Holsteiner

M

Mathilda

Hej
Jag undrar om det finns olika sorters holsteiner. Jag har en häst med holsteinerblod i sig så jag undrar hur man vet vad hon tillhör för typ.

Skulle vara jättesnällt om någon ville svara på detta.
 
Jag blev lite nyfiken, vad har din häst för holsteiner-blod i sig ?
Min häst har en holsteiner-pappa, nämligen.
Har aldrig hört talas om olika typer av holsteiner, men det innebär ju inte att det inte finns :smirk:

bibban
 
Morfan är holsteiner och heter Moltke I. Jag fick en fråga häromdan om var det var för holsteiner i henne och då började jag undra.
 
Det kanske var vilken hingst som låg bakom de var nyfikna på.
Det finns ju olika stora linjer, tex hästar med Cor de la Bryere bakom sig, eller någon annan av de stora holsteiner hingstarna.
Det finns ju även hoppavlade linjer och dressyravlade linjer.
Har du varit inne på holsteinerförbundets hemsida och tittat ?
www.holsteiner-verband.de

bibban
 
Ja, jag misstänker att det kan ha varit så dom menade. Tack så mycket för hemsidetipset.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej hej! Jag är en otroligt barnkär person som vill ha egna barn i framtiden. Men jag har skolios. Jag vet själv hur det påverkar en...
Svar
4
· Visningar
828
Senast: Görel
·
Avel Jag har för första gången snubblat över primitive traits och primitive breeds/primitiva egenskaper/raser på häst och undrar om någon...
2
Svar
34
· Visningar
2 530
Senast: ameo
·
Tjatter Hej! Vi är ju på ett diskussionsforum så jag undrar vad ni tycker kännetecknar en bra diskussion, både i person och på nätet. Är det...
Svar
2
· Visningar
213
Senast: Dentaku
·
Hästvård Hej! Jag undrar över en sak. Min sambo jobbar på ett stort värmeverk och de använder ren beckolja i sitt jobb. Jag har kollat på ren...
Svar
2
· Visningar
425
Senast: Empalie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp