Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Har ni sett det nya brunrandiga settet? Fleecetäcke, ridtäcke, fleecetröja, hundtäcke.

Fleecetäcket och ridtäcket ska jag absolut inhandla!

Hmm, känner igen den där färgkombinationen ;)

Jag blir alltid så besviken på deras fleecetäcken, de är så himla tunna och sladdriga :( Lika bra det kanske, för jag behöver absolut inte fler fleece- skritt- eller ländtäcken! :D

*knappen*

Är det någon som har Horsehead´s läderstövel eller kan säga något om den?
Den med lite "bling" längst upp..

Tycker den är snygg och funderar på att köpa den som hemma/slitochslängstövel.. Vad tror ni?

Åhh, jag gillar! :love:

Dock misstänker jag att det är rätt tunt i verkligheten...så det blir nog originalmärket som köps in i alla fall...

Ja det gör jag oxå, men vad spelar det för roll?

Ja tyvärr är en del fleecetäcken tråkiga, men jag har 2st därifrån som är kanon!
Ridtäcket ska jag iaf köpa!

Spelar absolut ingen roll, det var inte så jag menade :)

Jag tycker att det är kanon att det kommer kopior på alla poppisgrejer, så de som tycker det är snyggt men även har en gräns för vad saker får kosta kan köpa och känna sig fina :)

Håller med du! Är lite sugen på ridtäcket-jag behöver faktiskt ett nytt ridtäcke dessutom:)! Hundtäcket kanske jag också köper, har en liten fryslort till hund.

Jag vill oxå ha hundtäcket så hunden matchar oss men han ser ut som att världen håller på att gå under när han får täcke på sig.. Han vill inte ha täcke..
Det får räcka med att matte är så taskig att han måste ha reflextäcke på sig när vi ska rida på vintern.:D

Hahaha:D Min lilla bracka är så van vid täcke nu och verkar gilla det:) Hon fryser nåt helt extremt utan och nu till vintern har jag tom köpt en rejält fodrad "jacka" som täcker hela magen också, så i vinter hoppas jag att att hon hon fryser så mycket! Eftersom hon alltid är med när jag rider så mååååste jag ju ha matchande täcken på djuren:p. Har redan ett HW Newmarket och matchande täcke till hunden;).

när det är en så tydligt rip off skulle jag aldrig köpa.

Tycker kopior kan vara okej men det där är ju riktigt löjligt, så nej tack...

Men vad spelar det för roll egentligen? Det är väl perfekt om man kan välja prisklass och kvalitet på sina grejer?

Fast HW köper jag iaf för att kvalitén är riktigt bra. Som student har jag dock ingen möjlighet att ha hela uppsättningen av New Market-kollektionen. Eftersom jag redan har den klassiska Golden Stripe färgen från HW till både hästen och hunden så har jag inga alls problem att köpa kopian på Hööks. Den är precis lika snygg faktiskt och det är färgen jag är ute efter:). Tack och lov för kopior dessutom så att vi fattiglappar också kan vara snygga:p.

Men vad spelar det för roll egentligen? Det är väl perfekt om man kan välja prisklass och kvalitet på sina grejer?

Jag förstår 'båda sidor'. Men jag skulle inte heller köpa just den kollektionen från Hööks. INte från HW heller iofs.

Jag är ingen märkesnörd, men jag ser det på samma vis som jag gör med märkeskopior på vanliga kläder. Jag har hellre 'Ellos' än jag har en LV-kopia. Även om LV-kopian är snyggare. Helt enkelt för att jag INTE vill att någon ska tro att jag försökerge bilden att det är äkta LV.

För de som kan ser ju på några sek att det är en kopia.

Så samma sak nu med höökskopian. Den är för lika orginalet, och jag skulle känna det som att folk skulle tro att jag ville ge sken av att HW.

Nu kanske ingen skulla tänka så, men det är anledningen för mig.

Så, hade önskat det var lite mer skillnad från originalet av den anledningen.

Sen skulle jag inte köpa originalet heller i just det här fallet, jag anser inte det är värt priset sett till kvaliten helt enkelt. (Fleece blir aldrig värt det priset för mig).

Hade det haft en hyfsat synlig (men inte blaffig) brodyr t ex som tydligt talade om att det var Hööks hade det varit annorlunda, jag skulle som sagt inte skämmas för att 'skylta med' att jag köpt Hööks variant. Men skulle INTE vilja att ngn trodde jag försökte påskina att det var HW och trodde att 'ingen skulle märka'.

Ja jag är lite fjantig med vissa saker ;)

*kl*

Är det någon som har testat TM Combo täcket (det bruna med helhals) och kan säga något om hur passform och kvalitén är? Hur är de i storlekarna?

Varför bry sig om vad andra tycker? Sånt trodde jag att man kom över som vuxen, i alla fall när det kommer till såna saker. Så himla lika tycker jag dom inte är, det syns ju klart och tydligt att det inte är HW även om själva ränderna och färgerna är otroligt lika.

Jag är inne på alex linje. Det är för likt så för mig känns det helt fel.
Som sagt, jag tycker kopior kan vara okej men detta är för mycket. Att ta en modell o göra till sin egen har jag inga problem med o det köper jag oxå ibland. Men det finns gränser.

Varför bry sig om vad andra tycker? Sånt trodde jag att man kom över som vuxen, i alla fall när det kommer till såna saker. Så himla lika tycker jag dom inte är, det syns ju klart och tydligt att det inte är HW även om själva ränderna och färgerna är otroligt lika.

Fast det handlar inte så mycket om vad andra tycker så, utan vad jag vill/inte vill ge för bild?

Jag struntar ju t ex i om andra tycker att 'herregud, hur kan hon ha ett thermo master ridtäcke för 199 kr'. eller 'herregud hur kan hon ha en så FUL vojlock?'

Men JAG vill som sagt inte ge bilden av att jag försöker påskina att jag har HW.

Hänger du med hur jag menar skillnaden är (för MIG alltså)?

Liknande trådar

• Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
22 645
Senast: Cambrie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
2 965
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 954
Senast: Tilly_85
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 179
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Shop to you drop, del 4
  • Oseriös avel 2023