Hööks-en riktig kopia :P

Sv: Hööks-en riktig kopia :P

Har fått fatt i några utländska kataloger och där fanns det massor med grejor som är exakt likadana som dom som H***s säljer under sina namn...

Att den sen fanns ännu mer prylar i samma design som ännu (??) inte kommit in hos H***s är en annan femma :angel:

en del grejer är ju lite rip-off på ex. scapa, hervé godignon osv...
och det är ju lite löjligt, det håller jag med om.

men typ equiguards senskydd, crw ridstövlar & chaps... såna grejer går ju inte att utforma på så många sätt direkt... så det är väl egentligen inte att klassa som kopia, bara samma modell.

tl

tycker det är super att de görs "kopior".

varför måste man köpa dyra märken till hästen? har alltid köpt mina saker på hööks och börjes och det har alltid gått utmärkt med de sakerna.

hur många av oss köper allt "äkta" till hemmet och oss själva?

Grimman, schabraket och hoppsadeln var ju inte alls lika, allra minst schabraket, dessutom hur många liknande finns det inte? Handskarna ser väl likadana ut som alla andra handskar av MÅNGA fler märken än bara Roeckl.
Det som är en kopia rakt av är ju i så fall det där tränset med "klinker".

Horsehead och CRW är väl dock deras "egna" varumärken.

Horsehead är också ett friståendemärke, fanns bla annat mycket i Norge förr, om man ska gå efter vad jag har läst. :)

Jag tycker Hööks har mycket bra produkter men tyvärr så drar jag mig lite för att köpa där... Dels tycker jag inte det är så himmla billigt alla gånger och hur många snygga schabrak det än finns där för cirkus 200 spänn så har de usel passform och lägger sig pladask under sadeln... Nästa schabrak ska jag kosta på lite mer och istället få en hållbar passform. :) Dock så är mer än hälften av mina schabrak från Hööks...:angel::o
träns och sådant är ju faktiskt ganska hållbart, om man bprtser en del från färgen. :p

Jag ser inga fel i att handla från Hööks, men det är sällan JAG hittar något att köpa där. o det är sällan de gör något som är riktigt snyggt, men hittar jag ngt som är det så köper jag ju såklart..
men jag tycker att man lika gärna kan handla på Gekås där de inte ens försöker göra kopior utan det bara är billiga "märkelösa" saker..
(vissa är ju samma som tex en del täcken men några hundringar billigare o utan "Showmaster" märket eller vad det nu kan vara..

Tycker faktiskt inte att sakerna var så lika...
När jag är på Hööks och handlar så struntar jag i om de har försökt härma nåt annat märke. Jag köper det jag tycker är snyggt.

Bra ställe att handla sådant som inte måste vara av bästa kvalitet, dock inte sagt att det finns en del bra grejer. Jag väntar fortfarande på att mina hööksskydd ska ta slut så jag har en bra ursäkt att köpa nya:angel::D Men jag skulle aldrig köpa en sadel eller ett utetäcke där som exempel. Tycker däremot inte att sakerna i exemplet var så lika. Hur många sätt kan man göra vissa av de sakerna på? Det jag väntar på att dom ska kopiera nu är eskadrons höga baksenskydd, och deras grå "senskydd som går runt om" (någon som vet vad jag menar?:smirk:) Har inte vett att lägga en tusenlapp på två skydd!

*knapplån*
Visst har de en del saker som är "kopior" men jag tycker ändå de har en hel del fina saker inne nu. Och tycker de är ett bra lite billigare alternativ!

Jag har mest dyrare "märkes" grejer och har inte handlat på hööks på många år, men nu är jag faktiskt sugen på både clinchertränsen+ förbygel, ylleridtäcket de röd/blå/vita grimmorna och det bruna fleecetäcket...Hoppas dock på att jag kan åka ditt så jag får klämma lite innan jag bestämmer mig.

Har faktiskt haft träns från hööks i helt ok läderkvalité och stall och ridtäcke borde funka bra även om kvalitén inte är topp.

Till slikknad från flera andra är jag däremot nöjd med mina TM täcken jag köpte för några år sen. Köpte två Superfit rain på rean ca 400 per täcke. Och de har funkat kanon och är riktigt snygga (svart/silvergrå)

För det första så var det mesta inte ens likt, och för det andra så är det ju just det här som Hööks gör. Meningen är ju att man ska få saker som ser dyra ut (dvs som ser ut som märkessaker) för mindre pris.

Jag har chlincher-förbygeln och är jättenöjd med den :d

Den är lite stor i storleken, jag har en i ponny till både d-ponnyn och Lipizzanerskan :angel:

Håller med!

Sen är det ju det här med trender, färger osv. Saker och ting liknar varandra (inte bara för att de har kopierats?) utan för att det är det som gäller just nu. Bara o kolla klädaffärerna!

Jag tycker att minst hälften av sakerna inte ens var lik, jag menar, det finns inte många sätt att utforma ett läderchaps för att få det att ha bra passform. Tycker det är löjligt att sitta och haka upp sej på sånt och leta efter fel. Vintertäcket t.ex. var ju inte ett dugg likt.

Det är ju faktiskt sant! Ingen verkar klaga på alla som gör plattskärmar till dator och TV, men tydligen får man klaga hur mycket som helst på alla som t.ex. gör "blanka" senskydd...

för oss som inte har så mycket pengar bryr man sig inte så ofta vad det är för märke bara det är hållbart och någerlunda snyggt, men det känns som att man blir utskrattad så fort man har en "kopia" av ett jätte känt dyrt märke, varför ska det vara så?

tycker det flesta av hööks grejor är faktist bra och jag har inte blvit besviken på något jag har köpt där ifrån.

dock vet jag inte vad jag skulle vilja se att dom "kopierade" här näst.

:bow:
Jag håller helt med dig! Jag ser hellre att grejen fungerar som det är tänkt än att det är ett svindyrt märke. Har inte heller blivit besviken på Hööks grejer jag köpt, jag har köpt träns, täcken osv till mina kusar och sakerna håller än :) älskar mina ridkläder som också är köpta där :D

jag tkr faktiskt inte så mkt var så jätte likt, tkr hööks kan ha snygga grejer men jag blir så besviken på kvaliten när det gäller lädergrejer.

Tkr att deras CH sadel är mer kopia av equipe expression än Prestige GS.

andra grejer jag köpt på hööks gillar jag däremot som tex ridbyxor shabrak, grimmor täcken mm, det är bara lädret jag inte gillar som tex träns o mina shortshaps o skor jag köpte dom tappade färgen o lädret e lite hårt o lite kartong aktigt. (shapsen blev sladdriga)

Jag tkr inte man ska hänga upp sig på märket utan se till produkten, tkr många på buke är lite märkessnobbar o gärna vill visa upp det för alla andra:angel:

Jag köper det jag gillar och det kan vara både dyra o billiga grejer, vad spelar det för roll, hästen lider inte så länge det inte handlar om typ sadlar av skit kvalitet som inte passar hästen.

åhh coolt de här var mitt 777:e inlägg :P

Senast ändrad av en moderator:

*KL*
men värst vad alla var tråkiga då, ni behöver inte försvara Hööks, kan ni inte bara se det som en kul grej?
o nää allting är inte exakta kopior, men man ser ju vartifrån de hämtat sin inspiration åtminstonde...

jo visst finns det likheter absolut, men jag tkr de e många trådar som handlar om att hööks och börjes är skit o så skryter folk om sina fina märkes grejer o typ mobbar folk me billigare utrustning:D blir lite trött på alla som ska hävda sig.

asså vissa har dyra märken o vissa billiga men än sen då spelar roll, det här är inget just mot dig o din tråd visst e de lite kul att de görs kopior o så jag blir bara så trött på just snacket hööks är skit.

Vissa vill ha saker därifrån o orka höra gång på gång hööks e skit hööks e skit.

Och ja jag skriver virriga inlägg nu för jag e så jäkla trött:p

De e ju samma sak me vanliga klädaffärer de finns saker på HM som liknar de som finns på NK för att det är mode med en viss typ av grejer o då blir det att sakerna liknar varandra och det är väl toppen att det finns billiga alternativ för de som vill ha det.

:p undrar just hur alla hästmärkes bögar är till sättet i verkligheten om dom är lika trista o stela o snobbiga som de verkar man ser ju mkt ute på tävlingar.

Själv tkr jag att pluggisar och snobbar typ är det tristaste som finns jag vill ha roliga folk me lite go i:p

Får man verkligen skriva sånna här saker om ett företag? de ger ju kanske inte den bästa reklamen precis.

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
495
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
460
Senast: warg
·
Gravid - 1år Någon som gjort det eller funderar på det? 😊 Vore superkul att se bilder och/eller höra era tankar och idéer kring det. En av mina...
Svar
18
· Visningar
1 120
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 078
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka