Hon har sålt min häst!!!!

Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Hoppas att de går vidare för dig, synd att du inte får direkt nån hjälp från myndigheter o polis

Håller tummarna för dig!!!! :)
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

STC (och SGs) register är inget av juridiskt värde. Reglemente säger att ägarbyten skall registreras men det är för att STC/SG skall kunna fakturera anmälningsavgifter och tex ATG-kliniks fakturor som dras direkt på hästägarkontot. Det är många som glömmer att skicka in försäljningsanmälan när hästarna säljs i flera led som ridhästar. På försäljningsanmälan är det bara företrädaren som skall skriva under.
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

*Tar sista knappen*

Ägarbevis har jag + pass + kontrakt där det står att jag o min Xkompis köpte henne och för hur mycket.

Jag hoppas innerligt att jag får veta vart hon. Har hon det bra hos någon får hon stanna men detta är ju mer principen att man säljer inte något som inte är ens eget.

mvh jessica

Tack för alla PM :)
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Så fruktansvärt allt detta ska vara.
Hoppas allt löser sig tillslut och ge aldrig upp hur jobbit de än kan vara.
Sen åxå, jag tror inte hästen har bytt namn, för de kostar för en travare att byta namn. Såvitt dom inte har bytt namn och inte kontaktat STC.

Ge inte upp, vi på buke står bakom din rygg och stöttar dig ifall du vill ramla...
Vi kommer att hålla ditt hopp uppe.
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Usch, vilken historia. Hoppas allting löser sig på bästa sätt, sluta inte kämpa!!

//Phillippa, som aldrig skulle våga dela någonting med någon :S
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

*kl*

Men hur går det för dig???

Hoppas att du har fått lite positiva besked eller kanske rent av fått reda på vart hästen befinner sig!:bow:
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

*Tar sista knappen*

Ägarbevis har jag + pass + kontrakt där det står att jag o min Xkompis köpte henne och för hur mycket.

Jag hoppas innerligt att jag får veta vart hon. Har hon det bra hos någon får hon stanna men detta är ju mer principen att man säljer inte något som inte är ens eget.

mvh jessica

Tack för alla PM :)

Mao så är det du som har dom "riktiga" ägarpapprena, då din kompis knappast kan visa upp ett köpekontrakt där du har skrivit under, och iom att du stod som delägare när ni köpte hästen måste du även skriva under när den säljs.

Skulle försöka hitta hästen, och när den är hittad ringer du polisen och säger att du har hittat din stulna häst, och med stöd av dina papper åker ni dit och hämtar den helt enkelt, den nuvarande ägaren kan ju inte visa upp något giltigt köpekontrakt?

Hoppas det löser sig...

/ Fredrik
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

En bekant gick till kronofogden/tinget för en tjej som inte betalat hö för 600kr.. Tycker det var helt rätt, man ska inte låta folk smita undan med vad som helst..

Vägrar polisen hjälpa till så säg att då hämtar du hem hästen själv.. Då lär det ju iaf bli ett jävla liv... Du vinner nog kampen om hästen i slutändan men kanske åker dit själv för egenmäktigt förfarande? Om du nu skulle tycka att det vore värt det.. :) Jag med mina principer hade antagligen gjort nåt sånt haha... :D

Du kan ju även prova att prata med dom nya ägarna och förklara hela saken.. Är dom oskyldiga går dom kanske med på att lämna tillbaka hästen till dig om du betalar tillbaka det dom gav för den, sen kan du driva målet mot din s.k. "kompis" vidare utan att behöva oroa dig för hästen...

/ Fredrik
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

För det första måste jag bara nämna hur dum man kan vara att inte skriva kontrakt, även om ni är kompisar? Är ni kompisar, lär ni också känna till varanndras sätt att vara och du, om nån borde räkna med att liknande fall är vanliga, men det här hjälper ju såklart inte, ni var ju trots allt kompisar och detta kommer aldrig hända igen.. not..

Sedan är det också så att den som har papprena är ägare på hästen. Såvitt jag vet, så kan du försöka luska upp var hästen är för att sedan hämta hem den, du har papprena = du är ägare, så har det alltid varit. Står du som ägare på den på STC? Den borde ju vara reggad. Står du dessutom så ägare så finns det inget som säger, varken skriftliga kontrakt eller något överhuvudtaget som säger att hästen inte är din, för då har hon i princip sålt en stulen häst, som i detta fall är din stulna häst.

Jag hade polisanmält, testa det!

Lycka till!

fanns det inget kontrakt?jag tyckte mig läsa att det fanns ett även om det var ett hemmaknåp...
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Ja, herregud vilka människor det finns!
Någon som känner något "trevligt" motorcykelgäng! :devil:
Har du fått hennes adress så åk dit och ställ henne mot väggen. Ta med dig någon (o)trevlig person oxå.
Lycka till
Ponnymorsan som numer inte delar något eller säljer på avbetalning eller lånar ut på foder eller....
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Hej!

Har läst tråden...
Ursch va jobbigt...
Undrar hur det går för dig????
Lycka till och hoppas att allt löser sig...

Mvh

Carro
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

har det hänt något mer?nyfiken på hur det går..Vilket människor det finns!!:mad: ge inte upp!
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

hur går de?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Jag tror inte att hon kan göra en dublett på passet. Då måste dom ha ägarbevis och kontrakt på att dom äger hästen. Min häst hade inget pass när jag köpte honom, ägarn sa att det finns men när jag ringde till STC så fanns det inget på honom! Så när jag skulle fixa ett så fick jag visa både ägarbevis och kontrakt!

Hoppas att du hittar pållen å att allt löser sig!
Fäljer denna tråden i väntan på uppdatering!
 
Sv: Hon har sålt min häst!!!!

Nu ska jag vara väldigt okunnig en stund...

Jag tänker att om det är en travhäst kanske man kan se någonstans var den startar osv. OM det är så kan det ju ge en vink om var hästen har hamnat?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 130
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 515
Senast: Blyger
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
968
Senast: Lutten
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
399
Senast: Coras star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp