Hööks-en riktig kopia :P

Sv: Hööks-en riktig kopia :P

många grejer var ju inte alls särskilt lika tycker jag.

haha, fast vissa saker var ju inte lika öht, som grimman. Men hööks är väl inte mkt väre än andra företag o jag tycker det kan vara bra med budget alternativ om det är inte är för extremt.

Att Hööks kopierar är väl knappast någon nyhet.
Dock finns det väl saker jag ändå köper där, så som ridbandage och ridstrumpor.

jag tycker inte att det är så mycket copy..
benskydden tex finns ju i massor av olika märken, samma med chapsen.
ähh..

jag tycker inte att det är kopior, bara aningen lika =)

Jag tycker faktiskt hööksgrimman var mkt snyggare än jwgrimman:p

Annars, jag tycker hööks ide är bra, liknande varor till lägre pris;)
Det är väl sånt de flesta lågprisklädkedjor kör med (gina, vero moda , h&m osv) och det är väl tur för de flesta människor som inte har råd med märkeskläder=)
Tyvärr lyckas väl inte hööks jätteofta:angel:
Jag hade absolut handlat där om de hade haft hållbara snygga saker, nu vänder jag mig hellre till hansbo, jacson tex om jag behöver köpa ngt till lägre pris.

men deras kopia på lapeltäcket har de lyckats med tycker jag, det bruna skulle passa finfint på min tjej!

De får gärna göra kopior på OStränsen:angel:
rundsydda träns med breed nosgrimma.

Jag skulle vilja bli designer på hööks, jag skulle göra massa snyggt:banana:

för oss som inte har så mycket pengar bryr man sig inte så ofta vad det är för märke bara det är hållbart och någerlunda snyggt, men det känns som att man blir utskrattad så fort man har en "kopia" av ett jätte känt dyrt märke, varför ska det vara så?

tycker det flesta av hööks grejor är faktist bra och jag har inte blvit besviken på något jag har köpt där ifrån.

dock vet jag inte vad jag skulle vilja se att dom "kopierade" här näst.

De har ingen designer, bara en som går omkring med kamera på alla mässor!!!!!!!

Pullartränset med strass har de ju snott helt totalt rakt av från ett annat märke (kommer inte ihåg vad det heter just nu, har bild på det någonstans) där det tränset kostar typ 2000 kr.

Leta efter Tolgas saker, så hittar du ännu fler likheter. ;)

haha, ja kopior gör dom verkligen :rofl:
men jag tycker det är bra med budgetalternativ! :idea:

Jag tycker inte några av grejorna var speciellt lika, jag menar en grimma ska väl likna en grimma. Vem kom på grimma? För alla har härmat honom/henne i sådana fall. Är det inte många sadlar som är lika.. jag menar tex dressyr sadlar alla har ju långa kåpor..;)

Senast ändrad av en moderator:

för oss som inte har så mycket pengar bryr man sig inte så ofta vad det är för märke bara det är hållbart och någerlunda snyggt, men det känns som att man blir utskrattad så fort man har en "kopia" av ett jätte känt dyrt märke, varför ska det vara så?

tycker det flesta av hööks grejor är faktist bra och jag har inte blvit besviken på något jag har köpt där ifrån.

dock vet jag inte vad jag skulle vilja se att dom "kopierade" här näst.

:bow::bow::bow: Tack! Jag tycker att det är skitbra att det finns alternativ från Hööks! Jag har MASSOR med grejer där i från!
Bla. Clinchertränset+förbygeln
Chapsen + skor
Ridbyxor (supersköna helskodda!)
Stallinredning
Har beställ dendär "nya" höst jackan (vad den nu hette)
Boots osv.
jag skäms inte ett dugg för att jag inte äger ett träns för 3500-4000 minst.
Men jag arbetar ju heltid och sponsarar mig själv :rofl: och tävlar o tränar rätt mkt, vill hellre göra det än köpa skitdyr utrustning. Äger visserligen lite dyrare "äkta" prylar också, men dom törs jag knappt använda....

Senast ändrad av en moderator:

Varför tror alla att Hööks tillverkar och designar alla saker själva?

Claridge House, Gold Medal, EquiGuard, ThermoMaster, Equilibre, HorsePower mfl är fristående märken precis som Stübben, Jacson, Thorowgood osv. Skillnaden är att Hööks råkar vara ganska ensamma om att marknadsföra dem i Sverige...

Horsehead och CRW är väl dock deras "egna" varumärken.

Dessutom har väl knappast de dyra designermärkena patent på sina varor, för då skulle de ju knappast säljas som de gör. Så vad är problemet?

Vissa saker är ju lika men vissa saker måste ju se ut på ett spec sätt för att fylla rätt funktion och se bra ut.

Tex shortchapsen/leggingsen, de var inte spec lika och att de är gjorda av läder och har en liten knapp på sidan är väl ingen direkt kopia.

Grimman var ju heller ingen kopia. Färgerna ser bra ut tillsammans, det kanske inte alls var någon tanke att kopiera bakom.

Visst är det lite tråkigt att det blir budgetkopior på dyrare märken men ändå smart av företagen som gör kopiorna. Många köper dem ju! Det kan man inte sticka under stolen med. Bra alternativ för de som inte har råd med, eller vill köra, de dyrare märkena.

Jag tycker faktiskt Hööks har vissa bra saker med, även om jag inte handlar där spec ofta.

Jag kan hålla med om att hööks kopierar än del, men på hur många sett kan man igentligen sy en grimma? :p Är alla svarta kopior från ett dyrare märke?
och den där hjälmen är för övrigt en kopia av Euro Lite och inte GPA :angel:

Ja, Hööks kopierar en del en del bättre och en del sämre versioner.
Jag tycker det skulle vara kul om de kopierade GPA hjälmarna. :angel:

igentligen spelar de väl ingen roll att dom copy lite grejor från andra, tycker inte hellre några va så lika plus att de inte är BARA hööks som har liknande grejor finns dyra hästaffärer som har liknande saker o de flesta är säkert copy från någe.

men som sagt tkr ja de är bra att hööks finns, dom har hyffsad kvalitet på grejorna och billigt desutom, inte för ja handlar där så ofta, mest slit o släng hemma grejor och då är hööks perfekt

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
495
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
460
Senast: warg
·
Gravid - 1år Någon som gjort det eller funderar på det? 😊 Vore superkul att se bilder och/eller höra era tankar och idéer kring det. En av mina...
Svar
18
· Visningar
1 120
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 078
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka