från förra gången och det var ju rätt uppenbart :p
Men jag gissade rätt på dig :love:
 
Tack Paddi och tack alla! :love: Var roligt att få komma tillbaka som B2 och få vara med och leka så länge!
Tack för att du var en fantastisk ersättare! :love: Jag hade aldrig lyckats hänga med i det här tempot, så var riktigt glad över det bytet.

Tack alla för en underhållande lek! Men skulle vilja veta vilka som döljer sig bakom alla alteregon?

Och @hemlig - räkna med att jag kommer fortsätta misstänka dig från början efter detta! :mad:
 
Tack för att du var en fantastisk ersättare! :love: Jag hade aldrig lyckats hänga med i det här tempot, så var riktigt glad över det bytet.

Tack alla för en underhållande lek! Men skulle vilja veta vilka som döljer sig bakom alla alteregon?

Och @hemlig - räkna med att jag kommer fortsätta misstänka dig från början efter detta! :mad:
mitt vet du väl iaf?:D
 
Antar att de flesta redan förstått att jag var ElenaBelle. Jag tänkte på att någon hade en teori om att ulvarna inte ville bli BM eftersom den riskerade att bli siad.

Jag tänkte så här: Även om Sasse blev siad så skulle det ändå ta två lyncher att få ut henne, vilket gav oss ett extra tillfälle att käka.
jag tror jag gissade det rätt tidigt . dag 2 eller 3 kanske? kan kolla med PM en när det var.
GW tror jag att jag knäckte direkt det anmälde sig :D
 
Ang alteregon så påminner jag om att alla kanske inte vill bli avslöjade, så även om man tror sig kommit på vilka de är, så tycker jag man kan låta dem välja att berätta vem som ligger bakom dem eller inte :)

Sedan är väl vissa mer anonyma än andra ;) :p
 
Tack för att du var en fantastisk ersättare! :love: Jag hade aldrig lyckats hänga med i det här tempot, så var riktigt glad över det bytet.

Tack alla för en underhållande lek! Men skulle vilja veta vilka som döljer sig bakom alla alteregon?

Och @hemlig - räkna med att jag kommer fortsätta misstänka dig från början efter detta! :mad:
Du misstänker alltid mig oavsett vilken roll jag har :p
 
Det jag ABSOLUT inte förstod är hur kunde hemlig och bsf hitta varann?

Tjuven hade ju kammat noll innan hon bestal mig.
Låter paow svara på detta:
Haha, öh...? Hittade varandra? :o :rofl:
Jag hade totalt noll koll på vilka som var mina kollegor. Jag gick all in för att sabotera. Hade tänkt stoppa paow/hemlig-lynchen först, men fegade ur där (grämde mig på det sedan...)
Så när jag kände att jag behövde spela skum för att inte bli käkad av ulvarna så snappade jag upp hemligs godförklaring av mig. Den var precis vad jag behövde. Jag använde det för att jag ville bli lagom misstänkt så att jag inte skulle bli käkad innan jag fått chansen att hjälpa ulvarna genom att stoppa en lynch.
Jag tänkte att en stoppad lynch ger ulvarna en extra käkomgång - sedan blev det ju misslyckat käk den natten men i alla fall... Så det var ren och skär tur att jag faktiskt räddade en ulv.


Knappast va :angel:

Men jag tyckte det var bra att ni, goda sidan, outade BSF till oss :laugh: :p
:p

Mig kunde ni väl omöjligt ha missat?

Bsf outade ju att hon var påkommen och att det var jag som kommit på henne ->ej lämpligt käk
Ja, det tyckte jag nästan att jag var övertydlig med...

Jag godförklarade BSF utan att veta, tyckte hennes inlägg lät som en god och tänkte att om jag verkar veta det så lägger det mig åt det goda hållet.
Sen råkade jag skriva det där sammanfattande inlägget - men det kan vi glömma nu va? :angel:

Vi missade det :)

@Blacksmithfarm Hittade du oss? Hur i så fall?
Nope. Jag famlade i det blå - men tänkte att ju mer jag saboterar och drar blickarna till mig, ju längre kan ni gömma er. Lyckades ju faktiskt få dem att slösa en lynch på att rösta ut mig istället för att leta rätt på någon av er, det är jag nöjd med :D

Funderade lite på att du nominerade mig till BM, men reflekterade inte så mycket över det...

Jag trodde ju att bollen__ var brevis efter denna infon, med ElenaBelle som andra kandidat......iom att hon inte hann in och rösta:angel:

Aha! Det var dig Bsf skrev om? När hon skrev att Lena inte var den första.. :p
Japp, jag fick en notis om att Q citerat mig, men det inlägget var visst ändrat :p ;)

Jag måste säga att @Blacksmithfarm s spel som borgmästare och tjuv var kreativt! Vilken oreda tjuven ställde till med!:laugh:
Det var tanken :D

Hennes outning av mig var riktigt snygg - såklart ville hon ju tala om att ulvarna skulle ge fan i att försöka käka mig.

Jag nojade på riktigt att hemlig var god (till och med byfåne) och hade siat bsf som god och det var därför det ödesdigra inlägget innehöll att bsf var geniunt god. Jag tänkte att efter lynchstoppet och om hemlig varit god hade det varit svårt att inte tro att bsf var god
Tack :D Jag hade som sagt noll koll på hemligs röst så du skulle mycket väl kunna haft rätt där. :p


Men jag hade missat det där med lyckade tjuverier - och frågade inte LL förrän igår:banghead: så jag missade en tjuverichans tyvärr...
 
Låter paow svara på detta:

Jag hade totalt noll koll på vilka som var mina kollegor. Jag gick all in för att sabotera. Hade tänkt stoppa paow/hemlig-lynchen först, men fegade ur där (grämde mig på det sedan...)
Så när jag kände att jag behövde spela skum för att inte bli käkad av ulvarna så snappade jag upp hemligs godförklaring av mig. Den var precis vad jag behövde. Jag använde det för att jag ville bli lagom misstänkt så att jag inte skulle bli käkad innan jag fått chansen att hjälpa ulvarna genom att stoppa en lynch.
Jag tänkte att en stoppad lynch ger ulvarna en extra käkomgång - sedan blev det ju misslyckat käk den natten men i alla fall... Så det var ren och skär tur att jag faktiskt räddade en ulv.



:p


Ja, det tyckte jag nästan att jag var övertydlig med...




Nope. Jag famlade i det blå - men tänkte att ju mer jag saboterar och drar blickarna till mig, ju längre kan ni gömma er. Lyckades ju faktiskt få dem att slösa en lynch på att rösta ut mig istället för att leta rätt på någon av er, det är jag nöjd med :D

Funderade lite på att du nominerade mig till BM, men reflekterade inte så mycket över det...




Japp, jag fick en notis om att Q citerat mig, men det inlägget var visst ändrat :p ;)


Det var tanken :D


Tack :D Jag hade som sagt noll koll på hemligs röst så du skulle mycket väl kunna haft rätt där. :p


Men jag hade missat det där med lyckade tjuverier - och frågade inte LL förrän igår:banghead: så jag missade en tjuverichans tyvärr...
Jag vill nog utnämna dig till lekens bästa spelare. :rofl: Du måste ju haft hur kul som helst. :up:
 
fast just jag menade ju att det var spioninfon som var ditt "testamente" vilket @fio ju förstod korrekt :)
Jag får ju hålla med professorn att spioninfo aldrig kan vara ett testamente, så som begreppet ofta används. Ett testamente är öppet för alla att se och tolka. Optimalt är det den information spelaren har fått genom sin roll men skrivet så att det ser ut som ett vanligt teoriinlägg för blotta ögat, men blir tydligt när spelarens roll avslöjas.
 
Jag är väldigt nöjd med min röstrad :D Trots att jag egentligen hade noll koll :p

Tack @Paddington för en riktigt rolig lek! Det är kul när det blir en lång lek! :bow:

Kan också avslöja att jag bad LL meddela ulvarna att jag anmälde mig frivilligt som käk :angel:
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar! Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
21 533
Senast: LenaH
·
Tjatter Äntligen! Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition...
85 86 87
Svar
1 737
· Visningar
61 006
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp