Hööks-en riktig kopia :P

Sv: Hööks-en riktig kopia :P

ne jag förstår, de är ju lite så på buke, en börjar o alla hänger på :angel:

om man får skriva om sådana företag? tjadu, jag vet inte jag har ju nyss handlat ett täcke av dom, kanske är därför de dröjer med leveransen :rofl:

Den första grimman var väl inte direkt lik, men nya grimman de har med fleece på nos och nacke är ju en direkt kopia på lamicells. De har ju även ett annat par shortchaps som är precis som dyòns minichaps. I övrigt tycker jag inte att det gör något att de kopierar, fast jag sällan köper något på hööks. Oftast är kvaliteten inte så bra och de brukar inte ha något jag vill ha. Håller med Centaur, varför kan de inte kopiera något snyggt. Clincher tränset är iof snyggt men lädret är inte så nice.

Dessutom kan jag inte förstå varför det ska vara så svårt att ha så man kan välja mässing eller silver spännen på tränsen, som jacson har. Skulle ju göra matchandet mycket enklare.:idea: Finns ju inget värre än när drömtränset är fel färg eller har fel spännen.:devil:

Skulle vilja att de kopierade dyòns remontträns (med fancy söm på tygel, pannband och nosgrimma samt ställbart över nosryggen) och så matchande martingal till med fancy söm på. (typ som hansbos med fancy söm). I både brunt och svart och med silver eller mässingspännen och självklart i bra läder.

En annan dröm skulle vara mera snygga pannband, tex med stora blanka nitar typ HG, med böj som OS och ett ordentligt V pannband som ligger snyggt format efter hästens huvud gärna med diskreta metall eller strass detaljer. Alla skulle förståss gå att välja i brunt och svart samt med mässing eller silver detaljer.

Även en kopia på Osters eller JWs ryktborst set skulle vara intressant. Tänk ett helt set med matchande ergonomiska SNYGGA borstar i en praktisk ryktväska till ett överkomligt pris. :banana:

Varför tror alla att Hööks tillverkar och designar alla saker själva?

Claridge House, Gold Medal, EquiGuard, ThermoMaster, Equilibre, HorsePower mfl är fristående märken precis som Stübben, Jacson, Thorowgood osv. Skillnaden är att Hööks råkar vara ganska ensamma om att marknadsföra dem i Sverige...

Horsehead och CRW är väl dock deras "egna" varumärken.

Dessutom har väl knappast de dyra designermärkena patent på sina varor, för då skulle de ju knappast säljas som de gör. Så vad är problemet?

Verkar bara du som inser det, iallafall av de som skriver. Hööks säljer dvs är inte tillverkare. :idea:
Oj vad kunskapen är låg i detta ämne. :crazy:

Senskydden catago och hamp är väl också härmade av nån, eller?

Förlåt, ska genast bli mycket roligare!!! :)

Absolut, dom "härmas" en hel del och hämtar minst sagt inspiration från vissa grejer. ;)
Jag tycker att det är skitbra, man behöver inte betala en förmögenhet för att se ut som en märkesryttare!!!! :angel:

Men ohhh!

Det där ridtäcket och Clincher tränset från Hööks var ju riktigt snygga!

Där ser man, är dom lika snygga i verkligheten??

aa recis det börjar bli lite tjatigt, visst jag uppskattar verkligen att folk lägger ut bilder på sina fina nya grejer det ger inspiration och man får se hur det ser ut bättre med egen tagna bilder.

Men jag tkr folk ska acceptera att vissa vill ha billiga grejer blir så trist när man helA tiden hör allt tjat om att de ska va så dyrt som möjligt, trött på allt snobberi helt enkelt.

Än sen då jag köper en grimma från hööks o du ett jw schabrak o alla som e negativa kan va tysta blir så tråkigt annars, om jag nu vill köpa min grimma från hööks får javäl göra det allt snobberi o mobbing är inte intressant.

och som svar på tråden skulle jag viljase kopior på tretorn stövlarna:D skulle va kul o se:p

Vad är det som är löjligt? Hööks är ett vintsdrivande företag som vill sälja, varför skulle de låta bli köpa in sånt de vet kommer sälja? Som många här redan skrivt så är det inte Höök själva som designar majoriteten av de saker de säljer så ni retar upp er på fel företag.

Är sakerna fula, låt bli att köp men sluta göra er lustiga över de som inte har råd med originalet.

[/QUOTE]Är sakerna fula, låt bli att köp men sluta göra er lustiga över de som inte har råd med originalet.[/QUOTE]

exakt:bow:

*kl*

Benskydden var jätte lika, men Hööks hittar väl insperation från andra märken de också för att sälja mer.

Varför tror alla att Hööks tillverkar och designar alla saker själva?

Claridge House, Gold Medal, EquiGuard, ThermoMaster, Equilibre, HorsePower mfl är fristående märken precis som Stübben, Jacson, Thorowgood osv. Skillnaden är att Hööks råkar vara ganska ensamma om att marknadsföra dem i Sverige...

Horsehead och CRW är väl dock deras "egna" varumärken.

Dessutom har väl knappast de dyra designermärkena patent på sina varor, för då skulle de ju knappast säljas som de gör. Så vad är problemet?

:bow:

Själv brukar jag kolla runt innan jag köper och bryr mig inte alls om märke bara det jag söker passar min plånbok.

Är ju bara att jämföra när vi handlar kläder till oss själva, det går i princip och ställa 2 personer bredvid varandra som har precis likadana kläder men ändå kan den ena handlat för 800:- och den andra bara köpt skor för 8.000:- ;)

Jag är väldigt nöjd med mina hööks-produkter, kollar igenom alla sömmar ect ordentligt och är noga med att hålla efter.
Använt i över 1 år nu och funkar förhoppningsvis i minst 1 år till. Och gör de inte det så blir jag inte direkt förvånad eller börjar gråta som man kanske lättare gör om ett 1 år gammalt träns för 2.500:- blir skadat eller går sönder.

Grimman var ju inte alls lik. Färgerna okej, men de färgerna kan du hitta var som helst. Just vitt, blått och rött är ju en väldigt vanlig kombination.

Shortchapsen (fast egentligen, stövelskaft) från hööks var lite lika de från parlanti. De andra var ju inte lika.

Handskarna var inte heller så lika. Bra grundmodell bara!

Hjälmen, visst, lite lik. Men hur många märken har inte snarlika hjälmar just där?

Stövlarna var lite lika, men inte så extremt... Svårt att få stövlar att se olika ut ;)

Läderkydden var svåra att se tycker jag, lite lika kanske.

Senskydden är det uppenbart att det inte bara är hööks som kopierat.

Första equiguard är väldigt lika, men samtidigt är väl det basmodellen på senskydd? De andra såg lite väl kopierade ut.

Sadeln... Njae... Färgen, visst, och modellen kanske. Men det är ju en sadel i samma modell så..

Inget av schabraken kändes lika alls.

Stigbyglarna, ja kanske. Å andra sidan, hur gör du dem annorlunda?

Transportskydden, okej.

Tränsen finns väldigt många mer märken som använt dekorering ;)

Täcket syns på en gång - populär modell, även hos flera dyrare märken ;)

Fleecetäcket... Antar att det är halsen som är lik? Men det är också det enda.

Ridtäcket/fintäcket... BTW var hööks snyggt, det har jag inte sett förr! Hur som helst var flätan lite lik. Annars är det som sagt populära färger.

Inte mycket speciellt likt tycker jag. Du kan hitta mycket annat som är likt inom andra märken. Känns som att du vill att hööks ska ha massa kopior fast det egentligen inte är så?
Tänk också på att hööks köper in saker av andra tillverkare.

Egentligen bryr jag mig inte, köper det jag gillar oavsett märke och prisklass. Men det var lite väl stora skillnader.

Jag vill jättegärna se en kopia på OS eller Döbertträns. Alltså snygga dressyrträns med hakar och breeeed nosgrimma, både vitfodrad och samma färg som tränset-fodrad nosgrimma.

Hade också velat se lite tunnare pannband och fler lösa pannband och nosgrimmor!

Jag gillar Hööks koncept med kopior på trendiga märken!

nån har säkert redan skrivit det men jag tycker det är bra att hööks gör "kopier", alla har inte råd att köpa orginalet, så handlar det inte bara om att man vill ha det just från de märket så kan man ju köpa kopierna om dom ändå liknar orginalet ...

Det fanns inte så många grejor som var så lika, tyckte jag.

Fy vad töntigt att man "ska ha" de dyraste och fiiinaste grejerna till sin häst:rofl::rofl::angel:

Visst vill man ha super kvalité så är väl kanske de dära überdyra senskydden bäst men varför köpa ett täcke för 2500kr:eek:När man kan få ett super täcke på t.ex hööks för 900 spänn?:confused:

Men visst har man pengarna och "behovet" så visst....tkr bara det är lite underligt... men det är ju bara mina tankar:angel:

Men har man pengar så är det ju klart att man kan använda dem till att köpa märkes saker som man vet kan hålla i 20 år +. Du dumförklarar dem, precis som de dumförklarar sånna som dig.
Supertäcken kan man knappast få från Hööks.

Köper man ett täcke för 2500 kr är det förmodligen ett extremt bra täcke, som ett ulltäcke kan ligga i den prisnnivån, då vet man att det är äkta ull rakt igenom, inte som Hööks som har någon skitblandning. Det är inte samma sak, Hööks tar sämre material på allt för att hålla priserna nere.

Men har man pengar så är det ju klart att man kan använda dem till att köpa märkes saker som man vet kan hålla i 20 år +. Du dumförklarar dem, precis som de dumförklarar sånna som dig.
Supertäcken kan man knappast få från Hööks.

Köper man ett täcke för 2500 kr är det förmodligen ett extremt bra täcke, som ett ulltäcke kan ligga i den prisnnivån, då vet man att det är äkta ull rakt igenom, inte som Hööks som har någon skitblandning. Det är inte samma sak, Hööks tar sämre material på allt för att hålla priserna nere.

Jag säger inget om kvalitén! Själklart är väl kvaliten bättre i ett dyrt täcke men många (jag känner i alla fall) köper dyra täcken bara för att de är "inne" och visst det är väl helt okey, har man medlerna så kör på, men JAG tkr att det är fånigt. Det var det jag menade.
Sen angående hööks så tkr jag att de har supertäcken i min mening. Har bl.a köpt täcken ifrån t.ex börjes och de täckerna är jätte dålig kvalite. Har flera hööks täcken som hållt och ser mkt fräscha ut ( i alla fall när man tvättat bort leran :angel:) i flera år.

Har bl.a köpt täcken ifrån t.ex börjes och de täckerna är jätte dålig kvalite.
En jag känner köpte ett täcke från börjes för typ 20 år sedan, det är fint än idag och det är VÄL använt.

Jag har förbygeln och jag tycker den är ännu snyggare i verkligheten än den var på bilden... :love:

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
494
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
460
Senast: warg
·
Gravid - 1år Någon som gjort det eller funderar på det? 😊 Vore superkul att se bilder och/eller höra era tankar och idéer kring det. En av mina...
Svar
18
· Visningar
1 120
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 078
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka